در دسته ی قطعات و لوازم مصرفی چانگان سی اس35 یکی از مهم ترین آنها فیلتر بنزین چانگان Cs35 یا همان صافی بنزین چانگان Cs35 می باشد چراکه این فیلتر نقش بسیار مهمی در عملکرد موتور چانگان سی اس35 و خودرو دارد. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی فیلتر بنزین چانگانCs35 به بررسی نقش آن در خودرو ، وظیفه ای که بر عهده دارد و سایر مشخصات آن بپردازیم. فراموش نکنیند که شناخت بیشتر و بهتر هر کدام از لوازم و قطعات چانگان موجب نگه داری بهتر از آن و افزایش طول عمر مفید قطعات و کلا خودرو می شود.

وظیفه فیلتر بنزین چانگان Cs35

همانطور که از قبل می دانیم ، یکی از مهم ترین و اولین الزامات جهت روشن شدن و حرکت کردن خودرو وجود سوخت در آن است. همچنین می دانیم که سوخت مورد نیاز چانگان سی اس35 بنزین می باشد و بنزینی که در جایگاه های مختلف سوخت به باک بنزین چانگان Cs35 وارد می کنیم عموما به طور کامل عاری از ناخالصی نیست ؛ بنابراین نیاز دارد که قبل از ورود به چرخه سوخت رسانی و انجام فرایند احتراق ، تا حد امکان از هرگونه ناخالصی پاک شود. وظیفه فیلتر یا همان صافی بنزین چانگان سی اس35 صاف کردن یا در واقع خالص کردن بنزین و از بین بردن ناخالصی های آن می باشد. بنزین بعد از ورود به باک بنزین چانگان Cs35 در نهایت به صافی بنزین چانگان Cs35 می رسد ، از آن گذر می کند و در حین گذشتن بنزین از درون روزنه های بسیار زیر و کوچک کاغذ مخصوص داخل محفظه فلزی فیلتر سوخت چانگان Cs35 ، درصد خیلی بالایی از ناخالصی ها به درون فیلتر چسبیده و بنزین پاک سازی می شود. بدین ترتیب بنزینی که به پمپ بنزین چانگان سی اس35 وارد می شود عاری از گرد و غبار و کثیفی می باشد.

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان سی اس 35

معرفی فیلتر بنزین چانگانCs35

تعویض صافی بنزین چانگان Cs35

همانطور که گفته شد صافی بنزین چانگان سی اس35 به شلنگ ورودی باک بنزین وصل می شود و بنزین را پیش از ورود به پمپ بنزین چانگان سی اس35 از هرگونه مواد اضافی ، آلودگی و همچنین رطوبت پاک می کند. بنابراین تمام این ناخالصی ها و کثیفی درون فیلتر جمع شده و به جایی می رسد که دیگر از این ناخالصی ها اشباع می شود. این امر نشان دهنده به اتمام رسیدن عمر مفید فیلتر بنزین چانگان Cs35 بوده و در این زمان نیاز به تعویض دارد تا خودرو بتواند دوباره به عملکرد صحیح خود ادامه دهد. زمان تعویض صافی بنزین در خودرو های مختلف کمی متفاوت است و برای چانگان Cs35 بعد از هر 15هزار کیلومتر بهتر است که فیلتر سوخت را عوض کنیم.

علائم خرابی و کثیفی فیلتر بنزین چانگان Cs35

کثیف شدن و یا خراب شدن فیلتر بنزین چانگان بر نحوه عملکرد موتور چانگان تاثیر بسزایی دارد و علائمی که در این عملکرد مشاهده می شود ، می توان به کثیف بودن و یا معیوب شدن صافی سوخت پی برد.

اختلال در نحوه عملکرد موتور چانگان Cs35

در بالا اشاره کردیم که فیلتر بنزین پر شده بر عملکرد موتور چانگان Cs35 اثرگذاری منفی دارد ، در ادامه چند مشکل که در این شرایط برای موتور بوجود می آید را به اختصار نام می بریم :

  • نارسایی و لرزش در موتور چانگان Cs35 به دلیل متغیر بودن میزان سوخت دریافتی
  • از کار افتادن موتور چانگان Cs35 در اثر صافی بنزین پر شده و عدم تعویض آن و فشار و بار سنگین روی موتور چانگان سی اس35
  • محدود شدن خروجی موتور چانگان توسط رایانه ی موتور جهت محافظت از موتور در برابر ذرات آلاینده و کاهش شتاب و قدرت موتور به دلیل کثیف بودن صافی بنزین چانگان Cs35

سخت استارت خوردن چانگان Cs35

اگر جریان سیستم سوخت چانگان در اثر پر شدن فیلتر بنزین از کثیفی ، محدود یا مختل شود ممکن است سبب سخت روشن شدن و سخت استارت خوردن چانگان Cs35 شود.

بوی بد از اگزوز چانگان Cs35

در برخی از موارد بوی بد و نامطبوعی که از اگزوز چانگان Cs35 خارج می شود ، نشان دهنده زمان تعویض صافی سوخت بنزین می باشد.

روشن شدن چراغ چک چانگان Cs35

یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک چانگان Cs35 کاهش فشار سوخت/بنزین می باشد که در اثر وجود گرفتگی در فیلتر بنزین چانگان رخ می دهد.

معیوب شدن پمپ بنزین چانگان Cs35

یکی از مشکلاتی که برای پمپ بنزین چانگان Cs35 رخ می دهد در اثر اشباع شدن فیلتر بنزین آن است که این مسدود شدن صافی بنزین ، فشار خیلی زیادی به پمپ بنزین وارد کرده و رسیدن مقدار مناسب و مورد نیاز بنزین از مخزن به موتور چانگان Cs35 را مانع می شود.

ایجاد مشکل در انژکتور چانگان Cs35

در بعضی موارد حتی ممکن است که بنزین از فیلتر سوخت پر شده عبور کند بدون اینکه پاک سازی شود و منجر به مسدود شدن انژکتور چانگان شود.

دلایل خرابی فیلتر بنزین چانگان Cs35

  • عدم تعویض به موقع و سر وقت صافی/فیلتر بنزین چانگان Cs35

 

  • استفاده کردن از فیلتر های سوخت تقلبی ، بی کیفیت و نامرغوب

 

  • میزان خالص بودن و در کل نوع بنزین مصرفی در چانگان Cs35

 

  • بادخیز بودن جغرافیا و آلودگی هوای محل سکونت و رانندگی دائمی در باد و هوای آلوده ؛ بطور کلی آلودگی هوا و باد موجب سریع تر کثیف شدن صافی بنزین چانگان Cs35 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *