دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35 چیست ؟

دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35 درب جلو راست ، درب جلو چپ ، درب عقب راست و درب عقب چپ قطعه ای می باشد که داخل درب های خودرو نصب شده و قرار می گیرد. وظیفه دستگاه شیشه بالابر هماهنگ کردن موتور شیشه بالابر با سایر قطعات این سیستم است که در نتیجه ی این هماهنگی شیشه ها می توانند بالا و پایین بروند. بطور کلی سیستم شیشه بالابر چانگان مکانیزم ساده ای داشته و از اجزای مختلفی تشکیل می شود. این سیستم دارای یک موتور برقی ثابت یا متحرک و یک ریل بوده که شیشه درب روی آن قرار گرفته و بالا و پایین می رود. در دستگاه شیشه بالابر برقی با موتور ثابت ، موتور شیشه بالا بر روی قسمتی از ریل تثبیت شده و شیشه توسط یک کابل فولادی ، قرقره و چرخ دنده ها حرکت می کند. ولی در دستگاه شیشه بالا بر برقی با موتور متحرک برعکس مورد قبلی ، موتور شیشه بالابر به شیشه درب وصل بوده و با آن حرکت می کند.

خرابی دستگاه شیشه بالابر چانگانCs35

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان Cs35

خرابی دستگاه شیشه بالابر چانگانCs35

خرابی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگانCs35

خرابی دستگاه شیشه بالابر چانگانCs35 ممکن است ناشی از خرابی اجزای ریل و موتور شیشه بالابر و یا خرابی مدار الکتریکی شیشه بالابر باشد.

خرابی قطعات مکانیکی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگانCs35

خرابی قطعات مکانیکی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35 نظیر ریل معمولا به یک بررسی ساده عیب یابی و تعمیر میشود. در بدترین حالت هم با تعویض یک قطعه کوچک حل می شود.

خرابی قطعات برقی و سیم کشی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگانCs35

خرابی قطعات برقی و الکتریکی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35 به سادگی مورد بالا نبوده و عموما وقت بیشتری برای عیب یابی و رفع آن نیاز است.

نشانه های خرابی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگانCs35

  • سقوط شیشه ی پنجره به داخل درب چانگان
  • بالا رفتن کند و یا گیر کردن شیشه ی پنجره چانگان
  • بسته نشدن کامل شیشه ی پنجره چانگان
  • کج شدن و کج حرکت کردن شیشه ی پنجره چانگان
  • صدا های غیر طبیعی هنگام بالا و پایین رفتن شیشه ی پنجره چانگان
  • حرکت نکردن شیشه بعد از فشردن کلید شیشه بالابر در عین کار کردن موتور شیشه بالابر چانگان

نحوه عیب یابی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگانCs35

در این بخش 4 مشکل شیشه بالابر چانگان Cs35 را به اختصار عیب یابی می کنیم :

موتور شیشه بالابر کار می کند ولی شیشه حرکت نمی کند

اگر از عملکرد دقیق و درست موتور شیشه بالابر ، سیم کشی و کلید شیشه بالابر اطمینان دارید ولی شیشه حرکت نکرده و یا در هنگام بالا و پایین رفتن گیر میکند ، به احتمال خیلی زیاد با خرابی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35 مواجه هستید. جهت عیب یابی در این مورد روکش درب چانگان را باز کرده و اتصال شیشه یه دستگاه شیشه بالا بر و سلامت چرخ دنده های موتور بالا بر را چک کنید.

بالا نرفتن شیشه درب چانگان وقتی سوئیچ در حالت UP قرار دارد

در این مورد باید اطمینان حاصل کنید که موتور شیشه بالابر درست کار می کند. اگر سوییچ را در حالت UP تکان می دهید و موتور بالا بر فعال می شود یعنی مشکل از سوئیچ می باشد. در غیر اینصورت مدار های الکتریکی را بررسی کنید.

پایین رفتن شیشه درب چانگان با سرعت خیلی زیاد

اگر کانال هایی که در آن قرار می گیرد فرسوده شده یا از جای خود خارج شوند با این مشکل روبرو خواهید شد که گاهی اوقات با یک روغن کاری ساده حل می شود. در غیر این صورت نیاز است که دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35 کلا تعویض شود.

پایین آمدن خود به خودی شیشه چانگان بعد از بالا رفتن

این اتفاق عموما بعد از قطعی برق چانگان ، تعویض موتور شیشه بالابر یا تعویض رگلاتور رخ می دهد. برای حل آن باید تنظیمات اولیه دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35 را انجام دهید.

خرابی دستگاه شیشه بالابر چانگانCs35

دیدگاهتان را بنویسید