وظیفه رادیاتور کولر چانگانCs35

رادیاتور کولر چانگان سی اس35 که با نام کندانسور کولر چانگان Cs35 نیز شناخته می شود ، یکی از قطعات کولر و تهویه خودرو است که وظیفه ی تهویه و خنک کردن هوای داخل کابین چانگان را عهده دار بوده و خود از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. محل قرار گیری کندانسور کولر یا همان رادیاتور کولر Cs35 داخل ماشین و جلوی رادیاتور آب ماشین است.

خرابی رادیاتور کولر چانگانCs35

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان Cs35

خرابی رادیاتور کولر چانگانCs35

روش کار رادیاتور کولر چانگانCs35

گاز مبرد با فشار و دمای بالا از کمپرسور کولر چانگان Cs35 وارد کندانسور چانگان می شود. کندانسور یا همان رادیاتور کولر به موجب پره های خنک کننده و لوله های آلومینیومی خود ، توانایی انتقال سریع بخار فشار بالا را داراست. پره های خنک کننده گاز مبرد با دما و فشار بالا را به مایع با فشار بالا و دمای متوسط تبدیل می کند. سپس هوای فشرده شده توسط جریان هوای خارج خنک شده و فن رادیاتور کولر آن را می مکد. در مرحله بعد مبرد خنک شده در خشک کن کنار کندانسور انباشته شده و ادامه ی روال کار کولر انجام می گیرد.

دلایل خرابی رادیاتور کولر چانگانCs35

  • مایع فشار بالا ی داخل رادیاتور کولر چانگان از راه شلنگ تخلیه فشار بالا کولر چانگان Cs35 و شلنگ تخلیه فشار پایین کولر چانگان Cs35 متصل به کندانسور به قطعات بعدی منتقل میشود. وجود هرگونه نشتی و یا گرفتگی در این لوله ها/شلنگ ها سبب خرابی رادیاتور کولر و سیستم خنک کننده و تهویه می شود.
  • نفوذ ذرات موجود در هوا مثل ذرات گرد و غبار به داخل رادیاتور کولر با اینکه از کنترل ما خارج است اما امریست طبیعی ؛ با این حال به مرور زمان انباشتگی بیش از حد این ذرات در داخل کندانسور کولر چانگان موجب ایجاد اختلال در روند کار این قطعه و در کل سیستم کولر می شود.
  • عامل دیگر خرابی رادیاتور کولر چانگان Cs35 ؛ کارکرد ضعیف فن کولر چانگان است. در صورتی که فن کولر خودرو چرخش کند و ضعیفی داشته باشد قادر به خنک کردن کندانسور بطور کامل و در حد نیاز نمی باشد. در نتیجه دما و حرارت رادیاتور کولر چانگان Cs35 افزایش یافته و گاز خنک کننده بیشتری مصرف می کند. در نهایت هم دمای داخل کابین چانگان بطرز چشمگیری بالا می رود.
خرابی رادیاتور کولر چانگانCs35

علائم و نشانه های خرابی رادیاتور کولر چانگانCs35

خارج شدن باد و هوای گرم از دریچه/پنل کولر چانگان Cs35

می توان گفت که مشهود ترین نشانه وجود خرابی و مشکل در رادیاتور کولر چانگان Cs35 این است که وقتی کولر را روشن می شود فقط باد گرم از دریچه کولر بیرون می آید. دلیل این باد گرم احتمالا گرفتگی در مسیر جریان مایع خنک کننده و گرفتگی در کندانسور است زیرا در این صورت سیستم کولر دیگر توانایی تبدیل هوای گرم به هوای خنک را ندارد.

استشمام بوی سوختگی در چانگان Cs35

اگر هنگام کار کردن کولر خودرو بوی سوختگی به مشامتان می رسد ، نشانه افزایش دمای بیش از حد سیستم تهویه و کولر چانگان می باشد. هرگز از کنار این مورد به سادگی عبور نکنید زیرا این افزایش دما موجب ذوب شدن و در نتیجه از کار افتادگی باقی قطعات سیستم A/C چانگان می شود. بنابراین باید هرچه سریع تر در جهت تعمیر یا تعویض رادیاتور کولر چانگان Cs35 اقدام کنید.

نشت چشمگیر مایع مبرد چانگان Cs35

در اثر آسیب هر کدام از اجزای رادیاتور کولر چانگان Cs35 ، احتمال نشت کردن مایع مبرد به بیرون وجود دارد. درصورت رویت نشتی ، باید سریعا قبل از اینکه تمام مایع خنک کننده با نشتی تخلیه شود ، کندانسور کولر چانگان Cs35 را تعویض کرد.

دیدگاهتان را بنویسید