همانطوری که تا به اینجا در مقالات اسکوپارت در معرفی انواع لوازم و قطعات یدکی چانگان Cs35 متوجه شدیم ، تعداد زیادی قطعات و لوازم در خودرو های سواری تعبیه شده است که هر کدام در یکی از چندین سیستم موجود در خودرو جای گرفته و وظایف مشخص خود را به انجام می رسانند. یکی از انواع سیستم های چانگان شاسی و البته سایر ماشین ها ، سیستم خنک کننده خودرو می باشد که در نتیجه گروهی از لوازم هستند که از قطعات یدکی خنک کننده موتور بشمار می روند. امروز قصد داریم تا در این مقاله به معرفی پمپ آب چانگانCs35 که مهم ترین قطعه خنک سازی موتور چانگان سی اس35 می باشد ، بپردازیم. اگر می خواهید درباره ی این جزء بسیار مهم در خودرو بیشتر بدانید در ادامه با اسکوپارت همراه شوید.

معرفی پمپ آب چانگانCs35
معرفی پمپ آب چانگانCs35

پمپ آب چانگان Cs35 چیست ؟

پمپ آب چانگان سی اس35 که با نام واتر پمپ Water Pump چانگان Cs35 نیز شناخته می شود یکی از حیاتی ترین قطعات یدکی چانگان است که برای خنک سازی موتور و همچنین قطعات موتوری چانگان شاسی در خودرو تعبیه شده است. در واقع باید گفت که وجود واتر پمپ در خودرو برای عملکرد درست و کامل موتور ضروری می باشد. پیش از این در مقالات قبلی وبلاگ اسکوپارت بطور کامل در مورد عملکرد موتور چانگان سی اس35 صحبت کردیم و دانستیم که برای به حرکت درآمدن خودرو نیاز است که در قسمت موتوری خودرو فرایند احتراق صورت بگیرد. با انجام شدن این فرایند احتراق سوخت ، حجم زیادی انرژی تولید می گردد که مشخصا بخش عظیمی از این انرژی در نهایت به انرژی مکانیکی مورد نیاز جهت به گردش درآوردن چرخ های چانگان شاسی و حرکت کردن خودرو تبدیل می گردد. همچنین بخشی از این انرژی به صورت انرژی گرمایی آزاد می شود ؛ مقداری از این گرما از خودرو خارج می شود ، مقداری از آن دوباره در سیستم موتوری مورد استفاده قرار می گیرد و مقدار زیادی از این انرژی گرمایی سبب بالا رفتن دما و داغ شدن موتور چانگان Cs35 و نیز قطعات موتوری چانگان Cs35 می شود. همچنین دانستیم که داغ شدن بیش از حد این قطعات منجر به بروز خرابی و مشکل در چانگان می شود. درست در همینجای کارکرد موتور است که میزان اهمیت وجود واتر پمپ چانگان شاسی مشخص می شود.

وظیفه واتر پمپ چانگان Cs35

بطور کلی وظیفه ی اصلی و بسیار بااهمیت واتر پمپ چانگان Cs35 ، خنک کاری موتور و قطعات موتوری چانگان سی اس35 می باشد. در واقع مایع خنک کننده موتور چانگان که عموما این مایع ، مخلوط ضد یخ مخصوص چانگان Cs35 و آب می باشد ، بطور پیوسته و دائمی توسط واتر پمپ چانگان سی اس35 به میان قطعات موتوری این خودرو پمپاژ می گردد. واتر پمپ یا همان پمپ آب که عموما در کنار زنجیر تایم چانگان Cs35 و بالای سیلندر چانگان Cs35 قرار داده می شود ، با پمپاژ کردن و به گردش در آوردن مایع خنک کننده یا همان آب در اطراف سیلندرها و موتور چانگان سی اس35 ، موجب خنک شدن موتور و قطعات موتور شده و بدین ترتیب از جوش آوردن چانگان Cs35 جلوگیری می شود. پمپ آب چانگان Cs35 قدرت و نیروی مورد نیاز جهت پمپاژ کردن مایع خنک کننده موتور و قطعات موتوری را از یک تسمه ی مشترک میان خود واتر پمپ چانگان Cs35 ، هیدرولیک فرمان چانگان Cs35 و دینام چانگان Cs35 دریافت می کند ؛ که خرابی واتر پمپ ممکن است مسبب ایجاد پارگی در این تسمه شود.

خرابی پمپ آب چانگان Cs35

خراب شدن واتر پمپ چانگان Cs35 یکی از جدی ترین انواع خرابی چانگان سی اس35 می باشد که در صورت عدم توجه به آن ، منجر به بروز خسارات سنگین و حتی وقوع تصادفات خطرناک خواهد شد. همانطور که در بالا بررسی کردیم ، واتر پمپ به سبب وظیفه ای که در سیستم خنک کاری چانگان دارد ، به طور پیوسته با حجم مشخص و تقریبا زیادی آب در تماس می باشد ؛ حداقل میزان حجم آب مورد نیاز در خودرو های سواری 5 لیتر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این قطعه ی خنک کننده موتور می بایست دارای چند استاندارد باشد :

  1. دارا بودن قدرت و توان مورد نیاز جهت به گردش در آوردن تمام حجم آب لازم در میان قطعات موتوری چانگان Cs35
  2. برخورداری از مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی ناشی از تماس دائمی با آب
  3. طراحی و تولید شده از جنس آلیاژ های مقاوم و بادوام در برابر هرگونه خوردگی
  4. استفاده کردن از پمپ آب اصلی و اورجینال چانگان سی اس35

با خرید پمپ آبی که ویژگی های بالا را دارا باشد ، می توان بهترین عملکرد را از این قطعه دریافت کرده و همچنین طول عمر مفید آن را به حداکثر رساند. بدین ترتیب دیگر مجبور به تعویض پمپ آب چانگان Cs35 در فواصل کوتاه مدت نخواهیم بود. با این حال همچنان احتمال خرابی واتر پمپ چانگان وجود دارد ، پس خوب است که با علائم خرابی این قطعه آشنا باشیم.

نشانه های خرابی واتر پمپ چانگان Cs35

  1. شنیدن صداهایی مثل همانند کشیده شدن یا ساییده شدن 2 قطعه به یکدیگر در حین باز کردن درب موتور یا همان کاپوت چانگان شاسی
  2. نشت کردن مایع خنک کننده موتور چانگان Cs35 که در واقع همان آب و یا ضدیخ می باشد در اطراف زنجیر تایم چانگان سی اس35
  3. پایین آمدن سطح آب موجود در رادیاتور آب چانگان Cs35 و بالا رفتن آمپر دمای موتور چانگان شاسی
  4. نشت کردن مایع خنک کاری قطعات موتوری چانگان سی اس35 به زیر خودرو
  5. تغییر کردن ناگهانی دمای چانگان شاسی و بیش از حد داغ شدن موتور چانگان Cs35
  6. شنیدن صدای جیرجیر مانند از پمپ آب چانگان سی اس35
  7. وجود اختلال و عدم عملکرد درست کولر چانگان Cs35
  8. شل شدن فولی یا همان پولی واتر پمپ چانگان شاسی

دلایل خرابی پمپ آب چانگان Cs35

  • استفاده نکردن و یا تمام شدن ضد یخ سیستم خنک کننده موتور چانگان سی اس35
  • به وجود آمدن هرگونه خوردگی در دنده های واتر پمپ چانگان Cs35 و نیز دیگر بخش های آن
  • بروز کردن زنگ زدگی در پره های داخلی پمپ آب چانگان شاسی به دلیل مجاورت و تماس پیوسته با آب
  • یخ زدن آب در داخل موتور چانگان سی اس35

4 thoughts on “معرفی پمپ آب چانگان Cs35

  1. Sheila Paucek گفت:

    obviously like your website but you need to test the spelling on quite a few of your posts Several of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to inform the reality on the other hand Ill certainly come back again

  2. qiyezp.com
    하지만… 지금… Zhu의 마음은 엉망입니다.

  3. largestcatbreed.com
    Liu Jian은 평범한 장관이 아니며 법원에서 그의 지위는 매우 중요하다고 할 수 있습니다.

  4. game1kb.com
    Hongzhi 황제는 “나는 당신이 군가가 아니라 농부라고 생각합니다. “라고 웃었습니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *