قبلا در مقاله ی طرز کار شمع موتور چانگان Cs35 بطور کامل با این قطعه حیاتی از اجزای موتوری چانگان سی اس35 آشنا شدیم. همچنین فهمیدیم که شمع موتور الزامات مورد نیاز موتور چانگان Cs35 برای حرکت دادن خودرو را تامین کرده و عملکرد آن بدین ترتیب می باشد که به وسیله ی برق ولتاژ بالا جرقه ایجاد کرده و سبب احتراق مورد نیاز موتور می شود. همچنین دیدیم که انرژی برق با ولتاژ بالا که مورد نیاز شمع چانگان سی اس35 است را کویل چانگان Cs35 تامین می کند ؛ ولی سوال اینجاست که این برق چگونه از کوئل به شمع موتور منتقل می شود؟ جواب این سوال موضوع مورد بحث در مقاله ی امروز وبلاگ اسکوپارت  یعنی معرفی وایر شمع چانگانCs35 است.

وایر شمع چانگان Cs35 چیست ؟

وایر Wire که در فارسی سیم یا کابل معنی می شود یکی از مهم ترین و اساسی ترین قطعات موتوری چانگان سی اس35 است. این سیم که به اسم وایر شمع موتور چانگان Cs35 یا همان سیم شمع موتور چانگان Cs35 معروف است ، وظیفه ی انتقال برق ولتاژ بالا از کوئل چانگان سی اس35 به شمع چانگان سی اس35 را بر عهده دارد. این قطعه در عین اینکه جزء لوازم موتوری این خودرو می باشد ، نیاز به تعویض دوره ای و مرتب داشته پس بنابراین در فروشگاه اسکوپارت در گروه لوازم مصرفی چانگان Cs35 قرار داده شده است.

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان سی اس 35

معرفی وایر شمع چانگانCs35
معرفی وایر شمع چانگانCs35
معرفی وایر شمع چانگانCs35

خرابی وایر شمع چانگان Cs35

وایر شمع موتور چانگان Cs35 توسط یک رویه ی سیلیکونی پوشانده می شود در نتیجه وجود هرگونه پارگی ، ترک خوردگی و … روی سیم را نمی توان مشاهده کرد. در چنین شرایطی تشخیص خرابی وایر شمع موتور چانگان Cs35 دارای نشانه هایی که به سادگی قابل مشاهده باشند ، نمی باشد. برای چک کردن سالم یا خراب بودن سیم شمع موتور چانگان سی اس35 می توانید ابتدا ماشین را روشن کرده ، محیط را تاریک کرده و سپس در تاریکی وایر های شمع ها و اطرافشان را با دقت بررسی کنید. رویت هرگونه نشت جرقه از سیم ها نشان دهنده ی وجود پارگی و ترک در این قطعه یعنی نشانه ی خرابی وایر شمع موتور چانگان سی اس35 می باشد. 2 مورد اساسی یعنی میزان حرارتی از موتور چانگان سی اس35 به سیم شمع وارد می شود و مقدار ولتاژ برقی که از آن عبور می کند در طول عمر وایر شمع چانگان Cs35 تاثیر بسزایی دارد. بطور کلی توصیه می شود جهت بالا بردن کارایی موتور چانگان Cs35 ، هر چند وقت یکبار وایر ها را بررسی کرده و نهایتا بعد از هر 1 سال نسبت به تعویض تمام وایر های شمع ها اقدام کنید.

علائم خرابی وایر شمع چانگان Cs35

  • استارت نخوردن چانگان Cs35

در صورتیکه ماشین استارت نخورد یا به سختی روشن شود به احتمال زیاد اشکال در با باتری چانگان Cs35 و یا در مایر شمع موتور چانگان Cs35 است. البته که وجود خرابی و ایراد در وایر شمع خود یکی از دلایل خالی شدن باتری ماشین می باشد که در نهایت موجب خرابی موتور چانگان Cs35 می شود.

  • خطای جرقه در موتور چانگان Cs35

هنگامیکه وایر شمع معیوب شده باشد قادر به انتقال درست و کامل برق ولتاژ بالا به شمع موتور چانگان Cs35 نبوده و فرایند جرقه زنی و احتراق در محفظه موتور چانگان سی اس35 بدرستی انجام نمی شود. به همین علت بعد از هر بار استارت زدن ، با خلای جرقه یا همان MissFire مواجه خواهید شد.

  • ریپ زدن موتور چانگان Cs35

یکی از اتفاقاتی که در اثر خراب شدن سیم شمع رخ می دهد ، اختلال در نظم جریان برق ورودی به شمع موتور چانگان Cs35 می باشد. زمانیکه جریان الکتریکی یا همان برق ولتاژ بالا به صورت نامنظم به شمع ها برسد ، موتور ماشین در حین شتاب گرفتن دچار ریپ زدن خواهد شد.

  • کاهش یافتن قدرت و توان موتور چانگان Cs35

به طور کل می توان گفت که همه ی علائم و عوامل خرابی وایر شمع موتور چانگان در نهایت منجر به کاهش پیدا کردن قدرت موتور چانگان و ضعیف شدن عملکرد آن می شود. چراکه به هر دلیلی که وایر ها معیوب شده باشند ، فرایند جرقه زنی به درستی صورت نگرفته و این بدان معناست که مخلوط هوا و سوخت/بنزین به درستی نمی سوزد و در نتیجه موتور ماشین قادر به کار با تمام قدرت و توان خود نخواهد بود.

محل قرارگیری وایر شمع چانگان Cs35

وایر چانگان سی اس35 دارای 2 سر است که یک طرف ساده تر و کوچکتر بوده و به کوئل چانگان Cs35 متصل می شود و طرف دیگر دارای پیچیدگی بیشتر می باشد به شمع موتور چانگان Cs35 اتصال می یابد. در محل اتصال وایر به کویل ، وایر یا همان سیم دارای یک درپوش جهت جلوگیری کردن از ورود آب و رطوبت به این بخش و نیز یک سری فلزی است که فقط و فقط بر روی کوئل چانگان سی اس35 می نشیند. محل اتصال وایر به شمع علاوه بر پیچیده تر بودن ، دارای نشیمنگاه و درپوش بزرگ تری است که عموما از جنس پلاستیک فشرده و ارتجاعی بوده و وظیفه ی آب بندی کردن و دفع کردن حرارت را بر عهده دارد. بطور کلی ورود آب یا رطوبت به هر سر وایر شمع ، چه از طرف کوئل و چه از طرف شمع ، مسبب برهم خوردن کار کردن میزان موتور و یا روشن نشدن موتور چانگان Cs35 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *