محل قرار گیری و نام های دیگر فشنگی استپ ترمز چانگان Cs35

استپ ترمز که قطعه ای کوچک در بالای پدال ترمز چانگان و متصل به آن می باشد ، با نام های استپ ترمز زیر پا چانگان سی اس 35 ، فشنگی استپ ترمز چانگان سی اس 35 ، سویئچ استپ ترمز چانگان سی اس 35  ، سوییچ استپ پدال ترمز چانگان سی اس 35 و سنسور استپ ترمز زیر پا چانگان سی اس 35 نیز شناخته می شود. این قطعه برقی چانگان متشکل از یک کلید پلاستیکی و یک سنسور می باشد.

خرابی فشنگی ترمز چانگانCs35

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان سی اس 35

جهت مشاهده و خرید محصول استپ ترمز چانگان سی اس 35 کلیک کنید.

خرابی فشنگی ترمز چانگانCs35

وظیفه فشنگی استپ ترمز چانگان Cs35

همانطور که در بالا گفته شد ، فشنگی ترمز چانگان از یک عدد سنسور یا همان حس گر و یک عدد سوییچ یا کلید پلاستیکی ساخته شده است که 2 وظیفه و نقش مهم در خودرو دارد. یک وظیفه ی سوئیچ چراغ ترمز ، روشن و خاموش کردن چراغ استپ عقب یا همان چراغ خطر عقب چانگان Cs35 می باشد. روشن شدن چراغ خطر چانگان توسط سنسور استپ ترمز زیر پا چانگان Cs35 بدین صورت انجام می شود که به محض فشار پدال ترمز ، کلید پلاستیکی فشنگی ترمز این فشار را حس کرده و پالس های الکتریکی به سمت حسگر می فرستد. سپس سنسور این پالس ها را به چراغ های خطر منتقل کرده که در نهایت موجب روشن شدن چراغ خطر عقب چانگان Cs35 می شود. وظیفه دوم فشنگی ترمز ارسال سیگنال فعال شدن ترمز به کامپیوتر چانگان است.

دلیل روشن شدن چراغ خطر چانگان Cs35

روشن شدن چراغ خطر به معنی کاهش سرعت خودرو و یا توقف خودرو است پس چراغ خطر به رانندگان خودرو های پشت سر این اخطار را می دهد که این خودرو در حال کاهش سرعت و یا توقف می باشد. اینگونه است که رانندگان پشت سر نیز سرعت خودروی خود را کاهش می دهند.

علائم و نشانه های خرابی فشنگی استپ ترمز چانگان Cs35

یکی از مهم ترین و رایج ترین علائم خرابی فشنگی ترمز ، روشن نشدن چراغ خطر چانگان Cs35 یا روشن ماندن چراغ خطر چانگان Cs35 است. در موارد دیگری که استپ ترمز بصورت تناوبی کار کرده یا گیر می کند ، چراغ اخطار سیستم ABS و یا چراغ چک موتور روشن می شود. یکی دیگر از نشانه های خراب شدن سنسور استپ ترمز زیر پا که فقط در مورد خودرو های اتوماتیک مانند چانگان Cs35 وجود دارد ، از حالت پارک خارج نشدن خودرو می باشد ؛ در این مورد گیربکس چانگان Cs35 در حالت P قفل شده و از دنده پارک در نمی آید.

خرابی فشنگی ترمز چانگانCs35

روش تست سالم بودن مهره استپ ترمز چانگان Cs35

این قطعه نیز مانند هر قطعه دیگری از خودرو بر اثر عوامل مختلفی از جمله گذر زمان می تواند دچار خرابی و در نتیجه اختلال درعملکرد سیستم ترمز چانگان شود. فشنگی استپ ترمز مستقیما با امنیت خودرو ، سرنشینان و همچنین امنیت خودرو های پشت سر دارد ؛ که این به معنای اهمیت سلامت سنسور استپ ترمز زیر پا می باشد. دلیل اهمیت فشنگی ترمز در خودرو این است که در صورت کار نکردن ، رانندگان خودرو های پشتی متوجه کاهش سرعت و یا توقف خودرو ما نشده و احتمال وقوع تصادفات بسیار بالا می رود. در ادامه با هم روش بررسی و تست سالم بودن مهره استپ ترمز چانگان Cs35 را با هم مرور می کنیم :

  • گفتیم که استپ ترمز در بالای پدال ترمز قرار دارد پس ابتدا از زیر داشبورد ، محل قرار گیری آن را پیدا کنید.
  • کلید استپ ترمز می بایست بوسیله ی 2 سیم و یک براکت به پدال ترمز متصل شده باشد. حال باید محل اتصال کلید پلاستیکی فشنگی ترمز با این 2 سیم را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچگونه قطعی ، شل شدگی و یا عدم ایمنی در این اتصال وجود نداشته باشد. زیرا که حتی اگر این اتصال کمی شل هم شده باشد ، می تواند عملکرد فشنگی ترمز را معیوب کرده و سبب عدم روشن شدن چراغ خطرها شود.
  • چیز دیگری که باید بررسی کنید ، تراز بودن کلید پلاستیکی با فشار پدال ترمز است. در واقع باید تست کنید که به محض فشار آوردن روی پدال ترمز ، چراغ خطر روشن می شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید