یکی از مهم ترین بخش هایی که در تمام خودروها از جمله چانگان سی اس35 وجود دارد ، سیستم گیربکس می باشد و شاید این سیستم را با نام سیستم جعبه دنده بشناسید. سیستم گیربکس چانگان Cs35 یا همان سیستم جعبه دنده چانگان سی اس35 اتوماتیک از قطعات مختلفی مانند روغن گیربکس چانگان Cs35 ، فیلتر گیربکس چانگان Cs35 ، لیور یا همان اهرم تعویض دنده چانگان Cs35 ، سلکتور تعویض دنده چانگان Cs35 ، کابل تعویض دنده چانگان Cs35 ، پلوس چانگان Cs35 ، کاسه نمد اویل پمپ گیربکس چانگان Cs35 و … تشکیل شده است. در مقاله امروز به معرفی فیلتر گیربکس چانگانCs35 خواهیم پرداخت که نقش بسیار مهمی را در خودرو ایفا می کند ؛ برای آشنایی بیشتر با این قطعه گیربکس چانگان شاسی در ادامه با اسکوپارت همراه باشید.

فیلتر گیربکس چانگان Cs35 چیست ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم گیربکس خودرو در واقع نام انگلیسی جعبه دنده خودرو می باشد و از قطعات تشکیل دهنده آن هم مشخص است که این سیستم مربوط به دنده ی ماشین است. در یک تعریف کلی و مختصر می توان گیربکس چانگان شاسی را اینطور معرفی کرد که این قطعه از چندین چرخ دنده تشکیل شده است که وظیفه آن تعویض کردن دنده چانگان Cs35 و انتقال دادن نیرو از موتور چانگان به چرخ های چانگان می باشد. در واقع با روشن کردن خودرو و بکار افتادن موتور ، جعبه دنده نیز شروع به کار کرده و با توقف خودرو نیز دست از کار می کشد. به دلیل اینکه تقریبا تمام قطعات گیربکس چانگان سی اس35 از جنس فلز هستند در نتیجه در حین فعالیت جعبه دنده و چرخش این قطعات ، اصطکاک زیادی بین آنها به وجود می آید که موجب خوردگی و حتی گاها شکستگی قطعات می گردد. همچنین اصطکاک شدید میان قطعات جعبه دنده چانگان Cs35 سبب بالا رفتن دما و حرارت قطعات و بوجود آمدن گرمای شدید می شود. روغن گیربکس چانگان Cs35 این مشکلات در جعبه دنده را برطرف کرده و با گردش در این سیستم موجب کاهش دما و خنک شدن قطعات ، حرکت روان و کاهش سروصدای قطعات گیربکس چانگان شاسی شده و نیز از خوردگی و ایجاد شکستگی در قطعات در اثر اصطکاک جلوگیری می کند. از آنجایی که تمام مایعاتی که وارد خودرو می شوند نیاز به یک فیلتر یا همان صافی دارند تا از هرگونه کثیفی و آشغال پاک شوند ؛ مانند بنزین و فیلتر بنزین چانگان Cs35 ، روغن موتور و فیلتر روغن موتور چانگان Cs35 و … ، روغن گیربکس چانگان سی اس35 نیز به یک فیلتر نیاز دارد که پیش از ورود به گیربکس آن را از آلودگی و ذرات مختلف پاک نماید. بنابراین با نقش و وظیفه فیلتر یا همان صافی روغن گیربکس چانگان Cs35 آشنا شدیم.

معرفی فیلتر گیربکس چانگانCs35

زمان تعویض صافی گیربکس چانگان Cs35

صافی روغن گیربکس چانگان سی اس35 نیز همانند سایر صافی های موجود در خودرو نیاز به تعویض دوره ای و مرتب داشته و از این رو جزء لوازم مصرفی چانگان Cs35 نیز بحساب می آید. صافی گیربکس چانگان شاسی اصلی دارای طول عمر بالایی بوده و به خاطر کیفیت فوق العاده ای که دارد ، دارای دوام بیشتری نیز می باشد ولی باز همان نیاز به تعویض دارد. بطور کلی توصیه می شود در زمان تعویض روغن گیربکس چانگان شاسی ، فیلتر روغن گیربکس را نیز تعویض کنید. زمان تعویض روغن گیربکس چانگان نیز عموما بعد از طی کردن حدودا 70-50 هزار کیلومتر است.

نشانه های مسدود شدن فیلتر گیربکس چانگان Cs35

همانند سایر قطعات یدکی و مصرفی چانگان شاسی که درصورت خرابی علائمی را بروز می دهند ، خرابی فیلتر گیربکس چانگان Cs35 نیز نشانه هایی دارد. منظور از خرابی صافی گیربکس ، مسدود و پر شدن آن و یا تمام شدن عمر مفید آن می باشد. در ادامه 3 مورد از شایع ترین و رایج ترین علائم مسدود شدن صافی روغن گیربکس چانگان سی اس35 را به اختصار بررسی می کنیم :

 

شنیدن صداهای غیرعادی و ناهنجار

همانطور که در بخش های قبل تر گفته شد ، مهیا کردن شرایط جهت حرکت نرم و روان قطعات گیربکس چانگان Cs35 یکی از وظایف صافی گیربکس است که با روغن کاری قطعات صورت می گیرد و در نتیجه سر و صداهای ایجاد شده در اثر چرخش قطعات روی یکدیگر نیز کاهش می یابد. بنابراین در صورتی که از قسمت گیربکس صداهای غیرعادی و عجیب به گوشتان می رسد ، نشان دهنده وجود خرابی و اختلال در جعبه دنده چانگان Cs35 است که به دلیل گرفتگی در فیلتر روغن گیربکس ایجاد شده است.

 

نشت کردن روغن گیربکس چانگان Cs35

نشت کردن روغن جعبه دنده چانگان Cs35 به دلایل مختلفی از جمله خرابی واشر ، ترک خوردگی در محفظه روغن گیربکس و یا پر شدن و مسدود شدن صافی روغن جعبه دنده چانگان Cs35 رخ دهد.

 

کثیف شدن روغن گیربکس چانگان Cs35

روغن جعبه دنده چانگان شاسی را نیز باید مانند روغن موتور بطور مرتب چک کنید تا از میزان بودن سطح روغن گیربکس و عدم آلودگی آن مطمئن شوید. درصورتی که رنگ روغن تغییر کرده باشد و یا ذرات فلزی در آن به چشم بیاید ، در واقع اگر روغن گیربکس چانگان Cs35 کثیف و آلوده شده باشد نشان دهنده خرابی و پر شدن صافی گیربکس است.

معرفی فیلتر گیربکس چانگانCs35
معرفی فیلتر گیربکس چانگانCs35

تمیز کردن فیلتر گیربکس چانگان Cs35

گاهی اوقات شرایط به شکلی است که صافی جعبه دنده خراب نشده و یا عمر مفید آن پایان نیافته است ؛ بلکه تنها مقدار کمی کثیف و یا مسدود شده است. در این حالت می توانید صافی گیربکس را تعویض کنید ؛ اما یک راه دیگر این است که فیلتر را تمیز کنید که در ادامه مراحل را توضیح می دهیم :

  1. ابتدا باید محل قرارگیری و نصب هر قطعه ای که باید باز شود را به ذهن بسپارید. توصیه اسکوپارت این است که قبل از شروع کار از قطعات و محل نصبشان به دقت فیلم بگیرید تا بعد از اتمام کار با استفاده از فیلم ضبط شده برای بستن صحیح قطعات اقدام کنید.
  2. در قدم دوم باید فیلتر روغن گیربکس را باز کنید.
  3. سپس به وسیله یک اسپری پاک کننده دیسک ترمز و یک مسواک باید اجزای صافی جعبه دنده را به دقت تمیز کنید. توجه داشته باشید که بر روی بخش برنجی فیلتر را مسواک نکشید.
  4. در مرحله ی بعدی به یک سوهان جهت سوهان کشی لبه های بیرونی و ناهموار صافی گیربکس نیاز دارید.
  5. بعد از سوهان زدن لبه ی فیلتر جعبه دنده ، بهتر است که روغن گیربکس را نیز تعویض کنید.
  6. در مرحله ی آخر هم باید قطعات را در جای درست خودشان قرار داده و نصب کنید که می توانید از فیلمی که در ابتدا گرفته اید کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید