پیش تر در مقاله معرفی قطعات و لوازم بدنه چانگان Cs35 درباره ی درب چانگان سی اس35 ، اجزای داخلی و تشکیل دهنده ی آن و همچنین خرابی درب های کناری چانگان Cs35 صحبت کردیم و با این قطعه ی بسیار مهم بدنه خودرو که تامین کننده امنیت راننده و سایر سرنشینان خودرو می باشد ، بیشتر آشنا شدیم. در مقاله امروز وبلاگ اسکوپارت درباره ی معرفی اجزای درب چانگانCs35 با من همراه باشید.

ترمز درب چانگان Cs35

ترمز درب چانگان سی اس35 یکی از قطعات و اجزای داخلی درب است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جزء لوازمیست که طول عمر مفید زیادی داشته و بطور معمول اکثرا به دلیل برخورد های شدید و یا در تصادفات آسیب دیده و خراب می شود. این قطعه با نام جک بازویی درب چانگان Cs35 هم شناخته می شود. هر کدام از درب ها به یک ترمز نیاز دارند در نتیجه چانگان شاسی دارای 4 عدد از این قطعه می باشد که در فروشگاه اسکوپارت آنها را با اسامی ترمز درب جلو راست چانگان Cs35 ، ترمز درب جلو چپ چانگان Cs35 ، ترمز درب عقب راست چانگان Cs35 و ترمز درب عقب چپ چانگان Cs35 می شناسیم. ترمز درب خودرو می بایست در برابر زنگ زدگی و سایش های فراوان مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

وظیفه ترمز درب چانگان Cs35

باز شدن بیش از حد درب های خودرو منجر به صدمه دیدن بدنه و معیوب شدن لولای درب خودرو می شود. همچنین بسته شدن درب ها با سرعت و شدت زیاد موجب آسیب دیدن درب و اجزای آن می گردد. ترمز درب چانگان سی اس35 همان قطعه می باشد که برای جلوگیری کردن از این مشکلات درب چانگان تعبیه شده است. در نتیجه وظیفه ترمز درب چانگان Cs35 کنترل کردن سرعت حرکت درب و جلوگیری کردن از باز شدن بیش از حد درب می باشد.

معرفی اجزای درب چانگانCs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35

قفل و پمپ درب چانگان Cs35

قفل و پمپ درب چاانگان سی اس35 یکی دیگر از اجزای داخلی درب چانگان شاسی است و همانطور که از اسم این قطعه مشخص است ، وظیفه قفل شدن و باز شدن درب را بر عهده دارد. نحوه فعال و غیر فعال شدن قفل درب چانگان Cs35 توسط یک سیستم کنترل کننده یا دزد گیر در خودرو انجام می شود. این مکانیزم کنترل کننده قفل و پمپ درب از عملکرد خاصی برخوردار بوده و توانایی تشخیص مواردی مانند اینکه قفل کدام درب و چگونه باز یا بسته شده است را دارا می باشد. همانند ترمز درب ، قفل و پمپ نیز برای هر درب بصورت مجزا تعبیه می شود که در اسکوپارت آنها را اینگونه نام گذاری کرده ایم : قفل و پمپ درب جلو راست چانگان Cs35 ، قفل و پمپ درب جلو چپ چانگان Cs35 ، قفل و پمپ درب عقب راست چانگان Cs35 و قفل و پمپ درب عقب چپ چانگان Cs35 .

دستگاه شیشه بالابر درب چانگان Cs35

دستگاه شیشه بالابر یکی دیگر از قطعات داخلی درب چانگان سی اس35 است و وظیفه ی ایجاد هماهنگی میان موتور شیشه بالابر چانگان شاسی و باقی قطعات سیستم شیشه بالابر را بر عهده دارد. در نتیجه ی عملکرد صحیح و کامل این قطعه که از نوع برقی می باشد ، شیشه های خودرو به درستی پایین آمده و نیز به بالا برمی گردند.

علائم خرابی دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35

  • بسته نشدن شیشه ی درب چانگان Cs35
  • گیر کردن و یا به کندی بالا رفتن شیشه درب چانگان Cs35
  • سقوط کردن/افتادن شیشه به درون درب چانگان Cs35
  • کج شدن و همچنین کج حرکت کردن (باز و بسته شدن) شیشه درب چانگان Cs35
  • شنیدن صداهای غیرعادی در حین پایین و بالا رفتن/باز و بسته کردن شیشه پنجره چانگان Cs35
  • عدم حرکت شیشه درب در حین فشردن کلید شیشه بالابر چانگان Cs35 و نیز کار کردن موتور شیشه بالابر چانگان Cs35

مشکلات دستگاه شیشه بالابر برقی چانگان Cs35

  • موتور شیشه بالابر چانگان Cs35 بطور صحیح کار می کند ، اما شیشه درب چانگان بالا و پایین نرفته و حرکت نمی کند.

 

  • عدم بالا رفتن شیشه درب چانگان Cs35 زمانیکه سوئیچ روی حالت UP قرار داشته باشد.

 

  • پایین رفتن شیشه درب چانگان شاسی با سرعتی بیش از حد معمول.

 

  • پایین آمدن ناگهانی و خود به خودیه شیشه درب چانگان Cs35 بعد از بالا دادن و بستن آن.

 

پیش تر از این در مقاله خرابی دستگاه شیشه بالابر چانگان شاسی ، بطور کامل درباره دستگاه شیشه بالابر برقی درب جلو راست چانگان Cs35 ، دستگاه شیشه بالابر برقی درب جلو چپ چانگان Cs35 ، دستگاه شیشه بالابر برقی درب عقب راست چانگان Cs35 و دستگاه شیشه بالابر برقی درب عقب چپ چانگان Cs35 صحبت کردیم که می توانید جهت مطالعه مقاله و آشنایی کامل تر با این قطعه ، کلیک کنید.

معرفی اجزای درب چانگانCs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35

کلید شیشه بالابر درب چانگان Cs35

کلید شیشه بالابر درب چانگان شاسی یکی دیگر از قطعاتی است که درون درب این خودرو نصب شده و قرار داده می شود. این قطعه به نام های سوئیچ شیشه بالابر چانگان Cs35 و پنل شیشه بالابر چانگان Cs35 نیز معروف می باشد. نحوه عملکرد این قطعه بدین ترتیب می باشد که با فشار دادن دکمه ای که روی این کلید قرار دارد در واقع فرمان حرکت دادن شیشه ی درب بوسیله ی یک سیم به موتور شیشه بالابر چانگان سی اس35 ارسال می شود. هر کدام از 4 درب چانگان از این قطعه برخوردار بوده و می توان باز و بسته کردن شیشه ی هر درب را توسط کلید بالابر همان درب کنترل کرد. بطور کلی هر خودرو ازجمله چانگان شاسی دارای 2 نوع کلید شیشه بالابر درب می باشد که کلید شیشه بالابر درب جلو راست چانگان Cs35 ، کلید شیشه بالابر درب عقب راست چانگان Cs35 و کلید شیشه بالابر درب عقب چپ چانگان Cs35 از نوع کلید تکی هستند که تنها قادر به کنترل شیشه ی همان درب می باشند. کلید شیشه بالابر درب جلو چپ چانگان Cs35 یا همان کلید شیشه بالابر راننده چانگان سی اس35 قادر به کنترل حرکت شیشه ی همه درب های خودرو ، قفل کردن شیشه درب ها و جلوگیری از باز و بسته کردن آنها ، قفل کردن درب ها و نیز حرکت شیشه درب راننده به حالت اتوماتیک می باشد. به همین دلیل هم به کلید شیشه بالابر راننده ، کلید شیشه بالابر مرکزی چانگان شاسی نیز گفته می شود.

علائم و نشانه های خرابی کلید شیشه بالابر چانگان Cs35

عموما خراب شدن سوئیچ شیشه بالابر چانگان سی اس35 یا همان کلید شیشه بالابر ، با عدم حرکت منظم و صحیح شیشه/پنجره درب های چانگان خود را نشان می دهد که امکان وقوع 3 حالت وجود دارد :

  • باز و بسته نشدن و عدم حرکت کردن یکی از پنجره های چانگان Cs35
  • حرکت نکردن و عدم باز و بسته شدن هر 4 پنجره چانگان Cs35
  • از کار افتادن و سپس دوباره به کار افتادن و حرکت کردن پنجره چانگان Cs35

در این شرایط می توانید پیش از اینکه ماشین را پیش متخصص تعمیر شیشه بالابر چانگان Cs35 ببرید ، با تست کردن چند مورد ساده از خرابی کلید شیشه بالابر چانگان شاسی خود اطمینان حاصل کنید :

چک کردن فعال یا غیرفعال بودن قفل کودک چانگان Cs35

حتما برای شما هم پیش آمده است که قفل کودک ماشین را خود آگاه یا ناخود آگاه روشن کرده باشید و فعال بودن قفل کودک موجب باز و بسته نشدن پنجره های چانگان سی اس35 و هر خودرویی که دارای این مکانیزم است ، می شود. بنابراین ابتدا قفل کودک ماشین را چک کنید.

سوختن فیوزهای سیستم شیشه بالابر چانگان Cs35

در بعضی موارد هنگامی که هیچ یک از شیشه های چانگان حرکت نمی کنند و قفل کودک را نیز بررسی کرده و از غیرفعال بودن آن مطمئن هستید ، احتمال اینکه ایراد از فیوزها و سوختن آنها باشد زیاد است.

چک کردن کلید شیشه بالابر مرکزی و تکی چانگان Cs35

در شرایطی که یکی از شیشه های عقب و یا شیشه ی جلو سمت شاگرد/راست چانگان سی اس35 حرکت نکند ، برای اطمینان از شناسایی قطعه ی معیوب ، ابتدا باز و بسته کردن شیشه ی مدنظر را توسط کلید شیشه بالابر راننده/مرکزی چانگان Cs35 امتحان کنید. اگر کلید بالابر مرکزی توانست پنجره ی مذکور را حرکت دهد درنتیجه ایراد از کلید بالابر تکی پنجره ی همان درب چانگان Cs35 می باشد که با تعویض کلید شیشه بالابر تکی این مشکل برطرف خواهد شد. در غیر اینصورت خرابی از جای دیگری بوده که باید توسط متخصص این کار بررسی شود.

چک کردن سالم یا خراب بودن موتور برقی شیشه بالابر چانگان Cs35

اگر سوئیچ شیشه بالابر چانگان شاسی سالم بوده و به درستی عمل کند ، با فشردن کلید آن ، صدای بکار افتادن آن را خواهید شنید. حال اگر کلید را فشار می دهید و صدای آن را نیز می شنوید اما شیشه حرکت نکرده و باز و بسته نمی شود ، ایراد از موتور برقی شیشه بالابر چانگان سی اس35 می باشد.

دستگیره بیرونی درب چانگان Cs35

دستگیره خارجی درب چانگان شاسی یکی دیگر قطعات تشکیل دهنده درب خودرو است که بر روی قسمت بیرونی درب/بدنه چانگان نصب می شود و همه ی ما با این قطعه آشنا بوده و می دانیم که به وسیله ی این قطعه درب های ماشین را باز و بسته می کنیم. درستگیره بیرونی درب باید به قدری سفت و محکم باشد که وقتی درب را می بندیم ، به خودیه خود باز نشود ؛ درنتیجه می توان گفت که دستگیره درب با امنیت سرنشینان و راننده خودرو در ارتباط است.

دستگیره خارجی درب جلو راست چانگان Cs35 ، دستگیره خارجی درب جلو چپ چانگان Cs35 ، دستگیره خارجی درب عقب راست چانگان Cs35 و دستگیره خارجی درب عقب چپ چانگان Cs35 همگی یکسان بوده و با یکدیگر هیچ گونه تفاوتی ندارند. این قطعه از جنس پلاستیک فشرده یا استیل ساخته شده و دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه می باشد.

خرابی دستگیره خارجی درب چانگان Cs35

خراب شدن دستگیره بیرونی/خارجی درب چانگان شاسی در اثر چند عامل اتفاق می افتد :

 

  • خراب و فرسوده شدن دستگیره بیرونی درب چانگان Cs35 در اثر گذشت زمان و باز و بسته کردن مداوم درب چانگان Cs35

 

  • معیوب و خراب شدن دستگیره خارجی درب چانگان Cs35 به دلیل رگلاژ نبودن و روان کار نکردن درب چانگان Cs35

 

  • شکستن و خراب شدن دستگیره بیرونی درب چانگان Cs35 در اثر وقوع تصادف و برخورد ضربات شدید به آن

 

  • آسیب دیدن دستگیره خارجی درب چانگان Cs35 به سبب معیوب شدن قفل درب چانگان Cs35

 

  • شکستن اجزای داخلی دستگیره به دلیل بیرون کشیدن بیش از حد دستگیره بیرونی درب چانگان Cs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35
معرفی اجزای درب چانگانCs35

دیدگاهتان را بنویسید