پیش از این در مقالات وبلاگ اسکوپارت فیلتر بنزین چانگان سی اس35 و فیلتر روغن موتور چانگان سی اس35 که هر 2 از مهم ترین لوازم مصرفی چانگان هستند را بررسی کرده و با مشخصات هر کدام آشنا شدیم. در مقاله ی امروز قصد داریم تا به معرفی فیلتر هوا چانگانCs35 که یکی دیگر از قطعات مصرفی و با اهمیت خودرو است بپردازیم.

جهت مشاهده و خرید محصول صافی بنزین چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

جهت مشاهده و خرید محصول صافی روغن چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

صافی هوا چانگان Cs35 چیست ؟

صافی هوا چانگان Cs35 یا همان فیلتر هوا همانطور که در تصویر می بینید شکل ظاهری ساده ای شبیه به دریچه ی کولرهای آبی داشته و از جنس ورقه های نمدی مخصوص و قاب پلاستیکی می باشد. برای بررسی عملکرد صافی هوای چانگان سی اس35 ابتدا باید بدانیم که این فیلتر وظیفه صاف و پاکسازی کردن چه هوایی را بر عهده دارد. هوایی که به موتور چانگان سی اس35 و بخش های موتوری خودرو وارد می شود ، مصلما دارای انواع ناخالصی ، گرد و غبار و ذرات معلق می باشد که برای موتور و قطعات موتوری ضرر دارد. درنتیجه هوای ورودی به موتور چانگان Cs35 قبل از ورود نیاز به پاکسازی و فیلتر شدن دارد که این صاف کردن هوا وظیفه فیلتر هوا چانگان سی اس35 است. همچنین فیلتر هوا میزان هوای ورودی به موتور را کنترل می کند. صافی هوای موتور چانگان Cs35 علاوه بر پاکسازیه هوای ورودی به موتور خودرو و جلوگیری کردن از آسیب دیدن این قطعات ، تاثیرگذاری های دیگری هم در عملکرد چانگان دارد. یک فیلتر هوای با کیفیت و مرغوب موجب شتاب گرفتن بهتر خودرو ، کاهش مصرف بنزین و همپنین افزایش طول عمر مفید روغن موتور چانگان سی اس35 می شود.

معرفی فیلتر هوا چانگانCs35

تعویض فیلتر هوا چانگان Cs35

همانطور که گفته شد فیلتر هوا چانگان Cs35 جزء قطعات مصرف دوره ای بوده و در فواصل منظم نیاز به تعویض دارد. بطور کلی در ازای هر لیتر سوخت بنزین که وارد موتور و خودرو می شود ، نیاز به حجم مشخصی هوای تمیز در موتور چانگان داشته و بدین ترتیب است که فرایند احتراق و سوخت خودرو تکمیل می شود بدون اینکه هیچگونه فشار اضافی به موتور ماشین وارد شود. از جمله ی مهم ترین علل و مزایای تعویض به موقع و سروقت صافی هوا نیز همین موضوع می باشد. چراکه اگر جریان هوای ورودی به موتور کمتر از حد نیاز باشد ، میزان مصرف بنزین بیشتر شده و عملکرد موتور را نیز کاهش می دهد. در نتیجه توصیه می شود که بعد از پیمودن مسافتی بین 5-3 هزار کیلومتر نسبت به تعویض فیلتر هوای چانگان Cs35 اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید