امروزه بشر در تمام حوزه ها و زمینه های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته است که صنعت خودرو سازی هم یکی از ترقی های سطح بالای دنیا است. شاید در گذشته فکر می کردیم فقط تعمیر کاران و متخصصین مکانیک خودرو باید درباره ی خودرو و قطعات و لوازم یدکی آن اطلاعات داشته باشند ؛ اما امروزه اوضاع تغییر کرده است. همانطوری که افراد امروزه برای مثال درباره ی انواع پوشاک و ترند های روز دنیا اطلاعات دارند ، هر کسی هم که ماشین دارد و رانندگی می کند می بایست حداقل درباره ی کلیات خودروی خود اطلاعاتی داشته باشد. در حقیقت یک راننده ی خوب باید انواع صدا هایی که در ماشین وجود دارد را بشناسد ، سیستم های مختلفی که در خودرو ها تعبیه می شود را بشناسد ، وظیفه ی کلی قطعات و علائم خرابی آنها را بداند و …

امروز قصد داریم تا در این مقاله از مجله اسکوپارت به معرفی و بررسی انواع لوازم و قطعات یدکی ماشین چینی چانگان مدل سی اس 35 بپردازیم. اگر شما هم می خواهید که درباره ی چانگان شاسی خود اطلاعات بیشتری داشته باشید ، بتوانید نگه داری بهتری از خودروی خود کنید و از بروز خسارات سنگین و به خطر افتادن امنیت خود و سایر سرنشینان جلو گیری کنید ، مثل همیشه در ادامه ی مطلب معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 با اسکوپارت همراه شوید.

دسته بندی قطعات یدکی خودروی چانگان Cs35

برای دسته بندی کردن انواع قطعات و لوازم یدکی خودروها ، یک الگوی جهانی وجود دارد که به طور کلی مشخص می کند هر قطعه ای که در ماشین به کار گرفته شده است در کدام سیستم و یا کدام بخش خودرو قرار می گیرد. همچنین برخی قطعات و لوازم یدکی در بیش از یک دسته قرار می گیرند ، در نتیجه ممکن است برخی از قطعات در سایت های لوازم یدکی مختلف در دسته های مختلف قرار داده شده باشد. در ادامه ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 با توجه به نحوه ی گروه بندی قطعات در فروشگاه اسکوپارت پیش می رویم که از الگوی جهانی ذکر شده پیروی می کند.

انواع دسته بندی قطعات چانگان Cs35 در اسکوپارت

در گذشته برای تهیه و خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان و نیز سایر ماشین ها باید به صورت حضوری به بازار لوازم یدکی و فروشگاه های قطعات یدکی مراجعه می کردیم. شاید حتی ساعت ها باید در نمایندگی ها و فروشگاه های لوازم ماشین وقت هدر می کردیم تا بتوانیم قطعه ای که مدنظر داریم را پیدا کنیم. امروزه اما با وجود فروشگاه های آنلاین و اینترنتی خرید قطعات و لوازم خودرو دیگر نیازی به صرف وقت زیادی جهت خرید قطعات خودرو نیست. فقط باید بطور دقیق بدانیم که نام قطعه ی مورد نیازمان چیست و نام قطعه را با نام خودرو و مدل آن در موتور جست و جوی گوگل سرچ کنیم ؛ مثلا اگر به دنبال خرید دسته موتور شاتونی چانگان شاسی هستید باید عبارت ” دسته موتور شاتونی چانگان Cs35 ” و یا ” دسته موتور شاتونی چانگان سی اس 35 ” را جست و جو کنید. در قدم بعدی باید از سایت درست را بیابید که در این مورد اصولا سایت هایی که در صفحات اول تا سوم نتایج گوگل نمایش داده می شوند ، سایت های برتر هستند که می توانیم با آرامش خاطر و اطمینان از آنها خرید کنیم. در ادامه ی معرفی قطعات و لوازم یدکی چانگانCs35 ، با توجه به نحوه دسته بندی قطعات و لوازم خودرو در فروشگاه اسکوپارت به بررسی اجزای مختلفی که در چانگان سی اس 35 تعبیه شده و به کار رفته اند ، می پردازیم.

سیستم ایربگ چانگان سی اس 35 و اجزای آن

سیستم ایربگ چانگان سی اس 35 در واقع همان سیستم کیسه هوای چانگان سی اس 35 است که با نام سیستم ایمنی غیر فعال چانگان سی اس 35 نیز شناخته می شود. در نتیجه ایربگ های چانگان شاسی و نیز سایر خودرو ها بخشی از سیستم ایمنی خودرو می باشند. البته لازم به ذکر است که کیسه هوا یا همان ایربگ یک مکمل دارد که کمربند ایمنی چانگان سی اس 35 است ؛ در حقیقت عملکرد این 2 قطعه از سیستم ایمنی چانگان Cs35 در راستای هم میزان امنیت بیشتری را تامین می کنند. وظیفه ی کیسه هوای چانگان Cs35 در لحظه ی وقوع تصادفات به انجام می رسد ، بدین ترتیب که هر زمانی که چنان ضربه ای به خودرو وارد شود که منجر به فعال شدن سنسور ضربه ی ایربگ چانگان سی اس 35 گردد ، در نهایت موجب فعال گشتن و باز شدن کیسه های هوای ماشین خواهد بود.

 

اجزای سیستم ایمنی غیر فعال چانگان Cs35

 

نحوه ی کارکرد ایربگ چانگان سی اس 35

هماطوری که در تعریف وظیفه ی ایربگ چانگان شاسی اشاره کردیم ، باز شدن کیسه های هوا با فعال گشتن سنسور های ضربه انجام می گردد. فعال شدن حسگر های ضربه همان طور که از اسم این قطعه بر می آید ، توسط ضربه صورت می پذیرد. در واقع سنسور های ایربگ چانگان سی اس 35 در قسمت جلویی خودرو و در داخل محفظه های چراغ های جلویی چانگان Cs35 قرار داده شده و نصب می شوند ؛ این حسگر ها نسبت به ضربه های شدید و بسیار محکم حساس هستند و در صورتیکه این بخش از خودرو با چنین ضرباتی مواجه شود ، سبب فعال شدن سنسور کیسه ی هوا و در نهایت هم باز شدن خود کیسه ی هوا خواهد شد.

 

نشانه های وجود اختلال در سیستم ایربگ چانگان Cs35

  • چشمک زدن چراغ اخطار کیسه هوای چانگان شاسی
  • دائما روشن بودن چراغ اخطار کیسه هوای چانگان شاسی
  • اصلا روشن نشدن چراغ اخطار کیسه هوای چانگان شاسی

 

برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی سیستم ایربگ چانگان شاسی کلیک کنید.

مجموعه سنسور های چانگان سی اس 35

دومین گروه انواع قطعات به گار گرفته شده در چانگان شاسی مجموعه ای از انواع سنسور ها می باشد. سنسور ها را که با نام فارسی حسگر هم آن ها را می شناسیم ، وظایف پر اهمیتی را در ماشین چانگان و البته سایر خودرو ها به انجام می رسانند. در ادامه ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 انواع سنسور یا همان انواع حسگر که در چانگان Cs35 تعبیه شده اند را به طور خلاصه و مفید به همراهی شما بررسی می کنیم :

 

معرفی حسگر میل بادامک چانگان سی اس 35

حسگر میل بادامک یا همان حسگر میل سوپاپ چانگان شاسی سنسوری می باشد که به وضعیت و نیز موقعیت میل سوپاپ چانگان شاسی حساس می باشد. در واقع حسگر میل بادامک چانگان سی اس 35 یورو 4 و حسگر میل بادامک چانگان سی اس 35 یورو 5 اطلاعات باز و یا بسته بودن سوپاپ ها را در سیلندر های چانگان Cs35 بررسی کرده و سپس این اطلاعات را به کامپیوتر واحد کنترل مرکزی ECU چانگان سی اس 35 منتقل کرده و گزارش می دهد.

اختلال در سنسور میل بادامک چانگان سی اس 35

به طور کلی بروز پیدا کردن هر گونه خرابی و عیب در سنسور میل بادامک/میل سوپاپ منجر به ایجاد اختلال در این قطعه گشته و در نتیجه عملکرد آن دچار اختلال می شود. وجود رطوبت در درون و نیز اطراف موتور چانگان سی اس 35 ، وقوع تصادف و صدمه دیدن قسمت هها و قطعات موتوری چانگان سی اس 35 ، وجود ایراد و اختلال در تسمه تایم چانگان سی اس 35 ، ایراد داشتن سیستم سیم کشی چانگان سی اس 35 و بیش از حد در معرض گرمای شدید بودن خود خودرو از جمله دلایل و علل بروز خرابی و اختلال در حسگر میل بادامک چانگان شاسی هستند.

علائم اختلال در عملکرد سنسور میل سوپاپ چانگان سی اس 35

می توان گفت که تقریبا همه ی قطعات یدکی چانگان سی اس 35 نیز همانند سایر خودرو ها ، در زمان خرابی و اختلال در عملکرد ، یکسری علائم و نشانه هایی بروز می دهند تا بدین شکل راننده را از وجود خرابی مطلع سازند. البته بعضی از این نشانه های وجود اختلال و مشکل در خودرو ، در اثر خرابی قطعات متعددی به وجود می آیند ؛ در واقع برای مثال روشن شدن چراغ چک موتور چانگان سی اس 35 می تواند به دلیل مختل شدن بسیاری از قطعات چانگان شاسی و یا سیستم های این خودرو روشن می شود. در نتیجه اگر در مطالب مختلف مجله اسکوپارت می خوانید که یک نشانه ی خرابی برای چندین قطعه ذکر شده است ، به صحت و درست بودن اطلاعات شک نکنید. وجود اشکال در فرایند جرقه زنی و احتراق چانگان سی اس 35 ، نوسانات رو به جلو و تکان خوردن های شدید ماشین ، کاهش پیدا کردن بدون دلیل و یک دفعه ای قدرت و توان موتور چانگان سی اس 35 ، روشن و فعال شدن چراغ چک موتور چانگان سی اس 35 ، خاموش شدن موتور چانگان سی اس 35 به طور ناگهانی و در زمان رانندگی کردن ، بالا رفتن بیش از اندازه ی میزان مصرف سوخت چانگان سی اس 35 ، شتاب گرفتن چانگان سی اس 35 به سختی و ضعیف و وجود اختلال و مشکل در تعویض کردن دنده ی چانگان سی اس 35 چند مورد از مهم ترین نشانه های وجود داشتن اختلال در سنسور میل بادامک چانگان شاسی می باشند.

 

معرفی حسگر آب چانگان سی اس 35

حسگر یا همان سنسور آب چانگان سی اس 35 یکی از قطعات یدکی خودرو است که در کارایی بیشتر و بهتر و عملکرد صحیح موتور بلو کور BlueCore چانگان Cs35 نقش به سزایی دارد. این حسگر با نام های سنسور یا حسگر دمای آب چانگان سی اس 35 ، سنسور یا همان حسگر دما ی مایع خنک سازی موتور چانگان سی اس 35 ، شمع آب چانگان سی اس 35 ، فشنگی فن موتور چانگان سی اس 35 و فشنگی آب چانگان سی اس 35 نیز در میان فروشندگان قطعات یدکی چانگان Cs35 ، تعمیر کاران ماشین و خودرو های سواری و مصرف کنندگان لوازم خودرو شناخته می شود. فشنگی آب چانگان شاسی شناخته شده ترین و رایج ترین اسم این قطعه اسن که اکثریت از آن برای این حسگر استفاده می کنند. شمع آب چانگان دارای وظایف متعددی است که از جمله ی مهم ترین آن ها می توان موارد زیر را ذکر کرد :

  • تعیین کردن دمای آب موتور چانگان شاسی و گزارش دادن آن به واحد منترل مرکزی چانگان Cs35 و نمایش دادن آن در صفحه نمایش آمپر آب چانگان سی اس 35.
  • کنترل کردن دمای مایع خنک سازی سیستم خنک کننده موتور چانگان سی اس 35.
  • مشخص کردن دمای موتور چانگان سی اس 35 برای کنترل کردن میزان غلظت ترکیب اکسیژن ( هوا ) با سوخت ( بنزین ).

اختلال در فشنگی آب چانگان سی اس 35

فشنگی آب چانگان شاسی نیز همانند سایر قطعات یدکی در زمان خرابی و بروز پیدا کردن هر گونه عیب و مشکل در نحوه ی عملکرد آن ، علائمی را از خود نشان می دهد. روشن شدن چراغ هشدار چک موتور چانگان سی اس 35 ، افزایش یافتن میزان مصرف غیر عادی سوخت ، کم شدن قدرت موتور بلو کور چانگان سی اس 35 ، زیاد شدن آلاینده ها در خودرو ، عدم نمایش دمای آب در صفحه نمایش پشت فرمان چانگان سی اس 35 ، فعال بودن یکسره و پیوسته ی فن رادیاتور چانگان شاسی ، داغ کردن موتور چانگان سی اس 35 و روشن نشدن سر وقت فن خودرو و تغییر رنگ و بوی دود خروجی از اگزوز چانگان سی اس 35 چند مورد از نشانه هایی هستند که در زمان مختل شدن فشنگی آب این خودرو بروز می یابند. به طور کلی خراب شدن شمع آب چانگان سی اس 35 منجر به ایجاد مشکل در روشن شدن خودرو در هوای سرد می شود.

 

معرفی حسگر فشار روغن چانگان سی اس 35

حسگر فشار روغن یا همان سنسور فشار روغن چانگان شاسی را ممکن است با نام های شمع روغن چانگان سی اس 35 ، فشنگی روغن چانگان سی اس 35 و یا فشنگی اویل پمپ چانگان سی اس 35 بشناسید. این سنسور یکی از قطعات حیاتی خودرو می باشد چرا که خرابی آن موجب خرابی موتور می شود. روغن موجود در خودرو در مراحل مختلف وضعیت ماشین ، دارای میزان فشار مشخصی است ؛ برای مثال هنگامی که موتور چانگان Cs35 سرد است ، فشار روغن به حداکثر خود رسیده و در زمانی که موتور گرم شود ، فشار روغن نیز رو به کاهش می رود. در واقع فشنگی روغن چانگان سی اس 35 میزان فشار روغنی که از اویل پمپ چانگان شاسی پمپاژ می شود را قبل از اینکه به موتور چانگان شاسی وارد شود ، اندازه گیری کرده و به ECU چانگان سی اس 35 گزارش می دهد. عدد قابل قبول فشار روغن از قبل و بصورت پیش فرض بر روی شمع روغن تعیین شده است. از جمله ی مهم ترین عوارض افت پیدا کردن بیش از حد و اندازه ی فشار روغن موتور چانگان Cs35 باید به سوختن موتور چانگان شاسی اشاره کرد.

اختلال در فشنگی روغن موتور چانگان سی اس 35

در مورد نحوه ی عملکرد سنسور فشار روغن چانگان Cs35 باید بدانید که کیفیت روغن موتوری که استفاده می کنید بسیار با اهمیت است ؛ چرا که در صورتی که از روغن موتور های ارزان قیمت که بی کیفیت بوده و حتی دارای استاندارد های مدنظر نیستند ، سبب افزایش و یا کاهش بیش از حد فشار روغن شده و در کل منجر به بر هم خوردن تعادل فشار روغن موتور چانگان سی اس 35 می شود. به طور کلی بروز پیدا کردن هر گونه خرابی و ایراد در سنسور روغن چانگان Cs35 سبب می شود که ماشین خسارت های سنگینی را متحمل شود ؛ بنابر این خرابی این قطعه از انواع سنسور های چانگان سی اس 35 را باید جدی گرفت. در ادامه چند مورد از رایج ترین و مهم ترین نشانه هایی که خبر از وجود اختلال در سنسور فشار روغن موتور چانگان Cs35 را با هم مرور می کنیم :

یکی از شایع ترین علائم وجود خرابی در فشنگی روغن ، روشن و خاموش شدن چراغ اخطار چک موتور چانگان سی اس 35 است که در زمانی که دور موتور چانگان شاسی بالا باشد رخ می دهد. فعال و روشن شدن چراغ چک روغن موتور چانگان سی اس 35 که بر روی صفحه نمایش یا همان آمپر پشت فرمان چانگان شاسی ظاهر می شود را می توان به عنوان اولین نشانه ی خرابی سنسور روغن شمرد. نشانه ی بعدی ، افزایش پیدا کردن زیاد از حد و اندازه ی دمای خود روغن موتور چانگان سی اس 35 است. همچنین خراب شدن پمپ روغن ( اویل پمپ ) چانگان Cs35 می تواند به دلیل خرابی سنسور روغن موتور این خودرو رخ داده باشد. در کل مصرف کردن روغن موتور متفرقه و بی کیفیت دلیل بروز تمام این خرابی ها می شود.

 

معرفی حسگر موقعیت میل لنگ چانگان سی اس 35

حسگر موقعیت میل لنگ ( سنسور موقعیت میل لنگ ) چانگان Cs35 به موجب وظایفی که بر عهده دارد ، یکی از قطعات حیاتی خودرو است و اسم دیگر آن حسگر دور موتور ( سنسور دور موتور ) چانگان Cs35 می باشد. این سنسور با بررسی کردن موقعیت پیستون های چانگان سی اس 35 و موقعیت میل لنگ چانگان سی اس 35 ( موقعیت میل لنگ در واقع سرعت چرخیدن میل لنگ است ) ، و منتقل کردن این اطلاعات به کامپیوتر واحد منترل مرکزی چانگان ، زمان درست برای انجام فرایند جرقه زنی و احتراق موتور را مشخص می کند.

اختلال در حسگر دور موتور چانگان سی اس 35

بطور کلی اختلال در سنسور دور موتور چانگان Cs35 موجب اختلال در آمپر دور موتور چانگان سی اس 35 می شود و این اولین نشانه ی خرابی این قطعه است. حتی ممکن است وقتی سنسور موقعیت میل لنگ خراب است ، عددی که بر روی صفحه نمایش برای دور موتور چانگان Cs35 ظاهر می شود اشتباه باشد. همچنین یکی از دلایل ایجاد قطعی در پمپ بنزین چانگان سی اس 35 هنگام استارت زدن به موجب مختل شدن این سنسور رخ می دهد.

 

معرفی حسگر مپ چانگان سی اس 35

برای قدم بعدی در معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 می خواهیم به حسگر مپ یا همان سنسور مپ چانگان شاسی آشنا شویم. اسم این سنسور در واقع مخفف نام انگلیسی این قطعه ( Manifold air Pressure Sensor ) است که در هر دو زبان به همین نام معروف است. معنای کامل فارسی این عبارت ، سنسور فشار هوای منیفولد می باشد و نشان می دهد که این قطعه نسبت به میزان فشار هوا حساس می باشد. نحوه ی عملکرد حسگر فشار هوای منیفولد چانگان سی اس 35 بدین ترتیب است که با باز کردن سوییچ خودرو این سنسور فعال شده و به سرعت میزان فشار هوای داخل منیفولد و نیز میزان فشار هوای محیط را بررسی و مشخص کرده و سپس این اطلاعات را به ECU چانگان یا همان کامپیوتر واحد کنترل مرکزی چانگان Cs35 گزارش کرده و انتقال می دهد. در نهایت هم با توجه به اطلاعات مقدار فشار هوا ، میزان ترکیب سوخت و هوا معین می گردد.

اختلال در حسگر فشار هوای منیفولد چانگان سی اس 35

با مختل شدن سنسور مپ چانگان سی اس 35 و به وجود آمدن خرابی در آن ، تنظیمات درست و دقیق باز و بسته شدن دریچه ی هوای ورودی به موتور چانگان شاسی برهم می خورد. در ادامه 3 مورد از مهم ترین دلایل بروز خرابی و اختلال در سنسور مپ را به اختصار مرور می کنیم :

  • مصرف سوخت – بنزین بی کیفیت در چانگان سی اس 35
  • بروز خرابی در شمع موتور چانگان سی اس 35
  • برخورد ضربه های محکم و شدید و یا وقوع تصادف های شدید و بسیار جدی

سنسور فشار هوای منیفولد چانگان سی اس 35 اصولا بعد از پیمودن مسافتی در حدود 150 هزار کیلو متر نیاز به تعویض دارد. خرابی این قطعه نیز دارای نشانه هایی از جمله ریپ زدن چانگان Cs35 ، لرزیدن چانگان سی اس 35 ، کاهش یافتن قدرت موتور چانگان شاسی ، بالا رفتن ناگهانی و غیر عادی مصرف سوخت چانگان سی اس 35 ، افزایش تولید آلاینده ها در چانگان Cs35 ، فعال شدن چراغ چک موتور چانگان Cs35 و دوده گرفتگی شمع چانگان سی اس 35 می باشد.

 

معرفی حسگر سرعت چانگان سی اس 35

حسگر سرعت چانگان Cs35 که به اسم حسگر کیلومتر چانگان سی اس 35 هم شناخته می شود ، بر روی مسیر خروجی جعبه دنده ی چانگان سی اس 35 به سمت دیفرانسیل چانگان سی اس 35 که اصطلاحا به آن شفت خروجی هم می گویند ، قرار داده شده و نصب می گردد. به طور کلی این سنسور پیوسته فعال بوده و مشغول به اندازه گیری لحظه ای سرعت خودرو و گزارش کردن اطلاعات سرعت چانگان به ایسیو واحد کنترل مرکزی چانگان Cs35 است. در صورتی که سنسور سرعت به طور صحیح و دقیق کار کند ، شتاب گرفتن خودرو بهبود می یابد ، نوسانات چانگان سی اس 35 کمتر می شود ، در حینی که خودرو در حال حرکت است دور موتور چانگان سی اس 35 ثابت نگه داشته می شود ، عددی که بر روی صفحه نمایش آمپر سرعت چانگان شاسی ظاهر می شود سرعت درست و دقیق خودرو را نشان می دهد و به طور کلی میزان و نحوه ی عملکرد موتور چانگان Cs35 افزایش پیدا می کند.

اختلال در حسگر سرعت چانگان سی اس 35

عواملی همچون آسیب دیدن سیم کشی حسگر سرعت چانگان شاسی ، خراب شدن مقاومت موجود در داخل سنسور سرعت چانگان شاسی ، خوردگی زنجیر چرخ های چانگان شاسی ، ایجاد قطعی در اتصال واحد کنترل مرکزی چانگان شاسی به سنسور سرعت آن و کثیف شدن بیش از حد سنسور سرعت از جمله دلایل ایجاد اختلال در این سنسور است. تعداد علائمی که خبر از خرابی حسگر سرعت چانگان سی اس 35 می دهند به نسبت زیاد است و در صورت رویت هر کدام از این نشانه ها که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد ، از آن چشم پوشی نکرده و نسبت به بررسی آن اقدام کنید.

در بعضی از موارد خرابی حسگر سرعت موجب می شود که با برداشتن فشار پا از روی پدال گاز و یا فشردن ناگهانی پدال ترمز ، موتور چانگان به ناگهان خاموش شود. از کار افتادگی و یا درجا زدن کیلومتر شمار چانگان سی اس 35 و درست کار نکردن سرعت سنج چانگان Cs35 نیز از نشانه های خرابی سنسور سرعت هستند. بروز اختلال در کروز کنترل چانگان شاسی ، کاهش قدرت موتور در سرعت بالا ، کاهش بازده سوخت چانگان و روشن شدن چراغ چک موتور و روشن چراغ ABS چانگان شاسی از دیگر نشانه های خرابی حسگر سرعت این خودرو هستند.

 

معرفی حسگر اکسیژن چانگان سی اس 35

آخرین سنسوری که در معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم ، حسگر های اکسیژن چانگان شاسی هستند که گران ترین سنسور های تعبیه شده در این خودرو می باشند. حسگر اکسیژن بالا چانگان Cs35 و حسگر اکسیژن پایین چانگان Cs35 دارای بدنه ی سرامیکی کاور شده ( پوشانده شده ) و یک قسمت از جنس فلز پلاتینیوم دارد که این قسمت نیز دارای کاور است ؛ جزء دیگری که در این سنسور وجود دارد یک گرمکن داخلی است تا دمای سنسور اکسیژن را به 300 درجه سانتی گراد برساند. وظیفه ی این حسگر های گران قیمت و حیاتی در خودرو بدین ترتیب است که بخشی از آن در معرض اکسیژن موجود در اگزوز چانگان سی اس 35 و بخشی دیگر از این سنسور در معرض اکسیژن موجود در هوای محیط است و این حسگر می بایست میزان اکسیژن هر دو مورد را اندازه گیری کرده و با مقایسه ی آنها ، اطلاعات نهایی را به صورت ولتاژی متغیر به کامپیوتر سیستم واحد کنترل مرکزی چانگان شاسی یا همان ایسیو ECU چانگان Cs35 گزارش می دهد. نکته ی قابل توجه درباره ی سنسور اکسیژن بالا چانگان سی اس 35 و سنسور اکسیژن پایین چانگان سی اس 35 این است که این قطعه در دمای زیر 300 درجه از دقت کافی و مورد نیاز برخوردار نیست ؛ دلیل وجود گرمکن درون آن هم همین است که قطعه را به دمای مورد نیاز جهت داشتن دقت کافی برساند. در نتیجه ی داشتن اطلاعات درباره ی اختلاف اکسیژن اگزوز و اکسیژن هوای محیط ، نسبت میزان بنزین به میزان اکسیژن در ترکیب سوخت و هوا جهت انجام فرایند احتراق ، تنظیم می گردد.

اختلال در حسگر اکسیژن چانگان سی اس 35

زمانی که حسگر اکسیژن به خوبی کار کند و هیچ گونه مشکلی در روند عملکرد آن وجود نداشته باشد ، نسبت ترکیب سوخت و هوا به خوبی اندازه گیری شده و انجام می شود. در نتیجه آلاینده های بسیار کمتری در چانگان Cs35 تولید شده و مقدار مصرف بنزین خودرو نیز به حداقل کاهش می یابد. در مقابل ، در صورتی که هرگونه خرابی در این قطعه به وجود آید و یا عملکرد آن مختل شود ، میزان مصرف سوخت بنزین بی رویه افزایش یافته و نیز میزان آلایندگی خودرو بالا می رود که این 2 مورد از اولین علائمی هستند که خبر از خرابی سنسور اکسیژن بالا و یا پایین چانگان شاسی می دهند. بروز خرابی در انژکتور چانگان سی اس 35 ، روشن شدن چراغ چک چانگان شاسی ، هشدار وجود مشکل در مدار گرمایشی چانگان سی اس 35 ، افت کردن نحوه و میزان عملکرد موتور چانگان ، شتاب گرفتن سخت و ضعیف چانگان سی اس 35 و بالا رفتن دور موتور چانگان شاسی در عین ساکن بودن ماشین نیز از جمله ی شایع ترین نشانه های اختلال در حسگر اکسیژن هستند. این خرابی ها به سبب دلایلی همچون اتصالات اشتباه سیم کشی های سنسور اکسیژن ، وجود کثیفی و آلودگی بیش از حد این سنسور و از همه مهم تر به پایان رسیدن طول عمر این قطعه بروز پیدا می کنند. اصولا تعویض حسگر اکسیژن بالا و حسگر اکسیژن پایین چانگان شاسی بعد از پیمودن مسافتی در حدود 160 هزار کیلومتر توصیه می گردد.

جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انواع سنسور در چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

سیستم موتوری چانگان سی اس 35 ، اجزا و قطعات آن

در این بخش از معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 به بررسی سیستم موتوری چانگان شاسی و اجزای آن خواهیم پرداخت. سیستم موتوری چانگان سی اس 35 شاید پیچیده ترین سیستم خودرو باشد که از قطعات بسیاری تشکیل شده که هر کدام از این قطعات و اجزا نیز دارای وظایف مختص خود بوده و نبود هر یک در خودرو ، عملکرد کل سیستم ماشین را بر هم زده و موجب بروز اختلالات می شود. در ادامه حیاتی ترین قطعات موتوری چانگان سی اس 35 را با هم بررسی می کنیم.

معرفی رام چانگان سی اس 35

رام چانگان سی اس 35 در واقع همان اکسل جلوی چانگان سی اس 35 است که جزی از سیستم موتوری چانگان شاسی است. البته لازم به ذکر است که اکسل عقب چانگان سی اس 35 در شمار قطعات سیستم تعلیق چانگان Cs35 است. اکسل جلو یا همان رام قطعه ای است که در عرض خودرو قرار گرفته و از چرخ جلو راست چانگان سی اس 35 تا چرخ جلو چپ چانگان سی اس 35 ادامه دارد. در نتیجه رام رابط و واصل چرخ های جلوی خودرو با بدنه ی آن است. اکسل جلوی چانگان شاسی دارای وظایف متعددی است که محکم نگه داشتن شاسی چانگان سی اس 35 در سر جای خود ، فراهم کردن شرایط مورد نیاز جهت حرکت آزاد چانگان سی اس 35 ، مانع شدن از ترک خوردگی و ایجاد شکستگی در کارتر و جعبه دنده چانگان سی اس 35 و جلو گیری کردن از آسیب دیدن قسمت جلو بندی چانگان شاسی از جمله ی مهم ترین وظایفی است که این قطعه در خودرو بر عهده دارد. این قطعه ی موتوری چانگان نیز همانند تمام سایر قطعات ممکن است دچار اختلال و خرابی شود. شنیدن صدا های غیر عادی از قسمت جلوبندی چانگان سی اس 35 و به وجود آمدن اختلالاتی در فرمان مثل بر هم خوردن میزان فرمان چانگان سی اس 35 و بروز لرزش در فرمان چانگان سی اس 35 از شایع ترین علائمی هستند که خبر از وجود خرابی و مشکل در رام چانگان Cs35 می دهند.

معرفی تایپیت هیدرولیکی چانگان سی اس 35

تایپیت هیدرولیکی چانگان سی اس 35 قطعه ای از اجزای موتوری است که با نام استکان تایپیت چانگان سی اس 35 نیز شناخته می شود. در مقایسه با سایر قطعات ، تایپیت هیدرولیکی دارای ابعاد کوچکی می باشد چرا که محل قرار گیری آن درون سرسیلندر چانگان سی ای 35 است. فشار روغنی که به وسیله ی اویل پمپ چانگان شاسی یا همان پمپ روغن موتور چانگان سی اس 35 پمپاژ می شود ، عامل فعال سازی استکان تایپیت هیدرولیکی چانگان شاسی می باشد. در واقع این قطعه با فشار روغن شروع به کار می کند ، اما کار این قطعه چیست ؟!

تنظیم و کنترل کردن میزان فاصله ی بادامک ( سوپاپ ) چانگان سی اس 35 تا میل بادامک ( میل سوپاپ ) چانگان سی اس 35 ، وظیفه ای بسیار مهم است که بر عهده ی استکان تایپیت هیدرولیکی چانگان شاسی می باشد.

معرفی یاتاقان چانگان سی اس 35

یاتاقان شاید آشنا ترین قطعه ای باشد که در تمام خودرو های سواری که در ایران وجود دارند به کار رفته است و همه ی ما حد اقل به اسم آن را می شناسیم. به احتمال زیاد این آشنایی بشتر به سبب یکی از انواع خرابی هایی است که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیفتد. این خرابی را با اصطلاح یاتاقان زدن می شناسیم اما جالبت است بدانید که حقیقتا این اختلال فقط مربوط به یاتاقان ها نیست. قطعات بسیاری در چانگان شاسی و البته سایر ماشین ها وجود دارند که به هیچ عنوان نباید فاصله ای که میان آنها وجود دارد از بین برود و منجر به ایجاد اصطکاک بین 2 قطعه شود. فعالیت میل لنگ چانگان سی اس 35 و یاتاقان چانگان سی اس 35 در نزدیکی هم مثال بارز همین موضوع است. برای جلو گیری کردن از اصطکاک این 2 قطعه میزان معینی روغن بین آنها در جریان است که اگر به هر دلیل تعادلی که در این بخش وجود دارد بر هم بخورد ؛ سبب اختلال در کار این 2 قطعه و در نهایت منجر به اختلال در عملکرد موتور چانگان شاسی می گردد. در چنین شرایطی گفته می شود که چانگان سی اس 35 یاتاقان زده است.

وظایف یاتاقان چانگان سی اس 35

  • تنظیم و کنترل کردن مقدار خلاصی شاتون چانگان سی اس 35 و میل لنگ چانگان سی اس 35
  • فراهم کردن شرایط مورد نیاز جهت حرکت و چرخش روان و نرم میل لنگ چانگان شاسی و شاتون چانگان شاسی
  • اتصال دهنده ی میل لنگ چانگان Cs35 و شاتون چانگان Cs35
  • متصل کننده ی میل لنگ چانگان شاسی و بلوک سر سیلندر چانگان سی اس 35

اختلال در یاتاقان چانگان سی اس 35

بروز اختلال و خرابی در این بخش از سیستم موتوری چانگان شاسی به دلایل متعددی ایجاد می شود که بهتر است این دلایل را بشناسیم. چرا که با آگاهی از این دلایل و علل و رعایت چند نکته می توانیم از یاتاقان زدن چانگان شاسی و متحمل شدن خسارات سنگین جلو گیری کنیم.

استفاده کردن از روغن موتور های بی کیفیت که دارای استاندارد های کافی نیستند ، به قسمت های زیادی از خودرو صدمه می زند که یاتاقان هم یکی از این قسمت ها است. همچنین اگر روغن موتور موجود در چانگان شاسی بیش از حد قدیمی باشد و یا صافی روغن موتور چانگان سی اس 35 زیادی کثیف و آلوده شده باشد ، منجر به اختلال در یاتاقان می شود. ثبات نداشتن شاتون چانگان سی اس 35 ، خراب شدن پمپ روغن موتور چانگان شاسی و بروز خوردگی در یاتاقان های این خودرو نیز از جمله علل یاتاقان زدن می باشند. حتی اگر به مقدار کافی آب به موتور نرسد ، مسبب داغ کردن و جوش آوردن موتور چانگان سی اس 35 و در نهایت یاتاقان زدن چانگان شاسی می گردد.

معرفی دسته موتور چانگان سی اس 35

در معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 یکی دیگر از مهم ترین قطعاتی که باید درباره ی آن اطلاعات داشته باشیم ، دسته موتور های چانگان شاسی هستند که در تمام خودرو هایی که دارای موتور احتراق داخلی می باشند ، وجود دارند. در چنین خودرو هایی مانند چانگان شاسی ، در عین حالی که موتور روشن بوده و در حال فعالیت باشد ، نوساناتی از خود ساطع می کند. اما باید از انتقال این نوسان و ارتعاشات به دیگر قسمت ها و قطعات خودرو جلوگیری به عمل آورده و این انرژی باید دفع شود. شاید برای شما هم سوال باشد که چرا موتور احتراق داخلی ارتعاش دارند ؟!

در پاسخ به این سوال باید بگویم که چندین دلیل برای توضیح تولید این نوسانات و ارتعاشات می باشد. اولین دلیل ، لرزیدن خود موتور چانگان سی اس 35 است که امریست طبیعی و برای سایر ماشین ها نیز همین امر صدق می کند. همچنین زمانی که موتور چانگان Cs35 در حال تولید نیرو و انرژی است ، ارتعاشاتی تولید می کند. درگیر شدن و سپس خلاص شدن تایر های چانگان سی اس 35 نیز با تولید نوسان همراه است. از دیگر دلایل ایجاد نوسان در موتور چانگان سی اس 35 گذر کردن از پستی و بلندی های مسیر با سرعت زیاد است. اگر به طور ناگهانی و با شدت زیاد پدال گاز چانگان سی اس 35 را فشار دهید نیز موجب بروز ارتعاش و نوسان در خودرو می گردد.

موتور چانگان می بایست به نحوی تمام این ارتعاشات را خنثی کند و این وظیفه ای است که بر عهده ی 4 دسته موتور چانگان یعنی دسته موتور بالا راست چانگان سی اس 35 یورو 4 ، دسته موتور بالا راست چانگان سی اس 35 یورو 5 ، دسته موتور بالا چپ چانگان سی اس 35 و دسته موتور پایین چانگان سی اس 35 است. دسته موتور پایین چانگان شاسی همچنین با نام دسته موتور شاتونی چانگان سی اس 35 شناخته می شود. این قطعات علاوه بر اینکه ارتعاشات موتور چانگان Cs35 را خنثی و دفع می کنند ، وظیفه دارند تا وزن موتور را تحمل کرده و تا جایی که می توانند تعادل موتور چانگان سی اس 35 را حفظ کرده و آن را در جای خود محکم نگه دارند.

اختلال در دسته موتور چانگان سی اس 35

به طور کلی دسته موتور چانگان شاسی دارای طول عمر مفید زیادی در حدود 7-5 سال می باشد که از ویژگی های خوب این قطعه ی موتور است ولی در عوض در صورتی که دچار هر گونه اختلال و خرابی شود ، امکان تعمیر آن وجود نداشته و در نتیجه باید دسته موتور معیوب را تعویض کنید. رانندگی کردن غیر اصولی و نادرست یکی از رایج ترین علل بروز خرابی در دسته موتور چانگان سی اس 35 است. معیوب و خراب شدن دسته موتور های چانگان شاسی نیز از خود نشانه هایی را بروز می دهد تا به راننده اخطار اختلال در این قسمت از خودرو را بدهد. وجود تکان های خیلی واضح در موتور چانگان سی اس 35 ، تغییر کردن جای موتور چانگان Cs35 و پایین تر از حالت عادی بود آن ، به سختی روشن شدن و یا اصلا روشن نشدن چانگان سی اس 35 ، تولید صدا های ناهنجار در زمان تعویض کردن دنده ی چانگان سی اس 35 ، وجود ترک و یا پارگی در دسته موتور چانگان سی اس 35 و به طور کلی بالا رفتن ناگهانی نوسانات خودرو از جمله ی مهم ترین علائم و نشانه هایی هستند که خبر از اختلال در دسته موتور چانگان Cs35 می دهند.

معرفی شمع موتور چانگان سی اس 35

همانطور که قبلا بار ها در بسیاری از مقالات معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 در مجله ی اسکوپارت گفته ام ، چانگان سی اس 35 جزء آن دسته از انواع خودرو های سواری است که از موتور احتراق داخلی بهره می برد. در واقع سوختی که در چانگان شاسی استفاده می شود بنزین است که جزء سوخت های فسیلی می باشد و برای تولید انرژی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو نیاز به انجام فرایند احتراق داخلی می باشد. به طور کلی برای صورت گرفتن احتراق ، به یک محرک نیاز است که در خودرو این محرک ، جرقه زنی است و این دقیقا وظیفه ای است که شمع موتور چانگان سی اس 35 در خودرو بر عهده دارد. محل قرار گیری و نصب شمع موتور چانگان Cs35 درون موتور و در بالای سیلندر چانگان شاسی است. به طور خلاصه احتراق که یک فرایند شیمیایی می باشد بدین ترتیب انجام می شود که ابتدا منیفولد هوای چانگان سی اس 35 ترکیب بنزین و اکسیژن را به درون سیلندر چانگان سی اس 35 می پاشد. سپس کوئل چانگان سی اس 35 برق ولتاژ پایینی که از باتری چانگان سی اس 35 دریافت کرده است را به برق ولتاژ بالا تبدیل کرده و آن را به شمع موتور چانگان Cs35 منتقل می کند. حال شرایط مورد نیاز جهت جرقه زنی فراهم می باشد که بنابر این شمع با استفاده از برق ولتاژ بالا و مخلوط بنزین و اکسیژن جرقه می زند. در نهایت هم فرایند شیمیایی احتراق سوخت صورت پذیرفته و خودرو به حرکت در می آید.

اختلال در شمع موتور چانگان سی اس 35

با توجه به نقش شمع موتور در چانگان سی اس 35 و عملکرد آن ، نتیجه می گیریم که این قطعه ی موتوری کوچک از اهمیت بالا بر خوردار بوده و چنانچه که هر گونه عیب و مشکل در این قطعه یعنی شمع موتور چانگان سی اس 35 بروز پیدا کند ، به طور کل عملکرد موتور چانگان Cs35 با اختلال جدی ای مواجه می گردد. از جمله ی مهم ترین و رایج ترین عواملی که موجب خرابی و اختلال در شمع موتور چانگان سی اس 35 می گردند می توان به صدمه دیدن هر کدام از اجزای تشکیل دهنده ی شمع موتور مثل معیوب شدن الکترود های آن و نیز کثیفی و آلودگی بیش از حد شمع موتور چانگان شاسی اشاره کرد. بنابراین بهتر است تا علائمی که هشدار می دهند در شمع موتور و عملکرد آن اختلال به وجود آمده است را بشناسیم و در صورت مشاهده ی آنها ، اقدامات لازم را انجام دهیم. بالا رفتن ناگهانی میزان مصرف بنزین چانگان سی اس 35 یکی از مشکلاتی است که در اثر دلایل متعددی رخ می دهد و یکی از آنها کثیف شدن بیش از اندازه ی شمع موتور است. در شرایطی که کثیفی شمع به صورت رسوب کردن کردن بر روی اجزای تشکیل دهنده ی شمع باشد ، منجر به بالا رفتن ناگهانی و چشمگیر میزان مصرف سوخت در چانگان شاسی می گردد. وجود آلودگی و کثیفی در این قطعه ی حیاتی موتوری چانگان Cs35 سبب ایجاد مشکل دیگری در خودرو نیز می شود ، بدین شکل که دیگر شمع نمی تواند به درستی عمل کند و فرایند جرقه زنی نیز به درستی انجام نشده و در نتیجه عملکرد موتور چانگان سی اس 35 شدیدا کند گشته و در نهایت هم دیگر خودرو همانند قبل قادر به شتاب گیری نمی باشد. یکی از دلایل استارت نخوردن و روشن نشدن چانگان شاسی نیز می تواند مختل شدن شمع موتور آن باشد ؛ چراکه همانطوری که گفتم ماشین های احتراق داخلی برای روشن شدن نیاز به جرقه زنی دارند و اگر که شمع چانگان Cs35 خراب شده باشد یا کلا نمی تواند جرقه بزند و یا نمی تواند به درستی جرقه بزند که در هر دو صورت هم استارت زدن و روشن شدن خودرو با مشکل مواجه می شود.

معرفی شاتون چانگان سی اس 35

در ادامه ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 به بررسی کلی شاتون چانگان شاسی ، یکی دیگر از مهم ترین قطعات موتوری چانگان سی اس 35 می پردازیم. شاید بتوان تحمل کردن نیرو و قدرتی که بر اثر انجام شدن فرایند احتراق سوخت چانگان تولید می شود را به عنوان مهم ترین وظیفه ای که شاتون چانگان سی اس 35 در خودرو بر عهده دارد ، دانست. به دلیل همین ضربات سنگین و محکمی که می بایست شاتون در چانگان سی اس 35 و سایر ماشین های احتراق داخلی یا همان درون سوز باید متحمل شود ، نیاز است که از مواد اولیه بسیار مستحکم و دارای مقاومت بالا ساخته شود. از این رو اصولا شاتون ها از جنس فولاد تولید می شوند. شاتون چانگان سی اس 35 در حقیقت رابط میان پیستون چانگان سی اس 35 و میل لنگ چانگان سی اس 35 بوده و به وسیله ی شاتون ، این 2 قطعه ی حیاتی موتوری چانگان Cs35 به هم وصل می شوند ؛ سری بزرگ تر شاتون به میل لنگ چانگان سی اس 35 و سری کوچک تر شاتون به پیستون چانگان سی اس 35 متصل می گردد. نیرو وانرژی ای که به پیستون چانگان شاسی وارد می شود ، توسط شاتون چانگان شاسی به میل لنگ چانگان شاسی انتقال داده می شود. در واقع شاتون چانگان Cs35 حرکت خطی ای که توسط پیستون چانگان Cs35 صورت می گیرد را به حرکت چرخشی و دورانی میل لنگ چانگان Cs35 مبدل می کند.

اختلال در شاتون چانگان سی اس 35

یکی از سر سخت ترین قطعات یدکی موتوری چانگان شاسی از لحاظ تشخیص دادن معیوب شدن ، شاتون چانگان می باشد. برای بررسی سلامت و یا خراب بودن شاتون نیاز است که کل موتور چانگان سی اس 35 را باز کرده ، شاتون چانگان سی اس 35 ، اجزای تشکیل دهنده ی شاتون و همچنین تمام اتصالات شاتون همانند یاتاقان های چانگان سی اس 35 ، پیستون ها و گژن پین چانگان سی اس 35 را بررسی کرد. مشخص و طبیعی است که هر تعمیرکاری از پس چنین کار تخصصی و پیچیده ای بر نمی آید و در صورتی که فکر می کنید این بخش از چانگان شما دچار خرابی و اختلال شده است باید نزد یک تعمیرکار بسیار حرفه ای و متخصص بروید که دانش فنی این کار را داشته باشد. وقوع تصادف های شدید و بخصوص تصادف هایی که ضربات شدیدی به قسمت جلوبندی چانگان شاسی وارد می کند و موجب شکستن شاتون می شود ، تنظیم نبودن اجزای داخلی شاتون چانگان ، تنظیم و یا درست نبودن اتصالات شاتون با پیستون و میل لنگ چانگان شاسی ، نصب و استفاده از شاتون بی کیفیت و غیر استاندارد که به سادگی دچار شکستگی و خرابی می شوند ، مختل شدن روال روان کاری شاتون و میل لنگ و بروز اصطکاک شدید میان آنها ، احتراق زودهنگام و یا غیر عادی که منجر به شدت گرفتن ضربات و نیرویی که از پیستون چانگان به شاتون میرسد ، شده که این ضربات قدرتی فراتر از حد تحمل شاتون دارند از جمله ی مهم ترین عواملی هستند که منجر به خرابی و ایجاد اختلال در شاتون خودرو می شوند. البته خرابی شاتون چانگان سی اس 35 نیز نشانه هایی را از خود بروز می دهد که در ادامه به اختصار آنها را نام می بریم :

  • وجود نشتی در روغن موتور چانگان سی اس 35 یا به اصطلاح وجود روغن ریزی از قسمت جلویی چانگان شاسی.
  • به بیرون پرتاب شدن بعضی از قطعات فلزی که در اثر خرابی شاتون رخ می دهد و البته به نسبت پدیده ای نادر است.
  • شنیدن صدای تق تق مانند از قسمت جلوبندی چانگان شاسی که بر اثر اصطکاک شاتون با قطعات اطراف آن رخ می دهد.
  • شنیده شدن صدا های غیر طبیعی و غیر عادی از قسمت موتوری چانگان سی اس 35 به خصوص اگر که در دور موتور های بالا صدا ها نیز افزایش یابند.

.

معرفی زنجیر زمانبندی چانگان سی اس 35

در ادامه ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 خوب است سری بزنیم به زنجیر زمانبندی چانگان یورو4 و زنجیر زمانبندی چانگان یورو5 ، یکی دیگر از اجزای موتوری چانگان Cs35 که برای اکثریت آشنا می باشد ولی با این حال شاید به طور درست و دقیق از نقش این قطعه در خودرو آگاه نباشند. زنجیر زمان بندی را عموما با اسم زنجیر تایم چانگان سی اس 35 می شناسیم که در واقع همان تسمه تایم است که در سایر خودرو های سواری به کار رفته است. جای مواد لاستیکی که برای ساخت و تولید تسمه تایم استفاده می شود ، در ساخت زنجیر تایم از مواد اولیه ی فلزی بهره برده می شود ؛ به دلیل تفاوتی که در جنس مواد سازنده این 2 قطعه وجود دارد ، بخشی از نام آن ها با هم متفاوت می باشد. همان طوری که از اسم این قطعه مشخص است ، وظیفه ی زنجیر تایم چانگان شاسی ایجاد هماهنگی بین حرکات میل بادامک چانگان Cs35 یا همان میل سوپاپ چانگان Cs35 و حرکات میل لنگ چانگان Cs35 است. مراحل به حرکت در آمدن خودرو هایی که مانند چانگان سی اس 35 دارای موتور احتراق داخلی یا همان موتور درون سوز می باشند ، بدین ترتیب است که 4 مرحله ی مکش کردن ، متراکم ساختن ، انفجار و تخلیه کردن باید به ترتیب و هر کدام در زمان درست خود انجام گیرند ؛ به چنین ماشین هایی به اصطلاح موتور چهار زمانه گفته می شود. برای انجام شدن این مراحل و حرکت کردم خودرو ، قطعات بسیاری در سیستم موتوری چانگان Cs35 فعالیت می کنند. برای مثال ، برای این که این 4 مرحله به طور کامل و دقیق صورت بگیرند ، می بایست 2 بار میل لنگ چانگان سی اس 35 و 1 بار میل سوپاپ های چانگان سی اس 35 به دور خود چرخیده باشند و همانطور که گفته شد هماهنگ کردن حرکات این 2 قطعه بر عهده ی زنجیر تایم چانگان سی اس 35 می باشد. به همین دلیل هم به رابطه ای که میان چرخیدن میل لنگ و چرخیدن میل سوپاپ دود و هوا وجود دارد ، سیستم زمان بندی چانگان سی اس 35 یا همان سیستم تایمینگ چانگان Cs35 گفته می شود. به طور کلی وظیفه ی سیستم زمان بندی چانگان ایجاد هماهنگی و کنترل کردن حرکات قطعاتی مثل پیستون چانگان سی اس 35 ، سوپاپ و میل سوپاپ دود و هوا چانگان سی اس 35 ، میل لنگ چانگان سی اس 35 و … می باشد تا بدین ترتیب فرایند احتراق سوخت به خوبی و درست انجام شود.

اختلال در زنجیر تایم چانگان سی اس 35

در کل زنجیر تایم چانگان شاسی به دلیل فلزی فلزی و آهنی ای که دارد ، دارای طول عمر مفید بسیار زیادی بوده ، در برابر پارگی مقاومت خیلی بالایی داشته ، همچنین توانایی خوبی در کار کردن در دما و حرارت بالا داشته و به سبب ساختاری که دارد از دقت بالایی برخور دار است. اما باز هم توصیه می شود تا بعد از پیمودن هر 200 هزار کیلومتر ، زنجیر تایم را بررسی کنید تا از سالم بود آن مطمئن شوید ؛ چرا که همچنان احتمال بروز اختلال در زنجیر تایم چانگان شاسی وجود دارد. با توجه به وظیفه و نقشی که زنجیر تایمینگ چانگان سی اس 35 در خودرو بر عهده داشته و فعالیت و حرکات قطعات مختلفی که در سیستم فرایند احتراق حضور و نقش دارند را زمان بندی کرده هماهنگ ساخته و کنترل می کند ، واضح است که در صورت بروز پیدا کردن هر گونه اختلال و خرابی در این قطعه منجر به بر هم خوردن عملکرد سیستم تایمینگ یا همان سیستم زمانبندی چانگان شده و در نهایت هم فرایند احتراق سوخت به درستی انجام نمی شود. همانطور که در بالا گفته شد ، زنجیر تایم چانگان شاسی به موجب ویژگی هایی که دارد ، کمتر دچار خرابی می شود. زنجیر تایمینگ به وسیله ی قطعه ای به اسم سفت کن زنجیر تایم چانگان سی اس 35 در سر جای خود محکم شده و قرار می گیرد. سفت کن زنجیر تایم با کمک فشار روغن موتور چانگان فعالیت می کند و از ایجاد اصطکاک و ساییدگی میان زنجیر تایم و چرخ دنده ها جلوگیری می کند. در نتیجه اگر فشار روغن به هر دلیلی از حد معین آن کمتر یا بیشتر شود ، عملکرد سفت کن زنجیر تایم با اختلال مواجه شده و در نهایت عملکرد زنجیر تایم هم مختل می شود. در حقیقت خراب شدن زنجیر تایم چانگان Cs35 در 2 حالت اتفاق می افتد ، یکی در زمان روشن و یا خاموش کردن خودرو و دیگری در حین حرکت و دور موتور بالا!

خراب شدن زنجیر تایم چانگان Cs35 در زمان حرکت خودرو بخصوص هنگامی که سرعت و دور موتور بالا باشد ، خرابی و خسارات سنگینی را به بار می آورد. در این حالت سوپاپ های چانگان سی اس 35 شکسته و به درون سیلندر چانگان Cs35 پرتاب می شوند که این اتفاق سبب خراب شدن پیستون های چانگان سی اس 35 و نیز خم شدن شاتون چانگان Cs35 می شود. حالا بهتر درک می کنیم که خسارات سنگین خرابی زنجیر تایم یعنی چه و چرا چک کردن دوره ای و مرتب این قطعه بسیار با اهمیت است.

البته احتمال وقوع خرابی ای که در بالا توضیح داده شد به نسبت احتمال خرابی ای که در زمان استارت زدن و یا خاموش کردن ماشین رخ می دهد ، کمتر است. در واقع خراب شدن زنجیر تایم چانگان سی اس 35 بیشتر در زمان خاموش یا روشن شدن چانگان رخ می دهد و دقیقا در همین 2 زمان است که این قطعه در اوج درگیری و فعالیت است. در این شرایط 2 حالت به وجود می آید که بستگی به تنظیم بودن و نبودن موتور بلوکور چانگان سی اس 35 دارد ؛ در صورت تنظیم نبودن موتور چانگان Cs35 در زمان خراب شدن زنجیر تایم ، احتمالا تعدادی از سوپاپ های چانگان Cs35 و یا گاید سوپاپ های چانگان Cs35 نیز دچار خم شدگی و شکستگی می شوند و علاوه بر تعویض زنجیر تایم ، آنها نیز باید تعمیر یا تعویض شوند. اما اگر که در زمان بروز خرابی در زنجیر تایم چانگان Cs35 ، موتور Blue Core چانگان شاسی به خوبی و طبق استاندارد ها تنظیم باشد ، تنها باید کیت زنجیر تایم خودرو تعویض شود. توجه داشته باشید که همانطوری که زنجیر تایم چانگان شاسی یورو 4 و زنجیر تایم چانگان شاسی یورو 5 با هم متفاوت می باشند ، در نتیجه سفت کن زنجیر تایم چانگان شاسی یورو 4 نیز با سفت کن زنجیر تایم چانگان شاسی یورو 5 تفاوت دارد. همچنین علاوه بر اینکه هر کدام از این قطعات به صورت جداگانه عرضه می شوند ، بلکه بسته هایی با نام های کیت زنجیر تایم چانگان شاسی یورو 4 و کیت زنجیر تایم چانگان شاسی یورو 5 نیز وجود دارند که زنجیر تایم و تمام اجزای آن را شامل می باشد.

معرفی بادامک و میل بادامک چانگان سی اس 35

در این بخش از معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 می رویم که بادامک دود و هوای چانگان سی اس 35 یا همان سوپاپ دود و هوای چانگان سی اس 35 و میل بادامک دود و هوای چانگان سی اس 35 یا همان میل سوپاپ دود و هوای چانگان سی اس 35 را با هم بررسی کنیم. به طور کلی به وسیله یا قطعه ای که ورود و خروج یک چیز را کنترل و مدیریت می کند ، سوپاپ یا بادامک گفته می شود. محل قرار گیری سوپاپ دود چانگان Cs35 و سوپاپ هوا چانگان Cs35 بر روی سرسیلندر چانگان شاسی بوده و از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات موتوری این خودرو می باشند ؛ البته سوپاپ ها در کل برای تمام خودرو هایی که از موتور احتراق داخلی بهره می برند ، مهم و ضروری است. بادامک هوای چانگان شاسی وظیفه دارد تا وارد شدن اکسیژن به محفظه ی احتراق را مدیریت کند و به همین دلیل هم به نام های دیگری همچون بادامک تنفس چانگان سی اس 35 و بادامک ورودی چانگان سی اس 35 نیز شناخته می شود. به همین ترتیب ، بادامک دود چانگان شاسی وظیفه دارد که خارج شدن دود از سرسیلندر را مدیریت کند که ازین رو با نام های بادامک تخلیه چانگان سی اس 35 و بادامک خروجی چانگان سی اس 35 هم شناخته می شود. روش عملکرد این 2 قطعه بدین صورت می باشد که ابتدا سوپاپ ورودی هوا چانگان شاسی باز شده و اجازه ی ورود مخلوط بنزین و اکسیژن به محفظه ی احتراق چانگان Cs35 را می دهد و بعد از این که این ترکیب ورودی به میزان معین برسد ، بادامک ورودی هوا بسته می شود. مدیریت زمان باز شدن ، مدت زمان باز ماندن و بسته شدن سوپاپ ورودی هوا بر عهده ی میل سوپاپ ورودی هوا چانگان Cs35 یا همان میل بادامک ورودی هوا چانگان Cs35 می باشد. در ادامه بعد از اینکه فرایند احتراق صورت گرفته و انجام می شود ، دود حاصل از این فرایند باید از سیستم خارج شود و همین جاست که سوپاپ خروجی دود چانگان شاسی باز شده و دود موجود در سرسیلندر خودرو را خارج کرده و سپس هم بسته می شود. همچنین کنترل زمان باز شدن ، مدت زمان باز ماندن و زمان بسته شدن سوپاپ خروجی دود وظیفه ایست که بر عهده ی میل سوپاپ خروجی دود چانگان Cs35 یا همان میل بادامک خروجی دود چانگان Cs35 است. توجه داشته باشید که خود سوپاپ ها برای چانگان شاسی مدل وارداتی و سایپایی یکسان می باشند ؛ ولی میل سوپاپ هوا چانگان شاسی یورو 4 با میل سوپاپ هوا چانگان شاسی یورو 5 تفاوت داشته و به همین شکل میل سوپاپ دود چانگان شاسی یورو 4 با میل سوپاپ دود چانگان شاسی یورو 5 متفاوت می باشد.

اختلال در بادامک چانگان سی اس 35

با توجه به وظیفه ی بادامک هوا و دود چانگان شاسی در خودرو ، واضح است که در صورتی که هر گونه خرابی در این 2 قطعه بروز پیدا کند ، کل سیستم احتراق و فرایند احتراق سوخت با اختلال و مشکلات جدی روبرو می گردد. در مجموع مطمئنم که اگر تا به اینجا با مجله ی اسکوپارت در معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 همراه بوده باشید ، متوجه شده اید که تمام سیستم ها ، قطعات و اجزایی که در خودرو تعبیه می شوند ، در نهایت به صورت یکپارچه با هم در ارتباط بوده و مرتبط هستند. این موضوع بدان معناست که بروز خرابی در یک سیستم و یا یک قطعه و مختل شدن نحوه ی عملکرد آن ، یا درجا منجر به خرابی بخش های دیگر می شود و یا به مرور زمان و با چشم پوشی کردن از آن خرابی ، قسمت ها و قطعات دیگر نیز دچار خرابی می شوند. اختلال در بادامک دود و هوای چانگان سی اس 35 نیز از این قضیه مستثنا نبوده و با خراب شدن سوپاپ دود چانگان شاسی و یا سوپاپ هوا چانگان شاسی ، بخش های مختلفی از خودرو با اختلال و مشکل مواجه می شود. علل و دلایل متعددی وجود دارد که موجب بروز خرابی و اختلال در سوپاپ های چانگان Cs35 یا همان بادامک های چانگان Cs35 می شوند که در ادامه چند مورد از مهم ترین و شایع ترین موارد دلایل خرابی سوپاپ را با هم بررسی می کنیم.

یکی از دیگر از قطعات موتوری چانگان شاسی که یکی از اجزای تشکیل دهنده و کامل کننده ی سوپاپ های چانگان نیز می باشد ، گاید سوپاپ یا همان گاید بادامک چانگان سی اس 35 است. این قطعه را شاید به اسم گیت سوپاپ یا گیت بادامک چانگان سی اس 35 و یا راهنمای سوپاپ یا راهنمای بادامک چانگان سی اس 35 بشناسید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم ، بادامک ها باز و بسته می شوند و این بدان معناست که این قطعه حرکات رفت و برگشتی داشته و در این رفتن و برگشتن ها احتمال اینکه با قطعات اطراف و نزدیک به خود برخورد کند ، بسیار بالاست. در نتیجه گاید سوپاپ ها در خودرو تعبیه شدند تا این حرکت های سوپاپ ها را مدیریت کرده و از برخورد کردن آنها به قطعات دیگر جلوگیری کنند. اگر این گاید های بادامک که در ماشین استفاده می شود بی کیفیت بوده و یا استاندارد های مورد نیاز را نداشته باشند ، منجر به خراب شدن سوپاپ ها و بروز اختلال در عملکرد آنها می شود.

وجود مشکل در سیستم خنک سازی چانگان سی اس 35 موجب داغ کردن بیش از حد و اندازه ی سیلندر و موتور این خودرو شده و در نهایت سبب آن می شود که سوپاپ های دود و هوا از سر جای خود خارج شده و دچار خرابی و اشکال گردند. یکی دیگر از علل خرابی سوپاپ ها ، ایجاد پارگی در زنجیر تایم چانگان Cs35 است که منجر به کج شدن بادامک های خودرو می شود. دلیل دیگر خرابی بادامک ها که با سوختن آنها همراه است ، بر اثر عدم تنظیم بودن نسبت ترکیب بنزین و اکسیژن رخ می دهد. اختلال در بادامک دود و هوای چانگان Cs35 نیز نشانه هایی را از خود بروز می دهد که در ادامه شایع ترین آنها را به اختصار نام می بریم :

  • بد استارت خوردن و بد روشن شدن چانگان شاسی
  • افزایش یافتن ناگهانی مصرف بنزین
  • داغ کردن و جوش آوردن چانگان شاسی
  • افت کردن و کاهش یافتن میزان توان و قدرت موتور چانگان شاسی
  • وجود روغن سوزی در چانگان شاسی
  • عطسه کردن منیفولد دود و یا منیفولد هوای چانگان شاسی

 

معرفی درب سوپاپ چانگان سی اس 35

تا به اینجای مقاله ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 و در بخش پیش از این درباره ی سوپاپ هوا چانگان سی اس 35 یا همان بادامک هوا چانگان سی اس 35 ، میل سوپاپ هوا چانگان سی اس 35 یا همان میل بادامک هوا چانگان سی اس 35 ، سوپاپ دود چانگان سی اس 35 یا همان بادامک دود چانگان سی اس 35 ، میل سوپاپ هوا چانگان سی اس 35 یا همان میل بادامک هوا چانگان سی اس 35 و راهنمای سوپاپ چانگان سی اس 35 یا همان گاید بادامک چانگان سی اس 35 صحبت کرده و اطلاعات مورد نیاز و مفیدی در رابطه با نقش بادامک ها و برخی از اجزای آن در چانگان شاسی ، نحوه ی عملکرد شان ، خرابی این قطعات و نشانه های خرابی آنها کسب کردیم. با این حال هنوز چند قطعه در سیستم موتوری چانگان Cs35 وجود دارد که جز لوازم و قطعات تکمیل کننده ی بادامک هوا و بادامک دود خودرو بوده و وظیفه ی مهمی را در سیستم ماشین ها بر عهده دارند.

درب سوپاپ چانگان سی اس 35 و واشر درب سوپاپ چانگان سی اس 35 که در این قسمت راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد ، 2 قطعه از لوازم کامل کننده ی سوپاپ ها به حساب می آیند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم ، بادامک دود و هوای چانگان شاسی بر روی سر سیلندر چانگان شاسی قرار گرفته و نصب می شوند و روغن موتور چانگان شاسی نیز در مابین این قطعات به طور پیوسته در حال گردش و روان کاری می باشد تا از ایجاد اصطکاک میان این قطعات موتوری جلو گیری به عمل آورد. به بیرون نشت کردن روغن موتور چانگان Cs35 از این قسمت و نیز وارد شدن گرد و غبار به این قسمت و در نتیجه کثیف و آلوده شدن بیش از حد این بخش از محل قرار گیری قطعات موتوری منجر به بروز اختلال در عملکرد خودرو می شود. در نتیجه درب سوپاپ برای این بخش از خودرو تعبیه گردیده است تا همانند یک کاور یا همان پوشش بر روی سر سیلندر چانگان سی اس 35 ، بادامک دود و هوای چانگان سی اس 35 و اجزای تشکیل دهنده ی آن قرار گرفته و از این قسمت محافظت کند. حال سوال اینجاست که پس واشر درب سوپاپ چه جایگاهی در خودرو دارد ؟!

واشر درب سوپاپ چانگان سی اس 35 یا همان واشر درب بادامک چانگان سی اس 35 وسیله ای از جنس لاستیک مخصوص می باشد که درب سوپاپ چانگان Cs35 یا همان درب بادامک چانگان Cs35 را به طور کامل و دقیق آب بندی می کند و با پر کردن و پوشاندن کامل فضای خالیه میان سر سیلندر چانگان شاسی و درب سوپاپ چانگان شاسی ، از نشت کردن روغن موتوری که در میان سر سیلندر و بادامک های چانگان Cs35 در جریان است ، جلو گیری می کند. لازم به ذکر است که واشر درب بادامک چانگان شاسی یورو 4 و واشر درب بادامک چانگان شاسی یورو 5 با یک دیگر متفاوت می باشند.

اختلال در درب بادامک و واشر بادامک چانگان سی اس 35

به طور کلی شاید بتوان نشت کردن روغن در این بخش از چانگان شاسی را شایع ترین دلیل خرابی و نیز شایع ترین نشانه ی خرابی درب سوپاپ چانگان سی اس 35 و یا خرابی واشر درب سوپاپ چانگان سی اس 35 شمارد. در ادامه ابتدا کمی درباره ی نتایج نشت کردن روغنی که برای روان کاری و خنک سازی سوپاپ ها و سر سیلندر از میانشان حرکت می کند ، صحبت می کنیم. یکی از اولین نشانه های نشت کردن روغن ، استشمام کردن بوی روغن سوخته ایت که در اثر نشت روغن و چکیدن آن بر روی موتور چانگان سی اس 35 و اجزای تشکیل دهنده ی آن رخ می دهد. در واقع به این دلیل که دمای موتور و نیز اجزای آن بسیار بالا بوده و قطعات خیلی داغ هستند ، موجب سوختن روغنی که روی آن ها می چکد می شوند. مورد دیگری که خبر از نشتی روغن در این قسمت می دهد ، کثیف شدن بخش بیرونی درب سوپاپ چانگان سی اس 35 با مخلوط روغن و آلودگی هایی که روغن به خود گرفته است ، می باشد. در حقیقت وقتی که روغن در زیر درب بادامک به بیرون نشت می کند ، گرد و خاک و آشغال ها را به خود گرفته و سپس به کاور بادامک می چسبد. نشانه ی بعدی روشن شدن چراغ هشدار روغن چانگان شاسی است. البته روشن شدن چراغ چک روغن خودرو می تواند معانی متعددی داشته باشد که اولین دلیل آن می تواند کم شدن و یا تمام شدن روغن موتور باشد که با اضافه کردن روغن موتور به خودرو ، چراغ هشدار خاموش می شود. اما چنانچه که با این کار ، چراغ روغن خاموش نشود احتمالا خرابی از درب بادامک و یا واشر درب بادامک می باشد. نشانه ی بعدی زمانی است که از اگزوز چانگان سی اس 35 دودی به رنگ سفید خارج شود ؛ خارج شدن دود سفید از اگزوز چانگان شاسی خبر از وجود نشتی روغن و ترکیب شدن این روغن با مایع خنک کننده چانگان سی اس 35 می دهد. همچنین ممکن است روغن موتوری که از قسمت سوپاپ های خودرو نشت می کند ، به داخل اجزای شمع موتور چانگان شاسی نفوذ کرده و مانع از انجام درست و دقیق فرایند احتراق شود.

معرفی کاسه نمد ساق سوپاپ چانگان سی اس 35

در ادامه ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 درباره ی یکی دیگر از قطعات ضروری موتوری چانگان شاسی صحبت می کنیم که از قطعات تکمیل کننده ی سوپاپ – بادامک دود و سوپاپ – بادامک هوای چانگان شاسی نیز می باشد. کاسه نمد ساق سوپاپ چانگان سی اس 35 قطعه ای از جنس لاستیک مخصوص می باشد که بر روی ساق بادامک هوا چانگان سی اس 35 و ساق بادامک دود چانگان سی اس 35 قرار گرفته و به همین دلیل به آن لاستیک ساق سوپاپ چانگان Cs35 و یا لاستیک ساق بادامک چانگان سی اس 35 نیز گفته می شود. همانطور که پیش از این هم در مقالات قبلی مجله ی اسکوپارت گفته ام ، هر قسمتی از خودرو که سیالات از جمله روغن در جریان و گردش باشد ، وجود کاسه نمد هم ضروری است. همچنین گفته شد که در اطراف سرسیلندر چانگان Cs35 و البته بادامک های چانگان Cs35 که بر روی سرسیلندر قرار دارند ، روغن در جریان بوده و موجب روان کاری قطعات می شود که اگر این بخش آب بندی نشود ، روغن سیال به درون محفظه ی احتراق چانگان سی اس 35 نفوذ خواهد کرد. لازم به ذکر است که با با نشت کردن روغن و نفوذ کردن و وارد شدن روغن به داخل محفظه ی احتراق ، خودرو به روغن سوزی افتاده که این روغن سوزی به خودی خود مشکلات دیگری به وجود خواهد آورد. لاستیک ساق سوپاپ چانگان Cs35 وظیفه دارد تا این قسمت را آب بندی کرده و از نفوذ پیدا کردن روغن به درون محفظه ی احتراق چانگان Cs35 از این بخش خودرو جلو گیری به عمل آورد.

اختلال در کاسه نمد ساق سوپاپ چانگان سی اس 35

کاسه نمد یا لاستیک ساق سوپاپ چانگان سی اس 35 به دلیل اینکه به طور دائمی در مجاورت دما و حرارت بالا بوده و به صورت پیوسته با روغن در تماس می باشد باید در مقابل گرما و روغن از مقاومت بالایی بر خوردار باشد. در نتیجه واضح است که اگر جنس لاستیک ساق سوپاپ دارای ویژگی ها و استاندارد های لازم نباشد ، به راحتی در برابر گرما ی زیاد و روغن دچار مشکل و خرابی می شود. البته به طور کلی هم به مرور زمان و در نهایت این قطعه به دلیل تماس مداومی که با روغن داشته و در گرما و حرارت شدیدی که از موتور و قطعات موتوری چانگان سی اس 35 می آید ، می باشد دچار فرسودگی شده ، نحوه ی عملکرد آن تضعیف گشته و در نهایت دچار اختلال و خرابی می شود. مختل شدن عملکرد و خراب شدن کاسه نمد ساق سوپاپ چانگان Cs35 نیز همانند خرابی سایر قطعات و لوازم یدکی چانگان شاسی نشانه هایی را از خود بروز می دهد تا راننده را از وجود مشکل با خبر کند. خارج شدن دودی به رنگ آبی از اگزوز چانگان سی اس 35 ، وجود نشتی روغن و نفوذ پیدا کردن این روغن به داخل محفظه ی احتراق چانگان سی اس 35 و نیز به تبع آن پایین آمدن زود هنگام سطح روغن موتور چانگان سی اس 35 از جمله ی مهم ترین و شایع ترین علائم وجود اختلال و خرابی در لاستیک ساق سوپاپ چانگان سی اس 35 می باشند.

معرفی دنده میل سوپاپ چانگان سی اس 35

برای معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 و جمع بندی کردن سوپاپ – بادامک هوا چانگان سی اس 35 و سوپاپ – بادامک دود چانگان سی اس 35 ، در این بخش کمی در رابطه با چرخ دنده سر میل بادامک ها صحبت می کنیم. در همین ابتدا باید بدانید که دنده ی میل سوپاپ یکی از انواع قطعات یدکی چانگان شاسی است که برای مدل وارداتی و مدل سایپایی متفاوت است. در فروشگاه اسکوپارت این قطعات را با اسامی دنده ی سر میل بادامک هوا VVT چانگان سی اس 35 یورو 4 ، دنده ی سر میل بادامک هوا VVT چانگان سی اس 35 یورو 5 ، دنده ی سر میل بادامک دود چانگان سی اس 35 یورو 4 و دنده ی سر میل بادامک دود چانگان سی اس 35 یورو 5 می شناسیم. همانطور که تا اینجا گفته شد ، میل سوپاپ هوا وظیفه ی کنترل کردن سوپاپ هوا و میل سوپاپ دود وظیفه ی منترل کردن سوپاپ دود را بر عهده داشته و زمان درست و دقیق باز شدن سوپاپ دود و سوپاپ هوا ، مدت زمان باز ماندن بادامک دود و بادامک هوا و زمان صحیح و دقیق بسته شدن سوپاپ دود و سوپاپ هوا را مدیریت می کنند. اما خود میل بادامک ها چگونه کار می کنند ؟! جواب کوتاه به این سوال ، دنده ی سر میل سوپاپ می باشد. در واقع این چرخ دنده ها با عوض کردن زاویه ی میل بادامک ها ، آن ها را مدیریت کرده و زمان بندی های باز و بسته شدن بادامک ها را تغییر می دهند.

معرفی پیستون موتور چانگان سی اس 35

در ادامه ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 به بررسی پیستون های موتور چانگان شتسی می پردازیم که یکی از قطعات ضروری و جدایی ناپذیر خودرو هایی می باشد که از سیستم احتراق داخلی یا همان سیستم درون سوز بهره می برند. وظیفه ی اصلی پیستون که قطعه ای به شکل استوانه با یک سر بسته و یک سر باز می باشد بدین ترتیب است که به واسطه ی حرکات رفت و برگشتی ای که پیستون های موتور در سیلندر چانگان شاسی دارند ، موجب متراکم شدن مخلوط بنزین و اکسیژن شده و این مخلوط را برای به انجام فرایند احتراق سوخت در چانگان سی اس 35 آماده سازی می کنند. در نتیجه پیستون های موتور چانگان شاسی به طور دائم با دما و حرارت بسیار بالا در تماس هستند ، پس می توان نتیجه گرفت که این قطعه می بایست چند ویژگی ضروری داشته باشد. در واقع پیستون موتور چانگان Cs35 باید مقاومت بالایی در برابر گرما داشته ، قدرت و توان زیادی در انتقال حرارت داشته و در عین حال نیز سبک وزن باشد ؛ زیرا که در صورت عدم داشتن این ویژگی ها ، افزایش پیدا کردن دمای پیستون ها بر اثر گرما و حرارت محفظه ی احتراق چانگان سی اس 35 در نهایت سبب چسبیدن پیستون به دیواره های سیلندر چانگان Cs35 می شود. به همین دلیل اصولا پیستون ها از جنس آلومینیوم یا آلیاژ های چدن طراحی و تولید می شوند. توجه داشته باشید که پیستون موتور چانگان سی اس 35 یورو 4 متفاوت از پیستون موتور چانگان سی اس 35 یورو 5 می باشد. یکی دیگر از وظایفی که پیستون موتور در خودرو بر عهده دارد کمک کردن به خارج شدن دود از داخل سیلندر چانگان سی اس 35 می باشد ؛ دودی که در نتیجه ی انجام شدن فرایند احتراق سوخت در خودرو تولید می شود. هر پیستون چانگان شاسی دارای 4 بخش اصلی می باشد و در کنار هم این قطعه را تشکیل می دهند که ای 4 قسمت شامل تاج پیستون موتور چانگان سی اس 35 ، دامنه ی پیستون موتور چانگان سی اس 35 ، شکاف رینگ پیستون موتور چانگان سی اس 35 و سوراخ پین پیستون موتور چانگان سی اس 35 می شود.

اختلال در پیستون موتور چانگان سی اس 35

واضح است که بروز هرگونه خرابی و مشکل در پیستون های موتور چانگان سی اس 35 منجر به وقوع خرابی های سنگین و خسارات زیادی می شود. از جمله ی مهم ترین انواع خراب شدن پیستون موتور چانگان شاسی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خراب شدن رینگ پیستون موتور چانگان سی اس 35
  • بروز هر گونه فرسایش در پیستون های موتور چانگان سی اس 35
  • ترک خوردن پیستون های موتور چانگان سی اس 35
  • ذوب شدن و چسبنده شدن پیستون های موتور چانگان سی اس 35

در کل به دلیل اینکه پیستون های موتور چانگان شاسی با تعدادی از سایر قطعات یدکی خودرو در ارتباط می باشد ، خرابی هر کدام از آن قطعات و لوازم منجر به خراب شدن و مختل شدن نحوه ی عملکرد پیستون های موتور می شود. روغن سوزی چانگان سی اس 35 ، خارج شدن دود آبی رنگ از اگزوز چانگان شاسی و کاهش یافتن چشمگیر قدرت و توان موتور چانگان سی اس 35 از رایج ترین و شایع ترین مواردی هستند که خبر از وجود اختلال در پیستون موتور چانگان شاسی می دهند.

معرفی رینگ پیستون چانگان سی اس 35

رینگ پیستون چانگان سی اس 35 یا همان رینگ موتور چانگان سی اس 35 قطعه ای است که از چند حلقه ی نازک و از جنس چدن ساخته می شود. اگر توجه کرده باشید یکی از قسمت های اصلی پیستون موتور چانگان شاسی ، شکاف رینگ پیستون چانگان Cs35 یا همان شکاف رینگ موتور چانگان Cs35 می باشد که در حقیقت این شکاف یا شیار ، محل قرار گیری رینگ موتور خودرو می باشد. رینگ موتور چانگان سی اس 35 قابلیت ارتجاعی داشته و در برابر حرارت و دمای زیاد از مقاومت بسیار خوبی بر خوردار است. انتقال گرما و حرارت از پیستون ها به سیلندر ، کاهش اصطکاک میان پیستون ها و سیلندر ، روغن کاری دیواره ی پیستون ها ، دیواره ی سیلندر و فاصله ی میان این قطعات ، کنترل مقدار روغن در جداره ی شاتون و سیلندر ، عایق بندی محفظه ی احتراق و جلو گیری کردن از ورود آب ، روغن ، مایع خنک کننده و گاز به محفظه ی احتراق از مهم ترین وظایفی هستند که رینگ موتور در خودرو بر عهده دارد.

اختلال در رینگ موتور چانگان سی اس 35

یکی از اولین و شایع ترین علائمی که نشان می دهد رینگ موتور چانگان سی اس 35 دچار اختلال و خرابی شده است ، افزایش یافتن میزان دود حاصل از فرایند احتراق می باشد. در واقع اگر میبینید که دودی که از اگزوز خودرو خارج می شود به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده ، غلیظ تر شده و به رنگ سیاه در آمده است ، به احتمال خیلی زیاد رینگ پیستون چانگان Cs35 دچار مشکل شده است. نشانه ی بعدی بالا رفتن میزان مصرف روغن موتور چانگان سی اس 35 می باشد. در صورتی که رینگ موتور دچار فرسودگی شده باشد و به درستی عمل نکند ، روغن موتور به درون محفظه ی احتراق راه پیدا کرده و در نتیجه میزان بیشتری روغن استفاده می شود تا موتور چانگان Cs35 و نیز سایر قطعات بتوانند به کار خودر ادامه دهند. نشانه ی بعدی کاهش قدرت شتاب گیری موتور چانگان Cs35 است. در حقیقت وقتی که رینگ موتور چانگان شاسی قدر به انجام وظایف خود به درستی نباشد ، منجر به اختلال در عملکرد موتور شده و در نهایت قدرت شتاب گیری آن به شدت کاهش می یابد. به طور کلی خرابی این قطعه ی به ظاهر کوچک و ساده موجب پایین آمدن کل راندمان چانگان می شود.

معرفی سر سیلندر چانگان سی اس 35

در معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 صحبت کردن از سر سیلندر چانگان سی اس 35 به عنوان یکی از قطعات ثابت موتور که وجود آن بسیار هم ضروری می باشد ، یکی از واجبات است که باید هر راننده ای با آن حداقل آشنایی را داشته باشد. سرسیلندر چانگان Cs35 و البته سرسیلندر سایر خودرو ها به موجب محل قرار گیری آن که بر روی بلوک سیلندر می باشد ، به طور دائم در دما و حرارت بسیار زیادی در حال فعالیت است که به همین دلیل هم اصولا این قطعه از جنس چدن یا آهن طراحی و تولید می شود. این جنس ها دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارند اما چنان چه که دما از حد تحمل آن فرا تر برود منجر به تغییر فرم سرسیلندر چانگان سی اس 35 می شود. در این مواقع عموما راه حل این مشکل ، تعویض کردن کل سرسیلندر می باشد. عایق بندی کردن سیلندر چانگان سی اس 35 ، آماده سازی منتقل کردن بنزین به داخل سیلندر چانگان سی اس 35 ، جلو گیری کردن از خارج شدن گاز ها از سیلندر چانگان سی اس 35 و ممکن ساختن خارج شدن دود از محفظه ی احتراق چانگان سی اس 35 مهم ترین وظایفی هستند که سرسیلندر چانگان Cs35 در خودرو بر عهده دارد. توجه داشته باشید که سرسیلندر چانگان سی اس 35 یورو 4 و سرسیلندر چانگان سی اس 35 یورو 5 باهم یکسان نیستند.

اختلال در سرسیلندر چانگان سی اس 35

در حالت کلی سرسیلندر چانگان سی اس 35 یکی از قطعات بسیار مقاوم خودرو می باشد که به نسبت سایر قطعات یدکی چانگان Cs35 ، کمتر دچار اختلال و خرابی می شود ؛ اما با این حال باز هم باید به طور دوره ای این قطعه را بررسی کرد تا در صورت معیوب شدن آن ، به سرعت جهت تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد. گشاد و شل شدن گیت سوپاپ چانگان سی اس 35 ، بروز کربن گرفتگی در سر سیلندر چانگان سی اس 35 ، تغییر شکل و دفرمه شدن سر سیلندر چانگان سی اس 35 و بروز ترک خوردگی در سر سیلندر چانگان سی اس 35 از جمله ی مهم ترین و شایع ترین انواع خرابی و عیوبی هستند که برای سرسیلندر خودرو اتفاق می افتند. البته این قطعه ی موتوری نیز در صورت خرابی نشانه هایی را از خود بروز می دهد که در ادامه چند مورد از رایج ترین این علائم را با هم مرور می کنیم :

نشت کردن روغن موتور چانگان شاسی

پیش از این اشاره کردم که برای جلو گیری کردن از ایجاد اصطکاک میان قطعات موتوری و نیز کاهش دادن گرما و حرارت این قطعات ، به طور پیوسته روغن موتور در میان این قطعات در حال گردش می باشد. سرسیلندر چانگان شاسی نیز یکی از همین قطعات است ، در نتیجه رویت نشت کردن روغن در زیر خودرو و یا روشن شدن چراغ چک روغن ، احتمال دارد که مشکل از سرسیلندر باشد.

نشت کردن مایع خنک کننده چانگان شاسی

مایع خنک کننده موتور و قطعات موتوری چانگان سی اس 35 نیز همانند روغن موتور ، در میان قطعات این قسمت چانگان شاسی گردش می کند تا وظیفه ی خود که خنک سازی قطعات می باشد را به انجام برساند. خراب شدن سرسیلندر چانگان شاسی یکی از دلایلی می باشد که منجر به نشت کردن مایع خنک سازی قطعات موتوری چانگان سی اس 35 می شود. در نتیجه در صورتی که متوجه نشتی مایع خنک کننده چانگان سی اس 35 شدید و یا چراغ چک دمای موتور چانگان سی اس 35 روشن شد ، امکان اختلال در سر سیلندر چانگان شاسی وجود دارد.

عدم انجام فرایند احتراق به طور کامل در چانگان شاسی

همانطور که در بالا اشاره شد ، سرسیلندر چانگان شاسی نقش بسزایی در فرایند احتراق دارد. در نتیجه چنانچه این قطعه معیوب گشته و قادر به انجام درست و دقیق وظایف خود نباشد ، فرایند احتراق سوخت با مشکل مواجه می شود.

خارج شدن دود از موتور چانگان شاسی

خارج شدن دود از موتور چانگان شاسی و بیرون آمدن این دود از زیر درب موتور چانگان سی اس 35 یا همان کاپوت چانگان سی اس 35 یکی از جدی ترین و اساسی ترین انواع خرابی سرسیلندر است. این حالت نشان دهنده ی این است که سرسیلندر چانگان معیوب شده و موجب راه یابی گاز های اگزوز چانگان به درون موتور شده است. در صورت بروز چنین اختلالی می بایست به سرعت ، سرسیلندر چانگان شاسی را تعویض کرد.

 

معرفی واشر سرسیلندر چانگان سی اس 35

برای ادامه ی معرفی قطعات لوازم یدکی چانگانCs35 لازم است به بررسی یکی از مهم ترین واشر هایی که در خودرو برای آب بندی و عایق کردن موتور تعبیه شده است ، بپردازیم. این قطعه که از جنس پنبه ی نسوز ، مس و فولاد طراحی گشته و تولید می شود و از متعلقات واجب موتوری چانگان شاسی نیز می باشد ، واشر سر سیلندر چانگان سی اس 35 نام دارد. اصولا در خودرو های سواری درون سوز 2 نوع واشر سر سیلندر وجود دارد که اصطلاحا به آن ها کاغذی و فلزی گفته می شود. به طور کلی واشر سر سیلندر فلزی چانگان سی اس 35 و واشر سر سیلندر کاغذی چانگان سی اس 35 که محل قرار گیری و نصب آن ها بین سیلندر چانگان Cs35 و سرسیلندر چانگان Cs35 می باشد ، در خودرو 3 وظیفه ی اصلی و چر اهمیت را بر عهده دارند که شامل آب بندی کردن و عایق کاری کردن موتور چانگان سی اس 35 ، جلو گیری کردن از وارد شدن آب و روغن به درون سیلندر چانگان سی اس 35 و مانع گشتن از خارج شدن بنزین و گاز ها از سیلندر چانگان سی اس 35 می شود. به واشر سرسیلندر کاغذی چانگان سی اس 35 ، واشر سرسیلندر تعمیری چانگان سی اس 35 نیز گفته می شود و واشر سرسیلندر فلزی چانگان سی اس 35 نیز به اختصار به اسم واشر سرسیلندر چانگان سی اس 35 شناخته می شود.

اختلال در واشر سرسیلندر چانگان سی اس 35

به طور کلی به بروز خرابی و اختلال در واشر سرسیلندر خودرو ، سوختن واشر سر سیلندر گفته می شود. همچنین وقتی گفته می شود که خودرو واشر زده است ، منظور خرابی و سوختن واشر سرسیلندر است. به درستی بسته نشدن پیچ های سرسیلندر چانگان سی اس 35 و واشر سرسیلندر چانگان سی اس 35 و تنظیم نبودن آن ها ، بالا رفتن بیش از حد دمای موتور ، ترک خوردن سر سیلندر چانگان Cs35 ، و تاب برداشتن و دفرمه شدن سرسیلندر چانگان شاسی از جمله اختلال هایی هستند که به سوختن واشر سرسیلندر منتهی می گردند. از جمله ی مهم ترین عللی که باعث خراب شدن این قطعه می شوند ، می توان به داغ کردن موتور چانگان سی اس 35 ، پیچ خوردگی لوله های ورود و خروج آب ، بیش از حد پایین آمدن سطح آب موجود در رادیاتور آب چانگان سی اس 35 ، انسداد مجرای آب در موتور چانگان سی اس 35 ، اختلال در ترموستات چانگان سی اس 35 و خراب بودن واتر پمپ چانگان سی اس 35 یا همان پمپ آب چانگان سی اس 35 اشاره کرد. وجود هر گونه اختلال و خرابی در واشر سرسیلندر نیز علائمی را به همراه دارد که مواردی مانند روشن شدن چراغ هشدار چک موتور چانگان سی اس 35 ، جوش آوردن موتور چانگان سی اس 35 ، عدم کارکرد صحیح موتور چانگان سی اس 35 ، تغییر رنگ دادن روغن موتور چانگان شاسی و خرابی اویل پمپ چانگان سی اس 35 یا همان پمپ روغن چانگان سی اس 35 از جمله ی شایع ترین نشانه های خرابی واشر سرسیلندر چانگان سی اس 35 می باشند.

25 thoughts on “معرفی انواع لوازم و قطعات یدکی چانگان Cs35

  1. I love how you inject your personality into your writing. It feels like we’re having a friendly chat.

  2. Narin ve tatlı, aynı zamanda escort sakarya sakarya arkadaş canlısı ve eğlenceyi seven bir insanım. Her zaman gülümseyen ve çok açık fikirli güzel bir hanımefendiyim. Doğal bir vücudum var, inanılmaz deneyim arayışında iseniz o halde ne arzuladığınızı bana iletebilirsiniz.

  3. Wow, wonderful blog layout! How long have you ever been running a blog for?
    you make blogging glance easy. The total glance of your
    website is great, let alone the content material! You can see similar here sklep online

  4. sklep online گفت:

    Aw, this was an extremely good post. Spending some time and actual effort to produce a superb
    article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and
    don’t seem to get anything done. I saw similar here:
    Dobry sklep

  5. Su kaçağı tespiti, genellikle duvarların kırılmasını gerektirmez. Gelişmiş teknolojiler, hasarı en aza indirirken kaçağı doğru bir şekilde tespit etmeyi mümkün kılar. https://bicycle.one/read-blog/4785

  6. Since the admin of this site is working, no doubt very rapidly
    it will be renowned, due to its feature contents. I saw similar here: Dobry sklep

  7. Kanal görüntüleme işlemi, Kadıköy’deki tesislerin bakımı ve sorunların önlenmesi için düzenli olarak yapılmalıdır. Bu, beklenmedik tıkanıklıkların önlenmesine yardımcı olur. https://hugsqueeze.com/read-blog/4604_kadikoy-su-tesisatcisi.html

  8. Su Kaçağı Tespiti taleplerinin çoğu 30 ila 240 dakika içinde teklif alıyor. Bu süre içinde en uygun teklifleri getirmeyi hedefliyoruz. Su Kaçağı Tespiti talebin için gelen teklifleri mobil uygulamaları üzerinden kolaylıkla takip edip değerlendirebilirsin. https://www.ilanlarburada.com/kadikoy-su-tesisatcisi-147

  9. Üsküdar Sıhhi Tesisat Tamir İşlemleri Üsküdar’deki su kaçağı tespiti hizmetlerinin uygun fiyatlı olması da önemlidir. Ancak kaliteden ödün vermemek gerekir. https://assignmento.org/read-blog/5242

  10. sklep گفت:

    hey there and thank you for your info – I’ve certainly picked up
    anything new from right here. I did however expertise some technical
    issues using this site, since I experienced to reload the web site many times previous to I could get it to load correctly.

    I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will often affect your
    placement in google and could damage your high quality
    score if advertising and marketing with Adwords. Anyway
    I am adding this RSS to my email and could look out
    for much more of your respective fascinating content. Make sure you update this again soon. I saw similar here: Dobry sklep

  11. Üsküdar su kaçağı tespiti Üsküdar tıkanıklık açma servisi ile Anadolu Yakası gider tıkanmalarında cihazla kırmadan kısa sürede robotla tıkanmaları açıp temizliyoruz. https://www.teacircle.co.in/uskudar-su-kacak-tespiti/

  12. Beşiktaş Musluk Batarya klozet tamiri Güvenilir Su Kaçağı Tespiti hizmeti al, zaman kazan, garantide ol. En iyi Beşiktaş, İstanbul Su Kaçağı Tespit Servisi listesinden birisi sana yakın https://ivebo.co.uk/read-blog/364

  13. e-commerce گفت:

    Hey! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good success. If you know of any please share.
    Cheers! You can read similar art here: Sklep internetowy

  14. It’s very interesting! If you need help, look here: ARA Agency

  15. sklep گفت:

    Hello there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains.
    If you know of any please share. Thanks! You can read similar text
    here: E-commerce

  16. Su gideri açma Üsküdar Bugün robot cihazla uygulanan yöntem kesin sonuç vermektedir. Robot cihazda bulunan çelik yay, özel başlığı sayesinde pimaş borularının içine gönderilir. Tıkanıklığın türüne göre farklı başlıkları bulunmaktadır. Robot cihaz sayesinde dönerek ilerleyen yay, tıkanıklığa sebep olan cisimlerin parçalanmasını sağlar. https://digitalyogiankit.com/uskudar-tikaniklik-acma/

  17. Kanalizasyon açma Üsküdar Üsküdar da tıkanıklık açma hizmeti için bu firma ile çalıştık ve son derece memnun kaldık. Profesyonel ekip, sorunumuzu hızlıca çözdü ve işlerini titizlikle tamamladı.Kesinlikle tekrar tercih edeceğim! https://gleamtrading.com/uskudar-tikaniklik-acma/

  18. e-commerce گفت:

    Hey there! Do you know if they make any plugins
    to help with Search Engine Optimization? I’m trying to
    get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good success. If you know of any please share.
    Thank you! You can read similar art here: Sklep

  19. Şişli su tesisatçısı tavsiye Tıkanıklık açma işlemi için Şişli tıkanıklık açma ekibine ulaştım ve gerçekten hızlı bir çözüm sundular. https://heyjinni.com/read-blog/30214

  20. Hello! Do you know if they make any plugins to assist with
    SEO? I’m trying to get my site to rank for some targeted
    keywords but I’m not seeing very good gains.
    If you know of any please share. Thanks! I saw similar article here: List of Backlinks

  21. Hello there! Do you know if they make any plugins to assist
    with Search Engine Optimization? I’m trying to get my site to
    rank for some targeted keywords but I’m not seeing very
    good results. If you know of any please share.
    Thank you! I saw similar art here: Scrapebox AA List

  22. basmalı sifon tamiri Beşiktaş Kırmadan su kaçak tespit servisi olarak tecrübelerimiz bize gösterdi ki su kaçaklarının en büyük ana temeli hatalı ve yanlış yapılan işçilik uygulamalardır https://www.ovnitours.com/?p=36968

  23. Beşiktaş Nokta Atışı Yapan Su Kaçağı Bulma Cihazı Beşiktaş Tuvalet tıkandı nasıl açarım diye endişe etmeyin, Beşiktaş tesisat lideri Beşiktaş Su Kaçağı Tespiti Kaçağı Bulma servisimiz, kırmadan dökmeden https://www.cantinatramosasso.com/?p=6534

  24. Kadıköy elektrikçi olarak kadıköy ilçesine yakın bir konumdayız. Hizmetlerimizi en iyi ekipmanlar ile en uygun fiyatlara yapıyoruz Kadıköy Elektrik Ustası. Kadıköy merkez ve kadıköyün bütün mahallerine profosyonel hizmet kalitesi ile hizmet veriyoruz. https://kansabook.com/ustaelektrikci

  25. Şişli elektrik avize montajı Kapı otomatiği tamiri, otomatik kapı sistemlerinin arızalarını gidermek ve düzgün çalışmasını sağlamak için yapılan bir hizmettir. Profesyonel tamirciler, kapı otomasyon sistemi üzerindeki mekanik ve elektronik parçaları kontrol eder ve gerekli onarımları gerçekleştirirler. https://smartvoltess.com/?p=5174

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *