معرفی لنت ترمز چانگانCs35 ، لنت ترمز Brake Pad چانگان سی اس35 چیست ؟

بجز ماشین های برقی و هیبریدی که دارای سیستم های متفاوتی هستند سایر خودرو ها از جمله ماشین چینی چانگان دارای سیستم ترمز یکسانی می باشند. کلیت فرایند ترمز و توقف کردن چانگان Cs35 و سایر خودرو ها توسط اصطکاک و انرژی گرمایی تولید شده بین کاسه چرخ یا همان دیسک ترمز چرخ جلو چانگان Cs35 و دیسک ترمز چرخ عقب چانگان Cs35 با لنت ترمز چرخ جلو چانگان Cs35 و لنت ترمز چرخ عقب چانگان Cs35 صورت می گیرد.

بررسی و معرفی لنت ترمز Brake Pad چانگان Cs35

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان سی اس 35

وظیفه لنت ترمز چانگان Cs35

وظیفه لنت ترمز Brake Pad چانگان Cs35

وظیفه لنت ترمز چانگان Cs35 ایجاد اصطکاک مورد نیاز جهت بوجود آمدن یک شتاب منفی در خودرو برای انجام فرایند ترمز و توقف خودرو می باشد. بدین صورت که لنت ترمز توسط نیروی اصطکاک تولید شده ، انرژی جنبشی چرخ ها را که از موتور چانگان می آید را به انرژی حرارتی تبدیل کرده ودر نهایت این حرارت موجب کاهش سرعت یا توقف خودرو می شود. ماشین های چانگان دارای 2 لنت ترمز هستند که شامل لنت ترمز جلو چانگان Cs35 ، ایدو … و لنت ترمز عقب چانگان Cs35 ، ایدو و … می باشد. چانگان هم مانند سایر خودرو های جدید دارای سیستم ترمز هوشمند است ، ازین جهت هر دو لنت ترمز جلو و لنت ترمز عقب آن از نوع لنت ترمز دیسکی می باشند.

معرفی جنس لنت ترمز چانگانCs35

به دلیل وظیفه ی بسیار مهمی که این قطعه ی کوچک و در عین حال حیاتی سیستم ترمز چانگان دارد ، می بایست از مواد با کیفیت بسیار بالا شوند. جدا از کیفیت ، لنت ترمز جلو چانگان Cs35 و لنت ترمز عقب چانگان Cs35 از جنس موادی دارای ضریب اصطکاک بالا و در عین حال نرم هستند که مقاومت بالایی در برابر گرما نیز دارند تا با شرایط محیط سازگاری داشته باشند. پیش از ممنوعیت استفاده از ماده آزبست در تولیدات ، معمولا لنت های ترمز از این جنس بودند که بعد از ممنوع شدن این ماده ، جنس مواد لنت ها نیز به مرور دستخوش تغییرات شد. در نتیجه امروزه لنت های ترمز چانگان ارگانیک و معمولا سمی متالیک یا همان نیمه فلزی هستند ، که از جمله ی این فلزات مس ، آهن و فولاد را می توان نام برد. از سایر مواد سازنده لنت ترمز چانگان Cs35 می توان به رزین ، مواد تنظیم اصطکاک و گرافیت اشاره کرد. در نتیجه این نوع لنت ترمز ماشین چینی فاقد هرگونه مواد مضر از جمله آزبست بوده و هیچ ضرری برای محیط زیست و نیز سلامت انسان ندارد.

جنس لنت ترمز چانگان Cs35
زمان تعویض لنت ترمز چانگان Cs35

زمان تعویض لنت ترمز چانگان Cs35

به این دلیل که لنت ها جز قطعات مصرفی چانگان Cs35 می باشند ، نیاز است تا در زمان های مشخص نسبت به تعویض آنها اقدام کرد. زمان تعویض لنت ترمز چانگان Cs35 و تمامی سایر خودرو ها بازه زمانی معینی دارد زیرا که در صورت دیرتر شدن ، سیستم ترمز چانگان خودرو آسیب دیده و خطرناک است. همچنین با زودتر از موعد مشخص تعویض کردن لنت ترمز ، فقط مبلغ اضافی به هزینه های مصرفی ماشین چانگان خود افزوده اید.


علائم و نشانه های زمان تعویض لنت ترمز چانگان سی اس 35

 چرب شدن لنت ترمز عقب و جلو
 ساییدگی لنت ترمز عقب و جلو
 کاهش قدرت ترمز گرفتن
 صدا های غیر طبیعی موقع ترمز گرفتن
 کاهش سطح روغن ترمز
 لرزش در پدال
 نامیزان شدن فرمان
 تغییر شکل لنت ترمز از حالت عادی و طبیعی خود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *