در فروشگاه اسکوپارت قطعات و لوازم به کار رفته در چانگان سی اس35 در چند گروه مجزا دسته بندی شده اند. قبلا انواع قطعات موتوری چانگان Cs35 و انواع قطعات جلوبندی و هدایت چانگان Cs35 که در اسکوپارت موجود هستند را معرفی و بررسی کردیم. اکنون در این مقاله قصد داریم که انواع قطعات و لوازم بدنه چانگان Cs35 را مورد بررسی و معرفی قرار دهیم.

لوازم بدنه چانگان Cs35 چیست ؟

در مقاله ها و مطالب قبل دانستیم که قطعاتی که به موتور خودرو مربوط و وابسته هستند ، جز قطعات موتوری و قطعاتی که مربوط به سیستم فرمان و جلوبندی می باشند ، جز قطعات هدایت و تعلیق بشمار می روند. به همین ترتیب قطعات و لوازمی که وابسته به بدنه می باشند هم در گروه قطعات و لوازم بدنه چانگان Cs35 قرار دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع لوازم بدنه چانگان Cs35 که در اسکوپارت موجود هستند بیشتر آشنا شویم.

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان Cs35

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

آرم/لوگو چانگان Cs35

انواع آرم یا همان لوگو های استفاده شده در چانگان Cs35 از جمله لوازم بدنه این خودرو هستند. چانگان سی اس 35 دارای 6 لوگو در بخش های مختلف بدنه است :

لوگو صندوق عقب چانگان Cs35

آرم یا همان لوگو صندوق عقب چانگان Cs35 ، همانطوریکه در شکل مقابل میبینید یک لوگوی فلزی است که در وسط آن یک حرف به شکل V بوده و در مرکز درب صندوق عقب چانگان Cs35 نصب می شود.

لوگو جلو پنجره چانگان Cs35

لوگو یا آرم جلو پنجره چانگان Cs35 دقیقا مشابه لوگو صندوق عقب است که جلوی خودرو و مرکز جلو پنجره قرار می گیرد.

لوگو روی ستون چانگان Cs35

آرم/لوگو روی ستون چانگان Cs35 نیز از لحاظ شکل ظاهری مشابه 2 مورد بالا بوده و محل نصب آن روی ستون های چانگان سی اس 35 است.

لوگو نوشته CHANGAN چانگان Cs35

چهارمین آرم چانگان Cs35 موجود در اسکوپارت لوگوی نوشته کلمه CHANGAN می باشد و محل قرار گیری آن در سمت چپ صندوق عقب است.

لوگو نوشته Cs35 چانگان Cs35

پنجمین آرم چانگان Cs35 نیز در سمت راست صندوق عقب نصب می شود و لوگوی نوشته عبارت Cs35 است.

لوگو نوشته BLUE CORE چانگان Cs35

ششمین و آخرین آرم چانگان Cs35 نیز روی صندوق عقب قرار دارد و لوگوی نوشته BLUE CORE است. این عبارت مدل موتور چانگان Cs35 جدید می باشد.

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

باربند سقف چانگان Cs35

برای برخی خودروها باربند سقف جز لوازم و تجهیزاتی است که باید بطور مجزا خریداری شوند اما باربند سقف چانگان Cs35 از جمله لوازم بدنه است که بصورت فابریک روی خودرو وجود داشته و روی خودرو طراحی می شود. باربند سقف راست چانگان Cs35 و باربند سقف چپ چانگان Cs35 از جنس آلومینیوم طراحی و تولید می شود که به شما این امکان را می دهد تا در مواقع نیاز به حمل اقلام ، از فضای روی سقف چانگان نیز استفاده کنید. در ماشین های قدیمی ، باربند سقف روی شیار های آبگیر کناره های سقف خودرو وصل می شد ؛ ولی ماشین های مدرن و امروزی دارای ریل هایی هستند که باربند روی آن قرار گرفه و نصب می شود. ریل ها نیز بوسیله قلاب به قسمت بالای قاب درب خودرو چفت می شوند.

وظیفه باربند سقف چانگان Cs35

باربند سقف چانگان Cs35 از 2 بخش تشکیل شده است که بخش اول بدنه ی اصلی باربند است که بار ، وسیله یا هر چیز دیگر که قصد حمل آن را دارید ، روی آن قرار می گیرد. بخش دوم قاب باربند سقف چانگان Cs35 است که بر روی سر و ته باربند چپ و راست قرار می گیرد. توجه داشته باشید که به طور کلی باربند خودرو ها میزان مشخصی وزن را می توانند تحمل کنند. در حقیقت وظیفه باربند سقف چانگان Cs35 همانطور که از نام آن مشخص است نگه داشتن بار بر روی سقف خودرو می باشد.

ویژگی باربند سقف اورجینال چانگان Cs35

  • ضد آب
  • سبک وزن
  • ضد ضربه
  • داری استحکام زیاد
  • تحمل وزن زیاد
  • قابلیت نصب سریع و راحت
  • مقاوم در شرایط آب و هوایی مختلف

قاب پلاستیکی باربند سقف چانگان Cs35

همانگونه که در بخش قبل گفته شد که باربند سقف چانگان سی اس 35 از 2 بخش اصلی بازبند و قاب باربند تشکیل شده است. جنس قاب باربند از پلاستیک مقاوم می باشد. این قطعه فقط برای بالا بردن زیبایی شکل ظاهری باربند بکار رفته و هیچ کاربرد دیگری ندارد. هر باربند دارای 2 قاب در سر و ته خود دارد در نتیجه هر خودروی چانگان دارای 4 عدد درپوش باربند سقف یا همان قاب باربند سقف است که آن ها را بدین صورت نام گذاری می کنیم : قاب پلاستیکی جلو باربند راست سقف چانگان Cs35 ، قاب پلاستیکی عقب باربند راست سقف چانگان Cs35 ، قاب پلاستیکی جلو باربند چپ سقف چانگان Cs35 و قاب پلاستیکی عقب باربند چپ سقف چانگان Cs35.

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

بازویی برف پاک کن چانگان Cs35

برف پاک کن شیشه عقب و جلو چانگان Cs35 یکی از مهم ترین قطعات بدنه چانگان است که با امنیت سرنشینان و نیز خود خودرو مستقیما در ارتباط است. دلیل این اهمیت نیز واضح است زیرا رانندگی کردن در حین کثیف بودن شیشه های عقب و یا جلو بسیار خطرناک می باشد. برف پاک کن از چندین بخش مختلف تشکیل شده که بازوی برف پاک کن یکی از آنهاست. این قطعه دقیقا همانند یک بازو عمل کرده و رابط تیغه برف پاک کن چانگان Cs35 با موتور برف پاک کن چانگان سی اس35 است. چانگان Cs35 دارای 2 تیغه برف پاک کن برای شیشه جلو و یک تیغه برای شیشه عقب است و هر تیغه برف پاک کن چانگان Cs35 به 1 عدد بازویی برف پاک کن متصل می شود. در اسکوپارت آن ها را اینگونه نام گزاری کرده ایم : بازوی برف پاک کن جلو راست چانگان Cs35 ، بازوی برف پاک کن جلو چپ چانگان Cs35 و بازوی برف پاک کن عقب چانگان Cs35.

جلو پنجره چانگان Cs35

جلو پنجره چانگان Cs35 در شمار مهم ترین قطعات و لوازم بدنه چانگان سی اس 35 است و علاوه بر وظایفی که بر عهده دارد ، در زیبایی ظاهری خودرو نیز نقش بسزایی دارد. همانطور که از اسم این قطعه مشخص است ، در قسمت جلو و پایین کاپوت چانگان Cs35 نصب شده و قرار می گیرد. آرم یا همان لوگو V شکل جلو پنجره چانگان Cs35 که بالاتر آن را بررسی کردیم ، دقیقا در مرکز همین قطعه نصب می گردد.

وظیفه جلو پنجره چانگان Cs35

با توجه به شکل می بینیم که جلو پنجره چانگان سی اس 35 به شکل مشبک طراحی شده است. در واقع سازندگان خودرو با طراحی شکل و ساختار جلو پنجره در انواع مختلف و متعدد ، عملکرد و وظایف مدنظر خود را برای خودرو تایین می کنند.

ویژگی های ساختار مشبک جلو پنجره چانگان Cs35

  • کاهش مصرف بنزین
  • افزایش سرعت چانگان Cs35
  • افزایش عملکرد و بازدهی موتور چانگان Cs35
  • اجازه ورود هوا به درون محفظه موتور چانگان Cs35
  • ورود هوا به محفظه فلزی رادیاتور چانگان Cs35
  • وارد شدن هوای خنک از رادیاتور به داخل کابین چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

درب چانگان Cs35

درب های چانگان سی اس 35 که شامل درب راست جلو چانگان Cs35 ، درب چپ جلو چانگان Cs35 ، درب راست عقب چانگان Cs35 و درب چپ عقب چانگان Cs35 می شود و در 2 طرف خودرو قرار دارند ، جز قطعات بدنه ماشین هستند که امنیت سرنشینان را تامین می کنند. لولا های فولادی که قسمت داخلی درب ها را تقویت می کنند ، محل نصب قطعات دیگری نیز می باشد.

اجزای داخلی درب چانگان Cs35

  • سیم های مورد نیاز
  • سوکت ها
  • مدار برقی شیشه بالابر
  • قفل مرکزی

خرابی درب چانگان Cs35

درب های چانگان سی اس 35 از مکانیزم مکانیکی برخوردار هستند. اگرچه با گذشت زمان و طی دفعات بالای باز و بسته شدن درب و به دلیل وزن بالای درب ، لولا های متصل به درب ها به مرور به طرف پایین خم شده و موجب خرابی درب چانگان Cs35 می شود. در نتیجه ی خم شدن لولای درب ، دیگر قلاب و چفت درب به درستی کنار هم قرار نگرفته و در نهایت درب به راحتی و درست باز و بسته نمی شود. اولین نشانه های خرابی درب چانگان سی اس 35 ، صدای تقه از درب هنگام باز و بسته کردن آن می باشد.

درب موتور/کاپوت چانگان Cs35

درب موتور چانگان Cs35 یا همان کاپوت چانگان Cs35 نیز از جمله قطعات بدنه چانگان سی اس 35 است که جهت پوشاندن ، حفاظت و نیز دسترسی به موتور چانگان Cs35 و تمام قطعات موجود در قسمت جلویی خودرو تعبیه شده است. کاپوت چانگان سی اس 35 دارای تجهیزاتی مثل سیم کاپوت کش برای باز نگه داشتن درب موتور چانگان Cs35 ، لولای درب موتور ، قفل درب کاپوت و … می باشد.

باز و بسته کردن کاپوت چانگان Cs35

  • موقع استفاده کردن از سیم کاپوت چانگان Cs35 یا همان میله نگهدارنده درب موتور چانگان Cs35 ، از وارد کردن فشار زیادی و بیش از حد به آن خودداری کنید تا موجب آسیب دیدن آن نشوید.
  • زمان بستن درب کاپوت چانگان Cs35 ، آن را با 2 دست بگیرید و در فاصله حدودا 35 سانتی متر به آرامی رها کنید تا درب موتور به درستی بسته شده و قفل شود.
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

زه درب موتور/کاپوت چانگان Cs35

زه درب موتور چانگان Cs35 یا همان زه کاپوت چانگان Cs35 جز اکسسوری و تجهیزات خودرو است که موجب زیبایی جلوی چانگان می شود. جنس این زه که محل قرار گیری آن لبه ی جلویی درب موتور می باشد ، از جنس پلاستیک فشره است. این پلاستیک فشرده توسط کرم آبکاری شده و به رنگ استیل درمی آید در نتیجه به آن زه استیل درب موتور/کاپوت چانگان Cs35 گفته می شود.

قفل درب موتور چانگان Cs35

قفل کاپوت یا همان قفل درب موتور چانگان Cs35 مهم ترین جزء تشکیل دهنده کاپوت خودرو است که امنیت آن را تامین می کند. در نتیجه خرابی قفل درب موتور موجب خرابی درب موتور نیز می شود.

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

کابل باز کننده درب موتور چانگان Cs35

کابل باز کننده درب موتور/کاپوت چانگان Cs35 که در بالا در شمار اجزای تشکیل دهنده کاپوت این خودرو معرفی شد ، با اسامی مختلفی همانند سیم باز کننده درب موتور/کاپوت چانگان Cs35 ، سیم/کابل کاپوت کش چانگان Cs35 و سیم/کابل رها کننده درب موتور/کاپوت چانگان Cs35 هم شناخته می شود.

درب صندوق عقب چانگان Cs35

درب صندوق عقب چانگان Cs35 هم از قطعات مهم بدنه خودرو است و مشخصا صندوق عقب و قسمت پشت خودرو را پوشانده و از آن محافظت می کند. از جمله اجزای درب صندوق چانگان سی اس 35 می توان به لولای درب صندوق عقب ، چراغ داخل صندوق عقب که در حین باز بودن درب صندوق روشن می ماند ، قفل درب صندوق عقب و … اشاره کرد. لوگو صندوق عقب چانگان Cs35 که بالاتر درباره آن صحبت کردیم نیز روی بخش وسط همین قطعه نصب می شود. قاب شیشه عقب چانگان Cs35 هم روی درب صندوق قرار دارد.

خرابی درب صندوق عقب چانگان Cs35

درب صندوق چانگان Cs35 همانند تمام سایر قطعات و لوازم خودرو ممکن است دچار آسیب و خرابی شود. خراب شدن درب صندوق عقب چانگان سی اس35 معمولا با 2 ایراد بروز پیدا می کند :

  • باز نشدن درب صندوق عقب چانگان Cs35
  • بسته نشدن درب صندوق عقب چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

قفل درب صندوق عقب چانگان Cs35

قفل درب صندوق عقب چانگان Cs35 که در بالا به آن اشاره کردیم را می توان مهم ترین بخش درب صندوق چانگان Cs35 دانست زیرا به وسیله همین قطعه است که امنیت صندوق عقب خودرو تامین می شود. واضح است که خرابی قفل درب صندوق عقب چانگان Cs35 سبب خرابی درب صندوق نیز می شود.

درب باک بنزین چانگان Cs35

باک بنزین چانگان Cs35 هم مثل تمام باقی خودروها دارای 2 درب می باشد ، یکی درب بیرونی باک و دیگری درب داخلی باک.

درب فلزی باک بنزین چانگان Cs35

درب فلزی باک بنزین چانگان Cs35 همان درب بیرونی یا خارجی باک بنزین است که از جنس فلز مقاوم ساخته می شود. باز شدن درب بیرونی فلزی باک بنزین چانگان سی اس35 توسط یک اهرم که در قسمت پایین و چپ صندلی راننده قرار دارد انجام می شود.

درب پلاستیکی باک بنزین چانگان Cs35

درب پلاستیکی باک بنزین چانگان Cs35 نیز همان درب داخلی باک بنزین است و از جنس پلاستیک فشرده تولید می شود. این قطعه در مجرای ورودی باک بنزین و روی بدنه چانگان Cs35 قرار دارد. برای باز کردن درب پلاستیکی داخلی چانگان Cs35 باید آن را در جهت خلاف ساعت گرد چرخاند و مشخصا برای بستن آن هم باید در جهت ساعت گرد چرخانده شود.

وظیفه درب پلاستیکی داخلی باک بنزین چانگان Cs35

  • محافظت کردن از داخل باک بنزین چانگان Cs35 در برابر ورود هرگونه آشغال و گرد و خاک به آن
  • مانع شدن از تبخیر شدن بنزین به علت مجاورت با هوا
  • جلوگیری از ایجاد آتش و اشتعال بنزین در داخل باک چانگان Cs35
  • مقاوم در برابر بنزین و عدم ساییدگی و خوردگی ناشی از مجاورت با بنزین

نکات سوخت گیری چانگان Cs35

  1. همانطور که می دانید پس از سوخت گیری باید اول درب پلاستیکی باک بسته شود و بعد از آن درب فلزی باک. در بالا گفتیم که جلوگیری کردن از بخار شدن بنزین وظیفه و ویژگی درب داخلی پلاستیکی است ، در نتیجه بعد از اتمام سوخت گیری اطمینان حاصل کنید که درب پلاستیکی باک چانگان Cs35 را به درستی و محکم ببندید.
  2. نکته ی بسیار مهم دیگری که پس از سوخت گیری باید رعایت شود ، احتیاط کردن موقع بستن درب داخلی باک است. بعد از وارد شدن بنزین به باک و اتمام سوخت گیری ، فشار درون محفظه باک بنزین چانگان Cs35 بالا رفته و افزایش می یابد بنابراین می بایست درپوش باک بنزین را با احتیاط و با آرامی بست. در غیر اینصورت احتمال دارد که بنزین به بیرون از باک پاشیده شود که این خطرناک بوده و ممکن است منجر به بروز حادثه شود.
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

کابل/سیم درب باک بنزین چانگان Cs35

در بررسی درب فلزی بیرونی باک بنزین چانگان Cs35 توضیح داده شد که این درب توسط اهرم بازکننده ای که زیر صندلی راننده وجود دارد ، باز می شود. مکانیزم عملکرد اهرم بازکننده درب باک بنزین چنین است که از این قطعه یک کابل به باک چانگان Cs35 اتصال داشته و با کشیدن اهرم به طرف بالا ، کابل درب باک بنزین چانگان Cs35 درب فلزی باک سوخت را باز می کند.

خرابی کابل باز کننده درب باک بنزین چانگان Cs35

سیم رها کننده درب باک بنزین چانگان سی اس35 هم همانند تمام لوازم و تجهیزات ممکن است دچار خرابی شود. دلیل خراب شدن کابل باک بنزین چانگان Cs35 ، محکم کشیدن اهرم بازکننده درب باک است. زیرا این کار موجب گره خوردگی و یا پارگی کابل شده و در نتیجه مکانیزم اهرم هم با اختلال مواجه شده و از کار می افتد. در نهایت هم با تعویض کابل ، این اختلال در عملکرد اهرم بازکننده درب باک رفع می شود.

سپر چانگان Cs35

سپر چانگان Cs35 از شمار مهم ترین قطعات بدنه چانگان سی اس 35 می باشد. هر خودرو دارای 2 سپر است که در جلو و عقب خودرو نصب می شوند. در این خودروی چینی آنها را با نام های سپر جلو چانگان Cs35 و سپر عقب چانگان Cs35 می شناسیم که وظیفه محافظت کردن از بخش عقب و جلوی ماشین را برعهده دارند. در واقع سپرها قدرت ضربات وارد شونده به خودرو از سمت جلو و عقب را به خود جذب کرده و از انتقال آن به شاسی چانگان Cs35 جلوگیری می کنند. جنس سپر چانگان سی اس 35 از پلاستیک فشره مخصوص است که در عین سبک وزن بودن ، در مقابل ضربه و شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم و منعطف می باشد.

اجزای تشکیل دهنده سپر چانگان Cs35

  1. پیشانی یا همان پوسته سپر چانگان Cs35
  2. جاذب یا همان ضربه گیر سپر چانگان Cs35
  3. تیر عرضی یا همان دیاق سپر چانگان Cs35

جهت مطالعه و آشنایی بیشتر درباره سپر چانگان Cs35 کلیک کنید.

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

شلگیر چرخ چانگان Cs35

شلگیر چرخ یکی دیگر از قطعات بدنه چانگان Cs35 است که از جنس پلاستیک مخصوص و با مقاومت بسیار بالا ساخته می شود. عموما شلگیر ها به شکل نیم دایره هستند و دلیل آن هم مشخص است ، زیرا این قطعه بخشی از چرخ خودرو را می پوشاند و چرخ ها هم دایره ای هستند. هر خودرو به تعداد چرخ هایش نیاز به شلگیر دارد پس چانگان سی اس35 دارای 4 عدد از این قطعه است که در اسکوپارت آنها را اینگونه نام گذاری کرده ایم : شلگیر چرخ جلو راست چانگان Cs35 ، شلگیر چرخ جلو چپ چانگان Cs35 ، شلگیر چرخ عقب راست چانگان Cs35 و شلگیر چرخ عقب چپ چانگان Cs35 .

وظیفه شلگیر چرخ چانگان Cs35

یکی از خطراتی که برای تمام قطعاتی که در بخش زیرین چانگان Cs35 قرار دارند ، پرتاب شدن انواع و اقسام چیزهایی که در سطح جاده ها وجود دارد به این بخش است. چیزهایی اعم از گل و لای ، سنگ ریزه ، شن و ماسه ، آسفالت تکه تکه شده و … ، در اثر چرخیدن چرخ ها از دور چرخ راه خود را به زیر خودرو پیدا کرده و قدرت به قطعات برخورد می کنند. ضربات ناشی از این برخورد ها می تواند صدمات جدی به هر کدام از قطعات قسمت زیرین چانگان Cs35 شود. شلگیر چرخ چانگان Cs35 یکی از قطعاتی می باشد که مانع از ورود این چیزها به زیر خودرو شده و آنها را دفع می کند. همچنین شلگیر چرخ چانگان سی اس 35 از پاشیده شدن گل و لای و یا برخورد سنگ ریزه و … به بدنه چانگان می شود.

  • جلوگیری کردن از پاشیده شدن آب ، گل و لای و … به قطعات زیر چانگان Cs35 و بدنه
  • جلوگیری کردن از زنگ زدن قطعات فلزی چانگان Cs35
  • دفع کردن ضربات ناشی از پرتاب شدن سنگریزه و …
  • کمک به افزایش طول عمر مفید قطعات موتوری چانگان Cs35 و سایر قطعات زیر خودرو

محل قرارگیری شلگیر چرخ چانگان Cs35

شل گیر چرخ چانگان Cs35 یا شره گیر چرخ چانگان Cs35 مابین گلگیر چرخ چانگان Cs35 و تایر ها قرار گرفته و توسط خار یا پیچ به آنها متصل می شود.

گلگیر چانگان Cs35

گلگیر خودرو احتمالا یکی از آشنا ترین قطعات بدنه هستند که شکل و اندازه آن در خودرو های مختلف ، متفاوت است. با این حال محل نصب گلگیرها در تمام خودرو های سواری مشخص و یکسان می باشد و 2 گلگیر در جلو و 2 تا در عقب خودرو قرار دارد. گلگیر جلو راست چانگان Cs35 و گلگیر جلو چپ چانگان Cs35 هر کدام در 2 طرف چانگان و در فاصله ی بین درب جلو تا چراغ جلو و در امتداد کاپوت چانگان Cs35 در بالای چرخ های جلو نصب می شوند. گلگیر عقب راست چانگان Cs35 و گلگیر عقب چپ چانگان Cs35 نیز هر کدام در 2 طرف چانگان و در فاصله ی بین درب عقب تا چراغ عقب و در امتداد کناره ی صندوق عقب چانگان Cs35 در بالای چرخ های عقب نصب می گردند. انتهای گلگیر های جلو چانگان Cs35 به سپر جلو چانگان سی اس 35 و انتهای گلگیر های عقب چانگان Cs35 به سپر عقب چانگان سی اس 35 متصل می شوند ؛ بنابراین این قطعات در معرض انواع ضربات هستند. در نتیجه نیاز است که گلگیر خودرو از جنس فلزی محکم و مقاوم باشد تا توانایی مقابله با فشار این ضربات را داشته باشد.

وظیفه گلگیر چانگان Cs35

گلگیر چانگان Cs35 نیز وظایفی مشابه شلگیر چانگان Cs35 دارد با این تفاوت که گلگیر ها از جنس فلز بوده و از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. گلگیر چانگان سی اس 35 از پاشیده شدن آب ، گل و لای ، سنگ ریزه و … به شیشه های خودرو ، بدنه و نیز به داخل موتور خودرو جلوگیری می کند. وظیفه ی دیگر گلگیر چانگان Cs35 که از اهمیت زیادی هم برخوردار می باشد ، محافظت کردن از لاستیک ها می باشد. همانطوریکه در بالا گفته شد گلگیر ها دروی چرخ ها نصب می شوند ، در نتیجه می توانند اجسامی که در اثر چرخش و حرکت چرخ ها به لاستیک برخورد می کنند و نیز ضربات ناشی از این برخورد را دفع کرده و مانع از انتقال ضربه به چرخ ها می شوند.

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

زه/فلاپ گلگیر چانگان Cs35

همانگونه که از اسم زه گلگیر چانگان Cs35 مشخص است ، این قطعه یکی از اجزای گلگیر خودرو بوده و جز قطعات جانبی بدنه چانگان Cs35 بحساب می آید. محل قرار گیری و نصب فلاپ گلگیر خودرو روی لبه ی پایینی گلگیر است. زه گلگیر چانگان سی اس 35 با نام های فلاپ گلگیر چانگان Cs35 و هلالی گلگیر چانگان Cs35 هم شناخته می شود. از آنجایی که این خودرو دارای 4 گلگیر می باشد ، بنابراین 4 عدد از این قطعه جانبی بدنه هم دارد که در اسکوپارت آنها را با اسامی زه گلگیر جلو راست چانگان Cs35 ، زه گلگیر جلو چپ چانگان Cs35 ، زه گلگیر عقب راست چانگان Cs35 و زه گلگیر عقب چپ چانگان Cs35 مشخص کرده ایم. جنس فلاپ گلگیر ماشین ها عموما از پلاستیک فشره و بسیار مقاوم و محکم می باشد.

وظیفه فلاپ گلگیر چانگان Cs35

وظیفه فلاپ گلگیر یا همان هلالی گلگیر چانگان سی اس 35 حفاظت کردن از گلگیر چانگان است. در واقع فلاپ گلگیر تا حدودی مانع از برخورد اجسامی که در اثر حرکت چرخ ها به این قسمت خودرو پرتاب می شوند و نیز ضربات ناشی از آن را دفع می کند. همچنین زه دور گلگیر از ساییدگی ، خوردگی و رنگ پریدگی لبه ی گلگیر جلو گیری کرده و مانع از صدمه دیدن گلگیر می شود.

زه/فلاپ رکاب چانگان Cs35

زه رکاب چانگان Cs35 یا همان فلاپ رکاب چانگان Cs35 در حقیقت از لوازم جانبی بدنه خودرو است و به همین ترتیبی که از نام از مشخص است ، از اجزای تشکیل دهنده رکاب چانگان Cs35 می باشد. فلاپ رکاب چانگان سی اس 35 هم مانند بیشتر لوازم جانبی دیگر این ماشین از جنس پلاستیک فشرده و مستحکم بوده و روی رکاب فلزی چانگان Cs35 نصب شده و قرار می گیرد. زه پلاستیکی رکاب چانگان Cs35 تنها جنبه تزیینی داشته و زیبایی بیشتری به رکاب خودرو می دهد. زه رکاب راست چانگان Cs35 و زه رکاب چپ چانگان Cs35 را می توانید از اسکوپارت خریداری فرمایید.

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

فلاپ/زه درب صندوق عقب چانگان Cs35

درباره صندوق عقب چانگان سی اس 35 قبل تر صحبت کردیم و با عملکرد و خرابی آن آشنا شدیم. همچنین بعضی از اجزای تشکیل دهنده درب صندوق عقب از جمله قفل درب صندوق و لوگو صندوق را معرفی کردیم. اکنون می خواهیم یکی دیگر از اجزای درب صندوق عقب چانگان Cs35 را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. این جزء ، فلاپ درب صندوق عقب چانگان Cs35 یا همان زه درب صندوق عقب چانگان Cs35 نام دارد ؛ در اسکوپارت این قطعه را قاب درب صندوق عقب چانگان Cs35 نام گذاری کرده ایم. این قاب نیز از جنس پلاستیک فشرده طراحی و تولید می شود و آرم صندوق عقب که در بالا به آن اشاره شد هم دقیقا در وسط این قاب جای می گیرد.

قاب روی ستون چانگان Cs35

ستون قسمت بالایی میان درب عقب تا شیشه درب صندوق عقب چانگان Cs35 یکی از قطعات بدنه این خودرو است که توسط یک قاب از جنس پلاستیک فشرده روی آن را می پوشاند. در اسکوپارت این قاب ها را با اسامی قاب پلاستیکی روی ستون عقب راست چانگان Cs35 و قاب پلاستیکی روی ستون عقب چپ چانگان Cs35 می شناسیم. لوگو یا همان آرم روی ستون چانگان Cs35 که در ابتدای مقاله معرفی شد ، بر روی همین قاب ستون جای دارد.

لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

قاب روی موتور چانگان Cs35

قاب روی موتور چانگان Cs35 که به آن کاور موتور چانگان Cs35 هم گفته می شود یکی از لوازم جانبی بدنه خودرو است. همانطور که مشخص است این قاب بر روی موتور چانگان Cs35 قرار می گیرد و ظاهری مرتب و زیباگونه به محفظه موتور و جلوبندی چانگان Cs35 می بخشد. البته وظیفه قاب پلاستیکی موتور چانگان Cs35 تنها زیبا و مرتب نشان دادن این بخش خودرو نمی باشد ؛ بلکه وظیفه ی مهم تری هم دارد. همانطور که در شکل مقابل مشاهده می کنید نوشته هایی روی این قاب وجود دارد که شامل مدل موتور ، مشخصات موتور و لوگو چانگان است ؛ بنابراین هنگام خرید این قطعه به این مشخصات دقت کنید و از خرید قاب موتور متفرقه جدا پرهیز کنید.

وظیفه قاب موتور چانگان Cs35

در مقاله های قبل بررسی کردیم و نتیجه گرفتیم که ورود آب و گرد و خاک به درون محفظه موتور چانگان سی اس 35 یکی از عمده دلایل خرابی قطعات موتور و جلوبندی چانگان است. همچنین چانگان Cs35 مجهز به موتور پیشرفته ی بلوکور BlueCore می باشد پس نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در نتیجه وجود یک کاور یا همان قاب بر روی موتور که بتواند محفظه موتور چانگان Cs35 را بخوبی بپوشاند ضروری است. کاور موتور چانگان Cs35 از ورود گرد و غبار و آب به قسمت های موتوری جلوگیری کرده و مانع از زنگ زدن و خراب شدن موتور و قطعات موتوری می شود.

جنس کاور روی موتور چانگان Cs35

کاور روی موتور چانگان سی اس 35 پلاستیکی است اما نه پلاستیک معمولی، بلکه پلاستیکی که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشد. همانطور که می دانید موتور و قطعات موتوری در دما و فشار بالا فعالیت می کنند ، در نتیجه پوشش روی موتور چانگان Cs35 باید از جنس پلاستیکی باشد که قدرت و توانایی تحمل این دماو حرارت زیاد را داشته باشد. در غیر اینصورت این کاور دیگر قادر به انجام وظایف خود نبوده و حتی مشکلاتی را هم به بار می آورد.

هواکش گلگیر صندوق عقب چانگان Cs35

هواکش گلگیر صندوق عقب چانگان Cs35 نیز از جمله قطعات جانبی بدنه چانگان سی اس 35 می باشد که از پلاستیک فشرده و به شکل مشبک طراحی و ساخته شده است. دریچه هوا گلگیر عقب چانگان Cs35 از داخل روی گلگیر عقب خودرو نصب شده و قرار می گیرد و از این رو به آن هواکش روی گلگیر عقب چانگان هم گفته می شود.

وظیفه هواکش گلگیر عقب چانگان Cs35

هواکش گلگیر عقب چانگان Cs35 زیبایی بخشیدن به گلگیر خودرو ، به ورود و خروج جریان هوا در گلگیر کمک می کند. در واقع این قطعه 2 وظیفه ساده و در عین حال مهم را عهده دارد است :

  • تنظیم کردن فشار جریان هوای داخل گلگیر چانگان Cs35
  • کاهش دادن سر و صدای ناشی از فشار هوای درون گلگیر چانگان Cs35
لوازم بدنه چانگان Cs35

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *