سپر چانگان Cs35 چیست ؟

سپرهای چانگان سی اس35 اصلی که از قطعات بدنه چانگان می باشند ، علاوه بر وظایفی که به عنوان لوازم بدنه خودرو بر عهده دارند ، در زیبایی و جذابیت ظاهری چانگان Cs35 نیز اهمیت و اثر بسزایی دارند. چانگان Cs35 همانند تمام خودرو های سواری دارای 2 سپر است که با نام های سپر جلو چانگان Cs35 و سپر عقب چانگان Cs35 شناخته می شوند. وظیفه کلی سپر چانگان حفاظت از عقب و جلوی خودرو در مقابل ضربات احتمالی است که در نتیجه می توان گفت که سپر چانگان جز قطعات ایمنی ماشین نیز بحساب می آید. سپر جلو چانگان توسط براکت سپر جلو راست و براکت سپر جلو چپ به جلوی بدنه چانگان وصل می شود. سپر عقب چانگان نیز بوسیله براکت سپر عقب راست و براکت سپر عقب چپ به قسمت پشت خودرو اتصال پیدا می کند.

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان Cs35

اجزای سپر چانگان Cs35

جنس سپر چانگان Cs35

جنس هر دو سپر جلو و عقب چانگان Cs35 اصلی که در کارخانه تولید کننده چانگان در چین تولید می شوند از جنس پلاستیک مخصوص که بسیار محکم ، مقاوم و بادوام است طراحی و تولید شده و سپس به بازار های جهان عرضه می شود. این پلاستیک مخصوص به رنگ مشکی می باشد. سپر های پلاستیکی علاوه بر استحکام و قوام بالا ، بسیار سبک وزن بوده و هنگام اصابت ضربه دارای انعطاف پذیری بیشتر و نیز مقاومت بالا تر در برابر انواع آب و هوا دارند.

قطعات تشکیل دهنده سپر چانگان Cs35

اجزای سپر همه خودرو های مدرن از جمله اجزای سپر چانگان Cs35 ، عموما دارای 3 قسمت کلی پیشانی یا پوسته سپر ، جاذب یا ضربه گیر سپر و تیر عرضی یا دیاق سپر هستند. بعضی از ماشین ها مانند چانگان آپشن و قطعات دیگری مثل سنسور و … هم روی سپر خودرو دارند که در این مورد چانگان Cs35 دارای سنسور سپر عقب می باشد. وظیفه سنسور سپر عقب چانگان شاسی اینگونه است که در صورت نزدیک شدن سپر عقب به جسم و مانع خارجی ، به راننده هشدار می دهد.

پیشانی/پوسته سپر چانگان Cs35

پیشانی سپر یا همان پوسته سپر چانگان Cs35 برای پوشاندن اجزای داخلی سپر تعبیه شده و قسمتی از سپر است که از بیرون دیده شده و ظاهر آن را یکدست و زیبا می کند.

جاذب/ضربه گیر سپر چانگان Cs35

همانطور که از اسمش مشخص است ضربه گیر یا همان جاذب سپر چانگان وظیفه دارد تا انرژی جنبشی و ضربات وارده به سپر را به خود جذب کند. بدین ترتیب ضربه گیر سپر از آسیب دیدن کابین و بدنه ی چانگان جلوگیری می کند. البته لازم به ذکر است که این قطعه تا حد مشخصی قادر به دفع ضربات و حفاظت از بدنه خودرو می باشد. در صورتیکه فشار ضربه وارد شده از این حد بیشتر بوده و شدید باشد دیگر جاذب سپر توانایی خنثی کردن آن را نداشته و ضربه به بدنه چانگان می رسد.

تیر عرضی/دیاق سپر چانگان Cs35

در بالا گفتیم که ضربه گیر سپر به میزان مشخصی قادر به دفع ضربات می باشد و بعد از آن ضربه به بدنه اصلی خودرو وارد می شود. تولید کنندگان خودور از جمله برند چانگان برای بالا بردن میزان مقاومت سپر ها یک قسمت دیگر به آن اضافه کردند تا عملکرد بهتری بگیرند. در نتیجه یک قطعه فلزی به شکل مستطیل با حالت ارتجاعی که ضربه گیر سپر بر روی آن قرار می گیرد به اجزای سپر چانگان افزودند. این قطعه تیر عرضی سپر یا همان دیاق سپر چانگان می باشد که نسبت به جاذب سپر ، دارای عرض کمتر و طول بیشتر است. شکل ظاهری دیاق سپر جلو چانگان Cs35 و دیاق سپر عقب چانگان Cs35 با هم متفاوت است.

اجزای سپر چانگان Cs35
اجزای سپر چانگان Cs35

جهت مشاهده و خرید محصول سنسور دنده عقب یا همان سنسور سپر عقب چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

جهت مشاهده و خرید محصول سپر جلو چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

جهت مشاهده و خرید محصول سپر عقب چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *