پیش از این درباره ی بسیاری از مهم ترین سیستم های چانگان Cs35 و حیاتی ترین قطعات و لوازم یدکی این خودرو صحبت کرده و آن ها را بطور کامل مورد بررسی قرار دادیم که می توانید در بخش وبلاگ اسکوپارت هر کدام از این مقالات را مطالعه فرمایید تا شناخت بیشتر و بهتری از خودروی چانگان خود داشته باشید. امروز هم به روال قبل قصد داریم یکی دیگر از قطعات چانگان سی اس35 را بررسی کرده و به معرفی کنیستر بنزین چانگان Cs35 بپردازیم. در صورتی که به آشنایی به این قطعه از لوازم سیستم سوخت رسانی چانگان شاسی علاقه دارید ، در ادامه ی مطلب مثل همیشه با اسکوپارت همراه باشید.

معرفی کنیستر بنزین چانگان Cs35

کنیستر بنزین چانگان Cs35 چیست ؟

سیستم سوخت رسانی خودرو هایی که با بنزین کار می کنند یک قطعه ی جدایی ناپذیر دارد که در کنترل کردن میزان آلاینده های خودرو نیز نقش بسزایی دارد. این قطعه ی سوخت رسانی چانگان سی اس35 که در حقیقت به شکل یک مخزن یا منبع است ، در بخش خروجی باک بنزین چانگان Cs35 قرار گرفته و نصب می شود ؛ در فروشگاه اسکوپارت آن را با نام کنیستر باک بنزین چانگان Cs35 می شناسیم. کنیستر Canister چانگان شاسی دارای یک لوله یا شلنگ برای ورود بنزین از باک چانگان و یک لوله یا شلنگ خروجی به طرف منیفولد ورودی هوا چانگان Cs35 که به موتور چانگان شاسی منتهی می شود ، دارد.

وظیفه کنیستر باک بنزین چانگان Cs35

مخزن استوانه ای شکل کنیستر باک بنزین چانگان سی اس35 از زغال فعال که از جنس کربن می باشد پر شده است و بخار بنزین را به خود جذب می کند. همانطوری که در بالا اشاره کردیم ، کنیستر دارای 2 شیلنگ است که به وسیله ی یک از آنها بنزین به آن وارد شده و شیلنگ دیگر در واقع یک خروجی به سمت موتور چانگان Cs35 است. اما این قطعه یک خروجی دیگر هم دارد و بر روی دهانه ی این خروجی یک فیلتر وجود دارد که هوای ورودی به کنیستر را صاف می کند. بدین ترتیب این قطعه بخار حاصل از بنزین را به خود جذب کرده و از وارد شدن این بخارات بنزین به هوا جلوگیری کرده و از افزایش یافتن آلاینده ها نیز جلو گیری به عمل می آورد. علاوه بر این مسائل ، کنیستر باک بنزین چانگان شاسی در سیستم امنیت خودرو نیز نقش چشمگیری دارد زیرا همانطور که گفته شد ، این قطعه بخار بنزین را به خود می گیرد و در صورتی که به هر دلیلی این قطعه به درستی کار نکرده و قادر به انجام وظیفه ی خود نباشد ، منجر به جمع شدن بخارات بنزین در داخل باک بنزین می شود. تلنبار شدن بخار بنزین درون باک موجب تولید حجم بالایی فشار خواهد بود که اگر در این شرایط درب باک بنزین را باز کنید ، شاهد خروج پرفشار بخار بنزین خواهید بود. نقش کنیستر چانگان Cs35 در امنیت خودرو اینجا مشخص می شود که اگر در این شرایط که این قطعه معیوب شده و بخارات بنزین در باک جمع شده باشند تصادفی رخ دهد ، احتمال وقوع انفجار در باک بنزین و در نهایت منفجر شدن خودرو بسیار بالا می باشد.

اجزای تشکیل دهنده کنیستر بنزین چانگان Cs35

  • بدنه ی کنیستر باک بنزین چانگان سی اس35
  • درپوش کنیستر باک بنزین چانگان سی اس35
  • فیلتر یا همان صافی بالا کنیستر باک بنزین چانگان Cs35
  • صافی یا همان فیلتر پایین کنیستر باک بنزین چانگان Cs35
  • نگه دارنده ی فیلتر صافی کنیستر باک بنزین چانگان سی اس35
  • لوله یا شیلنگ بخارات بنزین کنیستر باک بنزین چانگان سی اس35
  • شیلنگ یا همان لوله ی تصفیه کنیستر باک بنزین چانگان شاسی
  • شلنگ یا لوله ی هوای آزاد کنیستر باک بنزین چانگان Cs35
  • ذغال فعال – ذغال اکتیو یا همان کربن فعال – کربن اکتیو داخل کنیستر باک بنزین چانگان شاسی
معرفی کنیستر بنزین چانگان Cs35
معرفی کنیستر بنزین چانگان Cs35

نقش کنیستر باک بنزین در چانگان Cs35

این قطعه از لوازم سیستم سوخت رسانی چانگان سی اس35 با توجه به وظایفی که بر عهده دارد ، عملکرد آن در خودرو نقش بسزایی داشته که میزان اهمیت وجود کنیستر باک بنزین در خودرو را مشخص می کند. در ادامه 3 نقش بسیار با اهمیت کنیستر باک بنزین در چانگان شاسی را به طور خلاصه بررسی می کنیم :

افزایش دادن و بالا بردن سطح ایمنی چانگان Cs35 و امنیت سرنشینان خودرو

افزایش یافتن میزان ایمن بودن خودرو را شاید بتوان به عنوان بزرگ ترین علت وجود کنیستر در خودرو دانست. چراکه همانطور که گفته شد مهم ترین وظیفه ی این قطعه بدین ترتیب است که با جذب کردن بخارات بنزین از مشتعل شدن بخار بنزین که در باک بنزین چانگان سی اس35 تولید می شود ، جلوگیری به عمل می آورد. در نهایت هم این عمل مانع از انفجار خودروی چانگان می شود.

کاهش دادن سطح آلایندگی چانگان Cs35 و کمک کردن به حفظ و نگه داری بیشتر محیط زیست

گرمای موجود در میان اجزا و سیستم های مختلف چانگان شاسی می تواند موجب بخار شدن بنزین در داخل باک بنزین خودرو شود ؛ خارج شدن این بخار بنزین از چانگان سی اس35 به معنای تولید آلاینده است. بنابراین راه پیدا کردن این آلاینده که همان بخارات بنزین می باشد به هوا ، مساوی است با آلودگی هوا و بالا رفتن آلایندگی خودرو! اما کنیستر باک بنزین چانگان سی اس35 با جذب کردن این آلایندگی در باک ماشین ، مانع از این اتفاق شده و تا حد زیادی به حفظ پاکی محیط زیست و هوا کمک می کند.

کاهش دادن و کنترل کردن میزان مصرف سوخت بنزین در چانگان Cs35

با توجه به وظیفه و نقش کنیستر در چانگان شاسی و البته به طور کلی نقش آن در تمام خودرو های سواری که دارای این قطعه هستند ، در صورتیکه هیچ گونه عیب و اختلالی در این قطعه وجود نداشته باشد و بتواند عملکرد کامل و صحیحی داشته باشد ، سبب کم شدن مصرف بنزین می گردد. دلیل این موضوع هم اینگونه است که باز گرداندن بخار بنزین به چرخه ی سوخت رسانی چانگان Cs35 به کاهش یافتن مصرف بنزین منتهی می شود.

خرابی کنیستر باک بنزین چانگان Cs35

بروز خرابی در قطعات یدکی چانگان Cs35 امری کاملا طبیعی است که کنیستر بنزین سیستم سوخت رسانی هم از این قضیه مستثنا نبوده و ممکن است دچار اختلال و خرابی شود. بطور کلی توصیه می شود که بعد از پیمودن هر 30 هزار کیلومتر جهت تست کردن سلامت این قطعه نزد متخصص بروید.

نشانه های خرابی کنیستر باک بنزین چانگان Cs35

  • روشن شدن چراغ هشدار چک چانگان Cs35
  • استشمام کردن بوی بنزین در داخل کابین چانگان Cs35
  • شنیدن صدای تق تق مانند از سمت قسمت باک بنزین و محل قرار گیری کنیستر چانگان Cs35

 

نشانه های نیاز به تعویض کنیستر باک بنزین چانگان Cs35

  • نشت کردن بنزین از شیلنگ/لوله هوای آزاد کنیستر چانگان Cs35
  • جمع شدن بخار بنزین درنن باک بنزین و خارج شدن پرفشار آن با باز کردن درب باک بنزین چانگان Cs35
  • استشمام کردن بوی بنزین از اتاق چانگان Cs35 و نیز در اطراف خودرو
  • وجود هرگونه فرسودگی ، شکستگی و یا هرگونه ضایعات در سطح کنیستر چانگان Cs35

5 thoughts on “معرفی کنیستر بنزین چانگان Cs35

  1. Your writing strikes a chord with me on a personal note. It’s like you’re writing for me!

  2. Sheila Paucek گفت:

    obviously like your website but you need to test the spelling on quite a few of your posts Several of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to inform the reality on the other hand Ill certainly come back again

  3. eggc 스포츠 گفت:

    sandyterrace.com
    그는 지식과 행동의 일치 뒤에 숨겨진 깊은 의미가 무엇인지 결코 이해할 수 없었습니다.

  4. qiyezp.com گفت:

    sandyterrace.com
    이 세상에는 Fang Jifan 앞에서 감히 공격적인 행동을 취하는 사람이 세 명뿐입니다.

  5. najlepszy sklep گفت:

    Wow, awesome blog format! How lengthy have you been running a blog for?
    you make running a blog glance easy. The entire look of your web site is magnificent, as well as the
    content material! You can see similar here ecommerce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *