در این مقاله می خواهیم با هم به معرفی ایربگ چانگان Cs35 پرداخته ، سیستم ایمنی غیر فعال چانگان Cs35 را بررسی کرده و با وظایف ، اجزاء ، خرابی ، تعمیر ، تعویض و … این سیستم ایمنی بیشتر آشنا شویم. شاید تا به حال حتی اسم سیستم ایمنی غیر فعال چانگان سی اس35 هم به گوشتان نخورده باشد چراکه در میان عامه این سیستم به اسم ایربگ چانگان Cs35 یا همان کیسه هوا چانگان Cs35 شناخته می شود. به این دلیل به ایربگ های چانگان ، سیستم ایمنی غیر فعال چانگان Cs35 گفته می شود که یک سیستم ایمنی دیگر در خودرو وجود دارد که سیستم ترمز چانگان Cs35 یا همان سیستم ایمنی فعال چانگان Cs35 می باشد.

وظیفه ایربگ/کیسه هوا چانگان Cs35

سیستم ایمنی غیرفعال چانگان Cs35 یا همان کیسه هوا چانگان Cs35 در واقع یکی از اجزای ایمنی چانگان است که همراه کمربند ایمنی چانگان Cs35 مورد استفاده قرار می گیرد ؛ زیرا ایربگ خودرو را هرگز نمی توان جایگزین کمربند ایمنی کرد. بطور کلی وظیفه ایربگ یا کیسه هوای چانگان Cs35 حفاظت کردن از راننده و شاگرد یا همان سرنشینان جلو در زمان بروز تصادفات می باشد.

اجزای کیسه هوا چانگان Cs35

برای اینکه بتوانیم با کیسه هوا چانگان سی اس35 بیشتر آشنا شده و نحوه عملکرد سیستم ایمنی غیر فعال را بهتر درک کنیم ، خوب است که ابتدا اجزای تشکیل دهنده سیستم ایمنی غیرفعال چانگان Cs35 را بشناسیم :

  • چراغ هشدار ایربگ چانگان Cs35
  • واحد کنترل الکترونیکی کیسه هوا چانگان Cs35
  • مجموعه داشبورد چانگان Cs35 ( محل قرار گیری ایربگ های جلو )
  • سنسور ضربه راننده چانگان Cs35
  • ایربگ راننده چانگان Cs35
  • سنسور ضربه شاگرد چانگان Cs35
  • ایربگ شاگرد چانگان Cs35
  • کمربند ایمنی راننده چانگان Cs35 / کمربند پیش کشنده راننده چانگان Cs35
  • ایربگ جانبی راننده چانگان Cs35
  • کمربند ایمنی شاگرد چانگان Cs35 / کمربند پیش کشنده شاگرد چانگان Cs35
  • ایربگ جانبی شاگرد چانگان Cs35

عملکرد ایربگ چانگان Cs35

سنسور ضربه راننده چانگان Cs35 و سنسور ضربه شاگرد چانگان Cs35 را می توان اولین اجزا در فرایند و عملکرد کیسه هوا چانگان Cs35 دانست. زیرا این 2 حسگر که حساس به ضربات محکم و شدید بوده و در جلوی چانگان و درون محفظه چرغ های جلو چانگان Cs35 نصب شده و قرار دارند ، زمان اصابت کردن ضربه های شدید به بخش جلویی و سپر جلو چانگان و وقوع تصادفات مهیب از طرف جلوی خودرو ، به کار می افتند. سپس سنسور ضربه این هشدار را از طریق سیمی که به واحد کنترل الکترونیکی کیسه هوا چانگان Cs35 می شود ، مخابره می کند. در ادامه این واحد کنترل موجب تولید گاز شده که بخار این گاز با سرعت بسیار بالا ایربگ را پر می کند. همچنین بطور همزمان با انجام این فرایند ؛ مکانیزم کمربند ایمنی پیش کشنده یا همان کمربند ایمنی سفت شونده چانگان Cs35 فعال شده و سبب محکم شدن کمربند شده و سرنشین را به صندلی خودرو می چسباند.

نشانه های خرابی ایربگ چانگان Cs35

  • روشن نشدن چراغ هشدار کیسه هوا/ایربگ چانگان Cs35
  • چشمک زدن چراغ هشدار کیسه هوا/ایربگ چانگان Cs35
  • روشن ماندن دائمی چراغ هشدار کیسه هوا/ایربگ چانگان Cs35

علل روشن شدن چراغ هشدار ایربگ چانگانCs35

در ادامه مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوای چانگان سی اس35 را به هم بررسی می کنیم :

نبستن کمربند ایمنی چانگان Cs35

همانطور که در بالا اشره کردیم ، کیسه هوا چانگان و کمربند ایمنی باهم کار می کنند بنابراین نبستن کمربند و یا حتی درست نبستن کمربند چانگان می تواند دلیل روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوا چانگان Cs35 باشد.

نفوذ کردن آب به بخش جلویی چانگان Cs35

از آنجایی که سنسورهای ایربگ چانگان درون محفظه چراغ های جلو این خودرو قرار دارند ، با نفوذ آب به این قسمت ، سنسورهای کیسه هوا دچار زنگ زدگی و آسیب شده و دیگر قادر به انجام وظایف خود نیستند. در نتیجه موجب روشن شدن چراغ هشدار ایربگ چانگان Cs35 می شود.

وقوع تصادفات جزئی

میدانیم که ایربگ ها برای هر تصادفی باز نشده و نباید هم بشوند چراکه در بسیاری از تصادفات آنقدر ضربات شدیدی وارد نمی شود که نیاز به باز شدن ایربگ ها باشد. ولی با این حال به ندرت پیش می آید که با وقوع تصادفی جزئی هم سنسور ایربگ چانگان سی اس35 فعال شود. اگرچه این فعال شدن سنسور موجب باز شدن ایربگ نمی شود ولی سبب روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوای چانگان می شود. این مشکل فقط به دست مکانیک متخصص این کار برطرف می شود.

عدم ریست کردن سیستم یونیت ایربگ چانگان Cs35

از مهم ترین نکاتی که انجام آنها بعد از تصادفاتی که منجر به باز شدن کیسه هوای چانگان Cs35 می شوند ، ضروری است ، تعویض کیسه هوا چانگان Cs35 ، تعویض سنسور ایربگ چانگان Cs35 ، تعویض اجزای SRS یا همان چراغ هشدار ایربگ چانگان Cs35 و همچنین ریست کردن یونیت کیسه هوا چانگان Cs35 می باشد. در بسیاری از موارد تمام تعویض ها انجام می شود ولی ریست کردن یونیت ایربگ فراموش می شود که همین موضوع موجب روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوا می گردد.

غیر فعال شدن ایربگ چانگان Cs35

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ هشدار ایربگ چانگان که یکی از اصلی ترین دلایل هم می باشد ، غیر فعال شدن و یا خاموش شدن سیستم ایربگ چانگان است. علت این غیرفعال شدن و خاموشی هم می تواند وجود خرابی و اختلال در هر یک از اجزا و قطعات ایربگ چانگان Cs35 از جمله خرابی در سنسور ایربگ باشد.

قطعات ایربگ چانگان Cs35 موجود در اسکوپارت

معرفی ایربگ چانگان Cs35
معرفی ایربگ چانگان Cs35

ایربگ جلو چپ چانگان Cs35

ایربگ جلو چپ چانگانCs35 یا همان ایربگ راننده چانگانCs35 که به آن ایربگ فرمان چانگانCs35 هم گفته می شود ، درون غربیلک فرمان چانگان سی اس35 قرار داشته و راننده را در زمان وقوع تصادفات شدید محافظت می کند.

ایربگ جلو راست چانگان Cs35

ایربگ جلو راست چانگانCs35 یا همان ایربگ شاگرد چانگانCs35 (شاگرد = سرنشین صندلی جلو) هم که درون داشبورد چانگان جای دارد ، وظیفه حفاظت کردن از سرنشین کنار راننده را برعهدا دارد.

معرفی ایربگ چانگان Cs35
معرفی ایربگ چانگان Cs35
معرفی ایربگ چانگان Cs35

مدول ایربگ چانگان Cs35

مدول ایربگ چانگانCs35 دارای چندین نام شامل سوئیچ چرخشی ایربگ چانگانCs35 ، نوار ساعتی ایربگ چانگانCs35 و نوار بوق ایربگ چانگانCs35 می باشد و در واقع همان کامپیوتر ایربگ چانگانCs35 است که پیچیده ترین بخش در اجزای تشکیل دهنده کیسه هوا چانگان است. این قطعه نسبت به ولتاژ برق بسیار حساس بوده و دارای 1 خازن برای ذخیره کردن برق است. چراکه اگر تصادف سبب قطعی جریان برق مدول ایربگ شود ، با استفاده از این ذخیره همچنان قادر به فعال کردن چاشنی ایربگ چانگان Cs35 باشد.

1 thoughts on “معرفی ایربگ چانگان Cs35

  1. Wow, incredible weblog format! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The whole look of
    your website is magnificent, let alone the content!

    You can see similar here sklep

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *