انواع سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35

می دانیم که ماشین چینی چانگان Cs35 دارای 2 ورژن وارداتی و مونتاژ سایپایی است که با نام های چانگان Cs35 یور 4 و چانگان Cs35 یورو 5 شناخته می شوند. به همین دلیل هم بعضی از قطعات و لوازم یدکی چانگان Cs35 یورو4 و یورو5 تفاوت هایی با یکدیگر دارند. سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35 یکی از همین قطعات مذکور است که برای یورو4 و یورو5 دارای فرق های جزئی ای می باشد. دلیل این تفاوت هم این است که یکی در شرکت چانگان و دیگری در شرکت سایپا تولید شده اند و طبیعیست که بعضی قطعات این 2 ورژن چانگان Cs35 دارای اختلافاتی باشند.

خرابی تسمه سفت کن چانگانCs35

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان سی اس 35

خرابی تسمه سفت کن چانگانCs35

وظیفه سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35

وظیفه ی اصلی و بسیار با اهمیت سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35 یورو 4 و سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35 یورو 5 ایجاد کشش مورد نیاز در تسمه دینام یا همان تسمه پروانه چانگان Cs35 می باشد. این کشش در تسمه دینام به 2 روش مکانیزم فنری و یا سیستم لولایی قابل تنظیم صورت می گیرد که در خودوری چانگان این فرایند به روش مکانیزم فنری انجام می شود. وظیفه تسمه دینام هم انتقال انرژی مکانیکی به دینام چانگان Cs35 است. سپس دینام خودرو این انرژی مکانیکی را به انرژی برق تبدیل می کند. عمده برق مورد نیاز چانگان از جمله شارژ باتری چانگان Cs35 از همین انرژی برق دینام تامین می شود. البته برق تولید شده در دینام چانگان سی اس35 که دارای نوسانات اضافی می باشد ابتدا توسط آفتامات دینام چانگان Cs35 به جریان برق یکسان و منظم تبدیل شده و تمام نوسانات اضافی آن گرفته می شود. در نهایت هم این انرژی برق بین همه قطعات برقی چانگان Cs35 تقسیم شده و پخش می شود. انجام شدن کلیه این فرایند توسط دینام چانگان نیازمند وجود تسمه دینام چانگان سی اس35 در جایی ثابت و استاندارد دارد تا از جای خود در نرود که این کار هم بوسیله تسمه دینام سفت کن چانگان Cs35 صورت می گیرد.

 

محل قرار گیری سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35

محل قرار گیری تسمه دینام در جلوی خودرو چانگان است ؛ بنابراین تسمه سفت کن هم برای اینکه بتواند به یک بخش از تسمه پروانه فشار وارد کرده و کشش مورد نیاز را ایجاد کند ، دقیقا بیرون تسمه پروانه یا همان تسمه دینام قرار می گیرد.

علائم و نشانه های خرابی تسمه سفت کن چانگان Cs35

مشخص ترین نشانه خرابی سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35 شنیدن صدا های غیر طبیعی مانند صدای ساییدگی از موتور چانگان است. اگر بعد از روشن کردن خودرو و کار کردن موتور ، هنگام جا زدن و یا تعویض لیور دنده چانگان سی اس35 ، صدا های غیر عادی و جیر جیر به گوشتان می رسد یعنی تسمه سفت کن ماشین چینی شما دچار خرابی شده و احتمالا زمان تعویض آن است. بطور معمول بعد از طی کردن مسافتی بین 100-80 هزار کیلومتر زمان تعویض سفت کن تسمه دینام چانگان Cs35 می باشد که باید جهت این کار نزد مکانیک خود بروید.

همچنین لازم به ذکر است که این صدا های عجیب موقعی که دنده در حالت R یا همان دنده عقب است و زمان روشن شدن کمپرسور کولر چانگان Cs35 یا همان سیستم A/C چانگان Cs35 بیشتر هم می شوند.

لازم است یادآوری کنیم که برای قطع کردن صدا های غیر عادی و جیر جیر کردن این قطعه هرگز از روش هایی مثل روغن ، صابون و … استفاده نکنید ؛ چراکه مسبب آسیب و صدمات جدی به تسمه دینام چانگان Cs35 شده و طول عمر مفید آن را نیز کاهش می دهد. همچنین توصیه می شود در این شرایط کمتر از کولر خودرو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *