موتور فن بخاری چانگان سی اس35 یا همان دمنده بخاری چانگان سی اس35 در حقیقت یک موتور در سیستم تهویه مطبوع و گرمایش چانگان است که مسئول انتقال گرما در این سیستم می باشد. در این مقاله که بطور مختصر ولی مفید به معرفی موتور فن بخاری چانگانCs35 خواهیم پرداخت ، با اسکوپارت همراه باشید.

بخاری چانگان Cs35 چگونه خودرو را گرم می کند ؟

برای آشنایی و شناخت بهتر و ساده تر موتور فن بخاری چانگان Cs35 بهتر است که ابتدا با نحوه عملکرد سیستم گرمایش خودرو که همان بخاری خودرو است آشنا شویم. برای اینکه بخاری چانگان سی اس35 بتواند به درستی عمل کرده و کابین خودرو را گرم کند ، لازم است که ابتدا موتور چانگان Cs35 به خوبی گرم شده باشد. پیش از این در معرفی قطعات موتوری چانگان Cs35 دانستیم که موتور ماشین در حین فعالیت بسیار داغ می شود که البته قطعاتی برای خنک کردن موتور نیز وجود دارند که از جوش آوردن خودرو جلوگیری می کنند. در فصول سرد ، بخاری چانگان سی اس35 را می توان جزء قطعات خنک کننده موتور شمرد ؛ زیرا در واقع بخاری بخشی از گرمای موتور چانگان سی اس35 را گرفته و از طریق دریچه های تهویه که در خودرو تعبیه شده اند این حرارت و گرما را وارد کابین چانگان Cs35 کرده و موجب گرم شدن فضای داخلی خودرو می شود.

نحوه عملکرد موتور فن بخاری چانگان Cs35

گرمای موتور چانگان Cs35 به وسیله ی آب رادیاتور چانگان سی اس35 جذب می شود ، اما همانطوریکه که در بالا گفتیم ، بخشی از این گرما همچنین صرف گرم کردن اتاق چانگان سی اس35 می شود. در واقع این کار بدین صورت است که میزانی از گرمای موتور خودرو در مسیر خود به رادیاتور بخاری/کولر چانگان Cs35 وارد شده و درون آن جریان می یابد. سپس وقتی که رادیاتور بخاری گرم شد ، دمنده ی درون آن که برای سیستم بخاری چانگان سی اس35 تعبیه شده است ، جریان هوا را از درون خود گذر داده و در نهایت هوای گرم را به طرف کابین خودرو حرکت داده و هدایت می کند. این دمنده ی هوای گرم به داخل اتاق چانگان در واقع همان موتور فن بخاری چانگان سی اس35 می باشد. موتور فن بخاری چانگان Cs35 توسط باتری چانگان راه اندازی می شوند ؛ یا به عبارتی دیگر این قطعه انرژی مورد نیاز خود جهت فعالیت و انتقال گرما به داخل را از باتری ماشین دریافت می کند.

معرفی موتور فن بخاری چانگانCs35
معرفی موتور فن بخاری چانگانCs35
معرفی موتور فن بخاری چانگانCs35

خرابی موتور فن بخاری چانگان Cs35

سیستم گرمایشی چانگان نیز همانند سایر سیستم های موجود در خودرو در اثر عوامل و دلایل متعدد دچار انواع خرابی ها و اختلال در عملکرد قطعات و اجزای تشکیل دهنده می شود. از جمله علل خراب شدن بخاری چانگان Cs35 ، معیوب شدن موتور فن بخاری آن می باشد. خراب شدن فن بخاری چانگان سی اس35 که انتقال دهنده ی گرما از رادیاتور بخاری به درون کابین است ، منجر به عدم انتقال گرمای کافی به اتاق چانگان می شود که در نتیجه عملکرد بخاری کاهش می یابد. درصورتیکه که خرابی موتور فن بخاری جدی تر باشد ، ممکن است که اصلا توانایی انتقال هوای گرم به داخل اتاق ماشین را نداشته و عملکرد بخاری که همان گرم کردن کابین است ، به صفر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید