در مقاله امروز از وبلاگ اسکوپارت قصد داریم به معرفی مهره استپ ترمز کوپا پرداخته و با نقش این قطعه ی برقی از لوازم ترمز در خودروی کوپا Coupa ریگان آشنا شده و اطلاعات بیشتری درباره این قطعه یدکی زوتی کوپا کسب کنیم.

معرفی مهره استپ ترمز کوپا

فشنگی استپ ترمز کوپا ریگان چیست ؟

برای اولین قدم در آشنایی با استپ ترمز کوپا ریگان ، خوب است که ابتدا با انواع اسم های متعددی که این قطعه از لوازم ترمز ریگان کوپا توسط آنها شناخته می شود ، را بشناسیم. این قطعه از سیستم ترمز ضد قفل کوپا دارای نام هایی همچون سنسور استپ ترمز کوپا ریگان ، مهره استپ ترمز کوپا ریگان ، سوئیچ استپ پدال ترمز کوپا ریگان ، فشنگی استپ ترمز کوپا ریگان ، استپ ترمز زیر پا کوپا ریگان ، کلید چراغ ترمز کوپا ریگان می باشد. فشنگی ترمز زوتی کوپا یکی از مهم ترین لوازم ترمز این خودرو می باشد که به واسطه ی وظیفه ای که در خودرو بر عهده دارد ، به نحوی جزء قطعات سیستم امنیت خودرو و سرنشینان آن نیز می باشد.

وظیفه مهره استپ ترمز کوپا ریگان

ماشین زوتی کوپا از سیستم ترمز ضد قفل یا همان سیستم ترمز ABS برخوردار بوده و به وسیله ی سنسور های سرعت که روی هر 4 چرخ خودرو نصب شده و قرار دارند ، با فشار دادن پدال ترمز کوپا شرایط مورد نیاز جهت کاهش سرعت و توقف کردن خودرو از جمله ایجاد اصطکاک مورد نیاز تامین می گردد. مهره استپ پدال ترمز کوپا ریگان در نزدیکی پدال ترمز نصب می شود و به محض وارد شدن کمترین فشار بر روی پدال ترمز ، فشنگی ترمز یا همان کلید چراغ ترمز کوپا فعال گشته و سبب روشن شدن چراغ ترمز کوپا ریگان می شود. به همین ترتیب رانندگان خودرو های پشت سر و اطراف حتی ، از ترمز گرفتن خودرو مطلع گشته و آنها نیز در صورت نیاز نسبت به کم کردن سرعت و یا متوقف کردن خودروی خود اقدام می کنند. بدون وجود کلید استپ ترمز و روشن نشدن چراغ های ترمز عقب ، احتمال وقوع تصادفات بسیار بالا می رود ؛ چراکه دیگر هشداری در جهت ترمز گرفتن شما برای رانندگان پشت سرتان ارسال نمی شود. در نتیجه می توانیم بگوییم که سنسور استپ ترمز کوپا ریگان یکی از قطعات ترمز کوپا است که علاوه بر نقش چشمگیری که در امنیت خودرو و سرنشینان خود دارد ، در امنیت سرنشینان خودرو های اطراف و پشت سرمان نیز تاثیر فراوانی دارد.

خرابی کلید چراغ ترمز کوپا ریگان

کلید چراغ ترمز کوپا نیز همانند سایر قطعات و لوازم یدکی ریگان کوپا احتمال خراب شدن دارد. خرابی فشنگی ترمز کوپا ریگان علاوه بر اختلالاتی که در خودرو ایجاد می کند ، می تواند منجر به وقوع تصادفات شدید و در نتیجه به خطر افتادن سلامت سرنشین ها نیز شود. بنابراین بهتر است نشانه های خرابی این قطعه را دانسته و در صورت رویت ، هرچه سریع تر نسبت به تعمیر یا تعویض کلید چراغ ترمز ماشین کوپا ریگان خود اقداد فرمایید.

نشانه های خرابی فشنگی استپ ترمز کوپا ریگان

از جمله ی مهم ترین ، رایج ترین و شایع ترین علائم و نشانه های خراب شدن فشنگی استپ ترمز کوپا 2 مورد را در ادامه نام برده و به اختصار آنها را بررسی می کنیم :

روشن نشدن چراغ ترمز کوپا ریگان

اولین مورد و اختلالی که اعلام کننده ی خرابی مهره استپ ترمز ترمز کوپا است ، روشن نشدن چراغ های ترمز کوپا می باشد. در واقع عدم روشن شدن چراغ ترمز نشان دهنده ی فعال نشدن کلید چراغ ترمز کوپا می باشد.

روشن ماندن چراغ ترمز کوپا ریگان

دومین نشانه ی وجود خرابی در کلید چراغ ترمز کوپا ریگان که دقیقا هم برعکس مورد اول است ، روشن ماندن دائمی چراغ های ترمز کوپا می باشد. این بدان معناست که حتی در زمانیکه هیچ فشاری بر روی پدال ترمز وارد نشده است نیز ، همچنان چراغ های ترمز روشن می باشند.

خارج نشدن دنده کوپا ریگان از حالت پارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *