در این مقاله قصد داریم به معرفی برف پاک کن چانگانCs35 پرداخته و با هم با این قطعه یدکی چانگان Cs35 که شاید به ظاهر یکی از ساده ترین لوازم چانگان سی اس35 و هر خودروی دیگر باشد ، بیشتر آشنا شویم. برف پاک کن خودرو یکی از لوازم بدنه خودرو بحساب می آید ، از طرفی هم بخشی از اجزای تشکیل دهنده این قطعه به دلایل متعدد و طبیعی دچار خرابی شده و در فواصل مختلف نیاز به تعویض دارد ، بنابراین جزء لوازم مصرفی هم می باشد. طبق دسته بندی های فروشگاه اسکوپارت ، بازویی برف پاک کن چانگان سی اس35 و قاب توری برف پاک کن چانگان سی اس35 در قطعات بدنه چانگان Cs35 ، تیغه برف پاک کن چانگان سی اس35 در لوازم مصرفی چانگان Cs35 و موتور و قیچی برف پاک کن چانگان سی اس35 در قطعات برقی چانگان Cs35 قرار گرفته اند.

اجزای تشکیل دهنده سیستم برف پاک کن چانگان Cs35

همانطور که در بالا اشاره شد برف پاک کن چانگان سی اس35 تشکیل شده است از موتور و قیچی برف پاک کن ، بازویی برف پاک کن و تیغه برف پاک کن که در ادامه هر کدام را به صور خلاصه و کارآمد بررسی می کنیم.

بازویی برف پاک کن چانگان سی اس35

در مقاله معرفی قطعات و لوازم بدنه چانگان Cs35 درباره بازویی برف پاک کن جلو راست ، بازویی برف پاک کن جلو چپ و بازویی برف پاک کن عقب صحبت کردیم و دیدیم که این قطعه اتصال دهنده ی تیغه های برف پاک کن چانگان Cs35 به موتور برف پاک کن می باشد.

معرفی برف پاک کن چانگانCs35
معرفی برف پاک کن چانگانCs35
معرفی برف پاک کن چانگانCs35

تیغه برف پاک کن چانگان سی اس35

تیغه برف پاک کن جلو چانگان Cs35 و تیغه برف پاک کن عقب چانگان Cs35 هم که دربالاتر به آن اشاره شد و گفتیم که در شمار لوازم مصرفی چانگان هستند که عموما هر 6 ماه ، یعنی قبل یا بعد از فصل سرما و برف و باران نیاز به تعویض دارند. نمونه ی اصلی این قطعه که در اسکوپارت به فروش می رسد ، ساخته شده از مواد با کیفیت و مرغوب بوده که موجب عملکرد نرم و روان آن شده و همچنین دارای طول عمر مفید طولانی تری می باشد. تیغه برف پاک کن فابریک چانگان Cs35 از طراحی مدرن برخوردار بوده و مهم ترین ویژگی آن وجود سنسور باران در تیغه ها می باشد. در واقع تیغه برف پاک کن همان بخش از سیستم برف پاک کن خودرو است که بر روی شیشه های عقب و جلو حرکت کرده و با تمیز کردن شیشه موجب دید بهتر راننده می شود.

علائم خرابی تیغه برف پاک کن چانگان Cs35

  • فرسوده و خراب شدن ثسمت لاستیکی تیغه برف پاک کن چانگان Cs35
  • وجود خمیدگی در قاب و بخش فلزی تیغه برف پاک کن چانگان Cs35
  • خط انداختن تیغه برف پاک کن چانگان Cs35 بر روی شیشه های خودرو
معرفی برف پاک کن چانگانCs35
معرفی برف پاک کن چانگانCs35

نکات نگه داری تیغه برف پاک کن چانگان Cs35

با اینکه این قطعه از قطعات مصرفی بوده و نیاز به تعویض دوره ای دارد ، ولی می توان با رعایت کردن چند نکته ی ساده هم به عملکرد بهتر و هم طولانی تر شدن عمر مفید آن کمک کرد :

  • نور خورشید مخصوصا در فصل تابستان یکی از عوامل و دلایل خراب شدن تیغه برف پاک کن چانگان و هر خودروی دیگر است. در نتیجه تا حد امکان از پارک کردن و قرار دادن خودرو در زیر نور مستقیم آفتاب به مدت طولانی خودداری کنید.

 

  • چسبیدن انواع کثیفی و گرد و خاک به تیغه برف پاک کن ماشین یکی از عواملی می باشد که سبب کاهش عملکرد درست و صحیح سیستم برف پاک کن و خراب شدن سریع تر تیغه های این سیستم می شود ؛ زیرا که تمیز کردن شیشه ها با تیغه های آلوده فقط باعث کثیف تر شدن شیشه ها می شود. بنابراین می توان با تمیز کردن تیغه های برف پاک کن چانگان پیش از روشن کردن خودرو ، به کارکرد درست تیغه برف پاک کن کمک کرده و به نحوی از خرابی زود هنگام آنها جلوگیری کرد.

 

  • یکی از رایج ترین دلایل خرابی و شکستن تیغه برف پاک کن چانگان Cs35 در زمان بارش برف و سرما اتفاق می افتد. مطمئنا برای همه رانندگان پیش آمده است که در سرما و بارش خودروی خود را در فضای باز پارک کرده و بعد از چند ساعت وقتی برگشته اند متوجه یخ زدگی روی شیشه ها بخصوص شیشه های عقب و جلو شوند. این یخ زدگی شیشه های خودرو موسبب ایجاد اختلال در وضوح دید راننده بوده و می توان گفت که رانندگی با چنین شرایطی بسیار خطرناک بوده و احتمال وقوع تصادفات را بسیار بالا می برد. در این شرایط اگر بلافاصله بعد از روشن کردن خودرو ، برف پاک کن را فعال کنید نه تنها یخ زدگی شیشه را از بین نمی برد بلکه باعث کمتر شدن میزان دید ، خراب شدن و حتی شکستن تیغه های برف پاک کن می شود. راه حل این مشکل بدین صورت می باشد که باید بعد از روشن کردن خودرو ، بخاری آن را روشن کرده و روی حالتی قرار دهید که گرمای آن بر روی شیشه های جلو و عقب متمرکز باشد. سپس چند دقیقه ای صبر کنید تا با گرم شدن شیشه ها ، یخ زدایی شده و بعد از می توانید برف پاک کن را فعال کنید.

 

  • یکی دیگر از نکات نگه داری تیغه برف پاک کن چانگان Cs35 این است که اگر مجبور به پارک ماشین خود در فضای باز و زیر بارش برف بودید ، قبل از ترک کردن خودرو حتما تیغه های برف پاک کن جلو و عقب چانگان سی اس35 را از روی سطح شیشه بلند کنید. با این کار از انباشته شدن برف روی تیغه ها که ممکن است موجب شکستن و خراب شدن آن ها شود جلوگیری کرده اید.

 

  • از دیگر مواردی که از دلایل خرابی تیغه برف پاک کن است ، فعال کردن آن بر روی شیشه ی خشک می باشد. در زمان بارش برف و باران که شیشه ها خیس بوده و می توان براحتی برف پاک کن را فعال کرد ، اما اگر در سایر اوقات می خواهید شیشه را با برف پاک کن تمیز کنید ، اطمینان حاصل کنید که مخزن آب شیشه شور پر بوده و آب دارد. زیرا اگر این منبع خالی از آب باشد با فعال کردن برف پاک کن ، تیغه ها بر روی شیشه خشک حرکت می کنند که باعث خراب شدن آنها می شود.

موتور و قیچی برف پاک کن چانگان سی اس35

مجموعه موتور و قیچی برف پاک کن چانگان سی اس35 هم در دسته ی قطعات برقی چانگان Cs35 قرار می گیرد که بواسطه ی بازویی برف پاک کن چانگان Cs35 به تیغه برف پاک کن چانگان Cs35 اتصال پیدا کرده و باعث حرکت کردن تیغه ها می شود. در واقع خرابی موتور و قیچی برف پاک کن در نهایت موجب خراب شدن کل سیستم برف پاک کن و حرکت نکردن تیغه های آن می شود. در نتیجه این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و درصورت خرابی باید سریعا نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد.

معرفی برف پاک کن چانگانCs35

جهت مشاهده و خرید محصول قاب توری برف پاک کن جلو راست چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

جهت مشاهده و خرید محصول قاب توری برف پاک کن جلو چپ چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *